• Anonym (hej)

Jag blir inte våt längre?!

Jag har ett stort problem. Jag blir aldrig våt längre fastän jag är kåt. Detta problem hade jag aldrig för något år sedan, då var allt helt normalt. Men sen typ 1,5-2 år tillbaka så blir jag inte våt vilket är frustrerande för killen tror att jag inte är kåt vilket jag är. Jag har inget preventivmedel som skulle kunna orsaka detta problem, och jag vet att många verkar ha upplevt detta så nu undrar jag vad jag kan göra åt saken?? Mår verkligen dåligt när jag tänker på det. Ska boka tid hos gyn, men undrar om ni har några mer råd för mig som jag kanske själv kan göra för att förbättra detta? Snälla hjälp!

• Svar på tråden Jag blir inte våt längre?!
  • Anonym (Samma)

Jag är också 22 och har samma problem. Känns jättetråkigt. Precis som du säger så fattar killarna det som att man inte är kåt. Följer tråden, hoppas det kommer lite bra tips.

• Anonym (anonym)

Jag funkar så här, utan kondom då kan det gå utan glidmedel, men med kondom måste jag alltid använda glidmedel. Tror att det beror på hur kroppen reagerar på gummi. Har inget med hur upphetsad jag är.

Testa mycket längre förspel, och gå och testa er båda två så ni inte har några könssjukdomar så kan ni använda p-piller eller annat skydd sen om det är kondomen som är problemet.

• Anonym (-)

Jag har samma problem, väldigt känsliga slemhinnor dessutom, jag har alltid varit såhär. Använder alltid glidmedel med min sambo. Visst det blir ett snabbt avbrott, men det gör att resten av sexet fungerar som det ska och jag får inte ont efteråt. Att jag är kåt visar jag på annat sätt :)

• Anonym (hoho)
    Anonym (anonym) skrev 2018-01-21 22:25:33 följande:

Jag funkar så här, utan kondom då kan det gå utan glidmedel, men med kondom måste jag alltid använda glidmedel. Tror att det beror på hur kroppen reagerar på gummi. Har inget med hur upphetsad jag är.

Testa mycket längre förspel, och gå och testa er båda två så ni inte har några könssjukdomar så kan ni använda p-piller eller annat skydd sen om det är kondomen som är problemet.

Jag skulle inte rekommendera p-piller vid den här typen av problem. Nu är jag i och för sig man, men jag har ändå nästan 25 års erfarenhet av att leva tillsammans med kvinnor. Det finns inget som har hämmat sexlivet så mycket för mig och de kvinnor som jag har levt med som p-piller.

I min värld så är spiral ett mycket bättre alternativ än p-piller och andra hormonbaserade preventivmedel.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Samma) skrev 2018-01-21 22:11:57 följande:

Jag är också 22 och har samma problem. Känns jättetråkigt. Precis som du säger så fattar killarna det som att man inte är kåt. Följer tråden, hoppas det kommer lite bra tips.

Ja det känns verkligen tråkigt, speciellt när jag inte haft det här problemet tidigare.. Jag hoppas verkligen att det på något sätt går att bli av med detta..
  • Anonym (hej)
    Anonym (anonym) skrev 2018-01-21 22:25:33 följande:

Använder aldrig kondom typ, men förstår att för oss med detta problem så funkar det inte utan glidmedel. Får nog testa med längre förspel som du säger.
  • Anonym (hej)
    Anonym (-) skrev 2018-01-21 22:30:06 följande:

Jag har samma problem, väldigt känsliga slemhinnor dessutom, jag har alltid varit såhär. Använder alltid glidmedel med min sambo. Visst det blir ett snabbt avbrott, men det gör att resten av sexet fungerar som det ska och jag får inte ont efteråt. Att jag är kåt visar jag på annat sätt :)

Har du någon gång kollat upp detta och fått reda på varför det är så för dig? :)
  • Anonym (hej)

Tror ni att detta har att göra med att jag inte har sex speciellt ofta? Låt mig förklara:

Hade ett tre års förhållande mellan 17-20års åldern, det var egentligen första och enda gången i mitt liv som jag haft en långvarig sexpartner, innan dess hade jag knappt haft riktigt sex om man säger så. Det klart att jag och mitt ex lärde oss hur vi skulle kåta upp varandra, därför blev jag även våt lätt.

Efter vi gjorde slut har jag aldrig haft en kille som jag träffat och legat mycket med, det har mest varit sex någon gång då och då, och ibland har det gått flera månader utan att jag haft sex. Kan mitt problem att jag upplever att jag ej blir våt bero på detta? Att jag inte är så van vid sex just nu och att jag och killen jag precis börjat träffa kanske måste lära oss mer av varandra? Vi har liksom bara legat en gång ännu, men mitt problem med att inte bli våt har jag märkt av tidigare med andra killar. Vad tror ni?

• Jamaica2

Förlåt om jag missat för att jag läst slarvigt men såg inte om du skrivit nåt om förspel. Liksom skulle vi kasta av kläderna och hoppa i säng och han skulle försöka komma in i mig skulle det nog vara ganska torrt många av gångerna. Beroende på vilken tid i månaden det är t.ex. (hormonellt beroende på var i cykeln man är, väldigt tydligt för mig i alla fall) eller mitt humör bara. Behöver ju inte vara nåt speciellt exotiskt men stå (sitta, ligga) och kyssas eller bara stryka över sidorna och sådär tills även kroppen är på humör. För så är det ju att ibland vill huvudet men inte kroppen. (Och tvärtom... Ibland vill kroppen men huvudet bara "jag vill sova, jobb imorron!")

Kan ju vara för att det är nytt, absolut! Första gången med min kille använde vi glidmedel, men inte behövts sen dess. Kanske så att du har nån omedveten "spärr" som kroppen känner av (t.ex. pga att det var länge sen sist). Behöver inte vara så, och vet inte hur vanligt det är om du inte haft problemen förut, så är jättebra att du kollar upp det. Hoppas det går bra och att allt löser sig!

• Anonym (hej)
    Jamaica2 skrev 2018-01-22 09:11:26 följande:

Förlåt om jag missat för att jag läst slarvigt men såg inte om du skrivit nåt om förspel. Liksom skulle vi kasta av kläderna och hoppa i säng och han skulle försöka komma in i mig skulle det nog vara ganska torrt många av gångerna. Beroende på vilken tid i månaden det är t.ex. (hormonellt beroende på var i cykeln man är, väldigt tydligt för mig i alla fall) eller mitt humör bara. Behöver ju inte vara nåt speciellt exotiskt men stå (sitta, ligga) och kyssas eller bara stryka över sidorna och sådär tills även kroppen är på humör. För så är det ju att ibland vill huvudet men inte kroppen. (Och tvärtom... Ibland vill kroppen men huvudet bara "jag vill sova, jobb imorron!")

Kan ju vara för att det är nytt, absolut! Första gången med min kille använde vi glidmedel, men inte behövts sen dess. Kanske så att du har nån omedveten "spärr" som kroppen känner av (t.ex. pga att det var länge sen sist). Behöver inte vara så, och vet inte hur vanligt det är om du inte haft problemen förut, så är jättebra att du kollar upp det. Hoppas det går bra och att allt löser sig!

Jag upplever att trots förspel så blir jag ändå inte våt.. Förspel är något som jag alltid tyckt varit viktigt innan sex så det är nånting jag alltid brukar se till att ha. Men den senaste tiden har det bara inte funkat, blir orolig.

Jag har också funderat på ifall min kropp skulle ha nån slags "spärr" i ett sånt här tidigt stadie med en kille, jag hoppas att det bara beror på något sådant då jag isåfall kommer att komma över denna spärr med tiden. :)
  • Anonym (-)
    Anonym (hej) skrev 2018-01-22 00:29:35 följande:

Har du någon gång kollat upp detta och fått reda på varför det är så för dig? :)

Jag har varit på ett 20-tal olika besök på olika kliniker hos olika experter utan att få någon vidare hjälp. Till slut gav jag upp och accepterade att det är som det är, ingen hittade något fel. Men det var tufft! Jag var i tjugoårsåldern då och kände som du; Såhär ska det väl inte vara?! Nu använder jag återfuktande krämer i perioder när friktionen irriterar. Och alltid glidmedel vid sex! Har väldigt lätt att få urinvägsinfektioner, det beror troligen på att slemhinnorna är sköra och inte så motståndskraftiga. Det är den biten som besvärar mig mest idag, faktiskt (är 30).
Svar på tråden Jag blir inte våt längre?!