Jamaica2 skrev 2018-01-22 09:11:26 följande:
Förlåt om jag missat för att jag läst slarvigt men såg inte om du skrivit nåt om förspel. Liksom skulle vi kasta av kläderna och hoppa i säng och han skulle försöka komma in i mig skulle det nog vara ganska torrt många av gångerna. Beroende på vilken tid i månaden det är t.ex. (hormonellt beroende på var i cykeln man är, väldigt tydligt för mig i alla fall) eller mitt humör bara. Behöver ju inte vara nåt speciellt exotiskt men stå (sitta, ligga) och kyssas eller bara stryka över sidorna och sådär tills även kroppen är på humör. För så är det ju att ibland vill huvudet men inte kroppen. (Och tvärtom... Ibland vill kroppen men huvudet bara "jag vill sova, jobb imorron!")
Kan ju vara för att det är nytt, absolut! Första gången med min kille använde vi glidmedel, men inte behövts sen dess. Kanske så att du har nån omedveten "spärr" som kroppen känner av (t.ex. pga att det var länge sen sist). Behöver inte vara så, och vet inte hur vanligt det är om du inte haft problemen förut, så är jättebra att du kollar upp det. Hoppas det går bra och att allt löser sig!
Jag upplever att trots förspel så blir jag ändå inte våt.. Förspel är något som jag alltid tyckt varit viktigt innan sex så det är nånting jag alltid brukar se till att ha. Men den senaste tiden har det bara inte funkat, blir orolig.
Jag har också funderat på ifall min kropp skulle ha nån slags "spärr" i ett sånt här tidigt stadie med en kille, jag hoppas att det bara beror på något sådant då jag isåfall kommer att komma över denna spärr med tiden. :)