• linsen79

38+ i Stockholm?

Hej!

Nån mer i stockholmstrakten som är runt 35-40 och som gör ivf nu? Vi ska gå in i äggplock nr 2 nu och känner mig lite ensam i allt det här. Kanske kan vi följas åt? :)

• Svar på tråden 38+ i Stockholm?
  • linsen79
    Mangoodream skrev 2018-09-26 08:01:26 följande:

Hej, jag är 43 år och gjorde vårt första äggplock igår. Ska på insättning imorgon, hur har det gått för dig?

Vad roligt att få ett svar i den här tråden, hade nästan glömt bort den. :)  Vad spännande med ett första äggplock! Ruvar du nu? Tyvärr går det inget vidare för mig. Blir lite ledsen när jag ser att jag skrev detta i januari... Då hade jag fortfarande hopp om att det snart skulle lösa sig. Men nu nio månader senare har ingenting hänt. Eller ja, iaf inget positivt på den fronten. :( 
  • linsen79
    Mangoodream skrev 2018-09-26 08:01:26 följande:

Hej, jag är 43 år och gjorde vårt första äggplock igår. Ska på insättning imorgon, hur har det gått för dig?

Vad roligt att få ett svar i den här tråden, hade nästan glömt bort den. :)  Vad spännande med ett första äggplock! Ruvar du nu? Tyvärr går det inget vidare för mig. Blir lite ledsen när jag ser att jag skrev detta i januari... Då hade jag fortfarande hopp om att det snart skulle lösa sig. Men nu nio månader senare har ingenting hänt. Eller ja, iaf inget positivt på den fronten. :( 
  • linsen79
    Mangoodream skrev 2018-09-29 19:36:13 följande:

Hej, ruvar sedan i torsdags. Hur många ivf har du gjort? Vad är planen nu? Det är första för oss så försöker inte ha höga förväntningar. Berätta lite om din behandling.

Är inne på min tredje och sista landstings-ivf. Lyckades på första försöket (ET) och blev gravid. Tyvärr visade det sig på RUL att den lilla flickan hade ett väldigt allvarligt hjärtfel så vi tvingades ta beslutet om att avbryta. Efter det trodde jag väl naivt att vi skulle kunna bli gravida igen men nu har vi gjort ytterligare två st ET och sex st FET och inte ett plus så långt ögat kan nå... Vi har tre embryon kvar i frysen från vårt sista plock men har lite gett upp hoppet. Börjat fundera på adoption istället. 

Spännande med första ruvningen! Hoppas det går vägen! Fick ni några till frysen också? 

• linsen79
    vinterbebis12 skrev 2018-09-30 09:57:06 följande:

Jag är 40 och ruvar just nu. Har gjort många, många IVF som har resulterat i bla flera kemiska graviditeter, en (tyvärr) avbruten graviditet, ett utomkveds men också två barn.

Förstår din hopplöshet TS. Det tog fem insättningar innan vi till slut blev gravida. Hur många försök har ni gjort?

Vad tråkigt att höra att du också fått avbryta, samt att du fått vara med om så många andra motgångar. Men grattis till dina två barn!
    Vi är inne på 3:e ivf:en nu. Allt ser jättebra ut säger de, men varför funkar det då inte??? Känns som hoppet är rätt ute tyvärr. 

• linsen79
    Mangoodream skrev 2018-09-30 11:44:21 följande:

Hej allihopa, jag hoppas vi kan hålla gruppen vid liv. Jag känner inga som gör ivf och känner att man behöver stöttning. Jag ruvar nu och håller på med vagiatorer. Vaknar varje morgon vid fyra och är jättetorr i munnen och huvudvärk. Vet inte om det är biverkning från lutinus. Min kille sa att jag pratade i sömnen också, inget jag brukar göra. Vart går ni på behandling? Jag går på Stockholm ivf. Kram

Jag går också på Stockholm IVF! :) Och känner inte heller någon som går igenom ivf nu, så väldigt skönt att veta att man inte är ensam. 
  • linsen79

Gammelpysen, grattis till er! Håller tummarna för att det går vägen.

Vinterbebis, ja vi står i adoptionskö sedan flera år. Ställde oss redan innan ivf. Har alltid sett det som ett bra alternativ och hade jag fått bestämma hade vi nog gått direkt på det när vi fick veta att det antagligen inte skulle gå den vanliga vägen. Nu känner jag mig lite klar med hela ivf-karusellen. Som ni vet sliter den ju enormt på psyket. Känner att jag måste sätta en gräns någonstans. Funkar det inte på de vi har kvar i frysen tror jag att det får vara nog för mig. 

• linsen79

Vinterbebis, ja vi står i adoptionskö sedan flera år. Ställde oss redan innan ivf. Har alltid sett det som ett bra alternativ och hade jag fått bestämma hade vi nog gått direkt på det när vi fick veta att det antagligen inte skulle gå den vanliga vägen. Nu känner jag mig lite klar med hela ivf-karusellen. Som ni vet sliter den ju enormt på psyket. Känner att jag måste sätta en gräns någonstans. Funkar det inte på de vi har kvar i frysen tror jag att det får vara nog för mig. 

• linsen79

• linsen79
    vinterbebis12 skrev 2018-10-03 22:49:35 följande:
    Va bra! Har ni funderat på land? Vi hade bestämt oss för Colombia :) Hur länge har ni försökt med IVF?
    Vi har också funderat över Colombia! :) Det har varit vårt huvudspår. Men nu har vi börjat tänka om lite och funderar över Europa. 

Vi började med ivf i mars 2017. Inne på 3:e landstingsförsöket nu. Har tre embryon kvar i frysen. Har dock litet hopp om att de ska funka. 
  • linsen79
    vinterbebis12 skrev 2018-10-04 23:17:01 följande:
    Vi lyckades på tredje landstingsförsöket med FET. Hoppas vi har även det gemensamt :)

Jag har ju plussat men får av och till rosa och brunt på Crinone-applikatorn :( Känns sådär..
    Vad skönt att det till slut gick vägen! Hur många insättningar gjorde ni innan det funkade? Gjorde ni något annorlunda den gång ni plussade?
  • linsen79
    vinterbebis12 skrev 2018-10-12 21:24:15 följande:
    Vi gjorde två färskförsök med korta metoden och puregon. Bytte sedan till långa protokollet och menopur och på det plocket fick vi en tvådagars tillbaka och fyra till frysen. Av de fyra blev två barn. Jag hade också levt lite nyttigare än vanligt, tränat och dragit ner på socker. Tog även d-vitamin.
    Fantastiskt! Vad skönt att ni fick testa något annat - och att det funkade! Min klinik är väldigt inne på samma lika om och om igen. 
Svar på tråden 38+ i Stockholm?