• Reeker

    Vad kan man göra för att slippa folk/samhället?

    Hejsan!

    Jag är en man i sina övre 20s. 


    Ty nu sitter jag här samma som varje helg.


     


    Det är enkelt att beskylla samhället eller mänskligheten för de problem jag finner i denna värld.


     


    Men sanningen är den att det inte finns några problem. De tydliga problem jag finner vill jag främst skylla på andra, ty det är mina egna.


     


    När jag befinner mig i detta yttre inser jag att det inte är andra som är problemet utan jag. Folk begraver sig själva i det som kan ses i det blotta ögat, det dem anser vara synligt och lockande. Som en diamant i mörkret, något som enskilt kan lysa upp deras vardag om endast blott en sekund.


     


    Det får mig att ifrågasätta det ljus jag bringar, den ytliga ting jag skiner.


     


    Är det måhända det jag bidrar med, är det mitt mål i livet.


     


    Att enbart bringa ett ljus i någons mörker, ett ljus för dem att anse synligt?


     


    Är jag enbart skapad för att skapa en lycka bland andra som anser att deras liv måste åstadkommas som bättre och mer avsevärt?


     


    Suck. Ibland undrar man. Varenda gång jag är ute på krogen så fäster människor sina ögon hur jag ser ut, vem jag är, och vad jag kan bringa dem. De ser inte mig för den jag är, eller för vad jag står för. Vad jag vill här i livet eller den person jag är. Med det kommer följdfrågan. Vem är jag, vad vill jag med detta liv. Jag önskar varenda timma att jag kunde utforska detta universum, finna något ingen annan kunde, ett liv som var fyllt av äventyr och lycka. Något som inte var (detta) sorgliga skit som vissa kallar för liv. Vad är det för mening att vakna upp och gå till samma arbete om och om igen om det saknas äventyr?


     


    Nej detta får mig att inse att något saknas. Något saknas i detta liv. Men Vad? Vad kan jag göra åt det? Vad kan jag göra åt för att slippa denna ytlighet, denna sorgliga skit som får varje människa att vända mot varannan? Något måste göras för att hindra denna tristess, men vad?

    Jag känner att jag verkligen inte vill ta självmord då jag vill leva, men vill samtidigt inte ta del av andra människor eller saker som ens har att göra med andra människor att göra, vare sig det är familj eller inte. Vad kan man göra för att bokstavligen talat slippa ha med andra människor eller samhället att göra? Vill egentligen bara äga en egen mark av land, där jag betalar en engångssumma och slipper andra människor för alltid. Men det finns tyvärr inte i Sverige så hur går man tillväga för att genomföra en sådan här udda sak? Hur gör man för att bara säga tack och hej till allt och leva sitt liv som en egen individ?

    Söker konkreta svar och inte idiotiska svar som att söka till psykolog osv. Jag är enbart en person som inte vill ha att göra med andra människor. Hoppas ni kan acceptera det.

    Mvh Man i sina övre 20s.

  • Svar på tråden Vad kan man göra för att slippa folk/samhället?
  • dharmabum

    Du får väl köpa en stuga ute på landet? Det har jag tänkt göra. Vad menar du med att det inte går att betala en engångssumma i Sverige?

Svar på tråden Vad kan man göra för att slippa folk/samhället?