Inlägg från: Anonym (H2O) |Visa alla inlägg
  • Anonym (H2O)

Destillerat vatten

För mindre än en vecka sen har jag börjat att endast dricka destillerat vatten. Har noga forskat i detta och vill nu leva renare.

Destillerat vatten är alltså rent vatten, utvunnet ur kokat och ångat vatten. Det innehåller alltså noll mineraler (elektrolyter), ingen fluorid, inga orenheter och parasiter och vad det nu kan förekomma i vanligt kranvatten.

Jag har beställt hem en destilleringsapparat från Amazon (bor i USA) som kan tillverka 3.75 liter vatten på ca 5 timmar, är liten nog att stå på diskbänken brevid kaffeapparaten. Det är lite jobbigt att släpa hem 1 gallon dunkar vatten från affären, jag använder minst 1 gallon/dag.

Jag känner mig renare, det smakar så mycket bättre och är lättare att dricka eftersom det är tunnare. Det har fått mig att vilja leva renare i överlag, jag äter mer grönsaker, bär och frukt för att få i mig organiska mineraler som gått igenom fotosyntesprocessen och kan tas upp av cellerna och användas.

Destillerat vatten är negativt laddat och drar ut positivt laddade toxiner och klägg ur kroppen, likt en magnet, som gör noll nytta och orsakar sjukdomar. Jag har även börjat dricka ofiltrerad ÄCV varje dag, en msk med destillerat vatten och lite rå honung, två ggr/dag.

Jag har redan gått ner från 70 kg till 67! Har inte haft diarréer, däremot kunna gå på toan varje morgon och tömt tarmen. Innan var jag mer förstoppad, kunde gå på toan varannan/var tredje dag. Kissar lite oftare dock än innan.

Jag har fått lite mer energi, känner mig piggare och känner mig redo att börja motionera. Min målvikt är ca 61-63 kg. Jag märker att huden inte är lika torr längre, allt känns mer återfuktat. Jag känner mig klarare i huvudet. Sover bättre och djupare.

Finns det fler här som övergått helt till dest. vatten? Jag funderar på att köra 2~3 dagars fasta endast på detta kanske en gång i månaden också.

Det påstods ju förut att det var rent utav livsfarligt att dricka endast dest. vatten, att de röda blodkropparna sprängdes och man dog. Men det visade sig vara en lögn. Varför? Varför vill de inte att vi dricker PURE vatten, alltså rent vatten?

De sa att destillerat vatten är farligt, men om man byter ut ordet destillerat mot rent, så låter det ju totalt sjukt att rent vatten skulle vara farligt att dricka.

Jag har för mig att även bibeln pratar om destillerat vatten som en välsignelse från Gud. Intressant det där. De som sysslat med detta i 10,20,30 plus år påstår att detta är den heliga graalen, the fountain of youth osv. De som är 60 år ser ut som 30,40 år bara. Så jag känner mig upprymd att jag upptäckt detta. Skulle vara kul att komma i kontakt med fler rent vatten drickare!

• Svar på tråden Destillerat vatten
  • Anonym (H2O)

Jo, jag känner till placeboeffekten, jag är inte helt outbildad. Jag ska fortsätta med detta, om jag mår lika bra/ännu bättre om ett år från nu så har jag i alla fall bevisat för mig själv att detta fungerar och är att föredra för bättre hälsa.

Jag vet att det finns skeptiker till allt, vilket är bra så att man kan motbevisa. Om du själv aldrig testat dest. vatten så kan du ju omöjligen -veta- nåt du heller. De gamla rönen är ju redan motbevisade att vara en lögn. Man kan undra varför.

• Anonym (H2O)
    Anonym (.) skrev 2018-01-22 00:12:10 följande:

Kroppen behöver ju mineraler och salter. Tänk dig för innan du utsätter dig för fara.

Dessutom att propagera för att det fu gör är bra, när du bara testat i en vecka och inte har nån kunskap om långvarig påverkan.... skrämmande

Men vi får bara ca 5% av vårt mineralintag från kranvatten, vilket dessutom är mikroskopiskt grus (inom situationstecken, kan ej göra dessa här i inlägg), eftersom grundvatten drar med sig jordens mineraler/grus/grundämnen.

Dessa mineraler är för stora för att nå in i cellerna och samlas som klägg i kroppens organ och orsakar bl.a. gallsten och njursten och diverse sjukdomar.

De organiska mineraler vi behöver finns i växtriket och har gått igenom fotosyntesprocessen/filtrering och kan direkt tas upp i blodsomloppet och distribueras ut till cellerna. Kokosnötsvatten är ett prima exempel på en elektrolytisk dryck som verkligen absorberas av kroppen, innehåller bl.a. mer kalium än bananer.

Man kan även ta epsomsaltbad i badkaret för att ta upp magnesium genom huden tex. Avslappnande och hälsosamt.

Jag tänkte ta ett blodprov nästa vecka för att mäta mina elektrolyter som Na, K+ och magnesium. Och sen upprepa testet om ett år. Man kan ju inte mäta på cellnivå, men det märker man ju på välbefinnandets vara eller icke vara.

Vanligt kranvatten innehåller ju även ohälsosamma spårämnen som barium, koppar, klorid och fluorid (i alla fall här i USA) vilket försvinner genom destilleringsprocessen, förutsatt att man har ett VOC (volatile organic compound) filter i sin destilleringsapparat. En destilleringsapparat har en rostfri stålkanna som man fyller med vatten som kokar och ångan samlas upp genom ett glasrör som droppar ner i en glaskanna. Efter några destilleringsprocesser så är botten på stålkannan igenkalkad med ett tjockt lager klägg. Såg en som destillerat vatten i Holland, resterna på botten såg ut som svart, äcklig olja. Detta är alltså icke bioavaliable (citationstecken) mineraler och gifter som gör oss sjuka.

Jag HAR gjort omfattande och grundliga studier angående detta, känner mig säker nog nu att inkludera detta i mitt liv själv. Jag propagerar (citationstecken) inte för detta, jag undrade om det finns fler här som dricker dest. vatten. Om någon blir nyfiken så är det deras ansvar att undersöka detta för sig själva som vuxna människor. Detta är ju inget tvång, men det skadar ju inte att höra något nytt. Det är upp till var och en.
  • Anonym (H2O)

För att inte tala om att dest. vatten smakar så mycket bättre. Det smakar rent, för att det är rent!

• Anonym (H2O)
    Grande Rock skrev 2018-01-22 03:38:24 följande:

Om mineral och salt är borttaget kan det rimligtvis inte smaka någonting.

Jo, det smakar -rent-. Testa själv? Eller?

En sak den definitivt inte smakar och som jag saknar är förorenat. Rent vatten är endast väte och syre, inget annat.

Regnvatten är också destillerat men blir oftast direkt förorenat igen pga miljöförstöring och utsläpp.

Att dricka vanligt kranvatten är som att moppa golvet med skitigt vatten. Dvs, skitvattnet kan inte rengöra eftersom det redan är mättat (citationstecken). Vanligt kranvatten kan inte rengöra kroppen eftersom det är positivt laddat, dest. vatten är negativt laddat och fungerar som en magnet på inorganiskt klägg.

Det är ett val helt enkelt man får avgöra personligt. Jag hör väl av mig om ett år igen här och berättar om jag fortfarande lever eller om jag frodas och ser ut och känner mig som 10 år yngre. ;)
  • Anonym (H2O)

En annan positiv aspekt med dest. vatten är att det är tunnare och lättare än kranvatten och är (för mig i alla fall) mycket lättare att dricka. Vanligt kranvatten brukade stocka sig i halsen på mig men detta bara sköljer ner utan problem.

Jag vet inte om detta har nåt med saken att göra, men för ca tre-fyra veckor sen åkte jag på årets influensa och vart assjuk. Efter att jag blev frisk igen så fortsatte jag att hosta som en lungpatient med riktigt slemhosta och snoret rann så jag fick ständigt snyta mig så det blev illrött och svidande under näsan. Det försvann bara några dagar efter att jag började dricka dest. vatten! Jag gurglade med det i halsen, så jag undrar om det hjälpte. Men min hosta var verkligen hemsk, jag började fundera på att boka tid hos doktorn för jag tänkte att jag åkt på bronkit eller nåt. Men det behövs inte nu längre, på ett vips!

• Anonym (H2O)
    Anonym (g) skrev 2018-01-22 05:33:05 följande:

Det finns väldigt många olika dieter och trick som bygger på pseudovetenskap, de flesta av dom dör man inte av, så dessa människor kan se ut som alla andra. Om du får i dig salter på annat håll så är det liksom inget som kommer göra dig sjuk, så visst, du kommer att leva om ett år och tro att din nya vana har stärkt ditt sinne, vilket är fullkomligt ointressant för resten av oss.

Visst, men nu var det likasinnade jag sökte med denna tråd. Tydligen var det intressant nog för dig eftersom du tog dig tid att både läsa och skriva.
  • Anonym (H2O)
    Anonym (Wildrat) skrev 2018-01-22 06:51:39 följande:

Vilket kvalificerat trams. Kroppen behöver salt framförallt natrium alltså vanligt bordssalt. Destillerat vatten drar ut natrium från kroppen. Inget annat och definitivt inget klegg. Jag vet inte hur fort det blir farligt men fasta och dricka endast avsaltat vatten är nog bland det dummaste man kan göra.

Men vem har sagt att man undviker salt när man dricker dest. vatten?

Tänk de som aldrig dricker vanligt kranvatten, eller ännu värre, de som är beroende av tex coca cola och dricker endast det dag ut och dag in (jo de finns, här i USA). De flesta läskedrycker är framställda med omvänd osmos vilket är lika tomt på mineraler som destillerat vatten. Cola innehåller alltså noll näringsämnen. Och de överlever fint. Det dricks även regnvatten och/eller destillerat vatten endast i många länder, ett måste för att rena vattnet från tex parasiter och bakterier.

Har du vetenskaplig fakta på att dest. vatten är farligt (citationstecken) och hur förklarar du det för de som druckit det i 10, 20, 30 års tid och är hälsan själv? Det finns de som även ger sina husdjur detta vatten och de mår prima, har fin päls, mindre ålderskrämpor osv.
  • Anonym (H2O)
    Anonym (g) skrev 2018-01-22 07:01:21 följande:

Pseudovetenskap bör inte ignoreras, den ska pekas ut så att svagsinnade inte luras in i tramset.

Har du fakta på att det är pseudovetenskap? Bara för att nån gubbe fastställde för typ hundra år sen att dest. vatten är farligt (citationstecken) så betyder det ju inte att vi måste godta det idag. Som sagt, pröva all vetenskap. Ingen har dött av att dricka endast dest. vatten, tvärtom. De blir av med sina krämpor och det är även fastställt (genom MRI) att det tar bort beläggningar i hjärnan på ex Alzheimerspatienter.

Det sades ju förut att kokosnötsolja var livsfarligt och måste undvikas till varje pris. Idag är det ett undermedel som motverkar hjärt och kärlsjukdomar. Ägg var livsfarligt också, idag är det ett naturens underverk som alla bör äta mer av. Osv.
  • Anonym (H2O)
    Anonym (g) skrev 2018-01-22 07:01:21 följande:

Pseudovetenskap bör inte ignoreras, den ska pekas ut så att svagsinnade inte luras in i tramset.

PS, de som läser här är väl vuxna och borde således få förtroendet att tänka kritiskt på egen hand och göra sin egna undersökning. Om barn läser här eller svagsinta (citationstecken) på omsorgsboenden så lär de väl väcka viss uppmärksamhet hos sina föräldrar/vårdare om de plötsligt kommer dragandes med vattendunkar och/eller destilleringsapparater?

Men du känner dig alltså manad att göra tänkandet åt andra, fullt kapabla och intellektuella vuxna? Vem är du, räddaren i nöden eller? Kom igen nu, du bryr dig inte ett skit om andra, du vill bara kritisera utan att tillföra fakta.
  • Anonym (H2O)
    Anonym (g) skrev 2018-01-22 08:17:04 följande:

Vart har jag skrivit att det skulle vara farligt? Det jag har skrivit är att det inte gör någon skillnad (om man nu får i sig salter genom annan mat).

Visa hellre vart din 'åh så fantastiska forskning' finns, för jag hittar absolut ingenting om att det ska ha gjorts några studier där där folk dricker destillerat vatten och det ska ha noterats hälsofördelar. Har sökt både på pubmed och google scholar för att se vad det är du baserar ditt trams på, nada.

Världen är full av personer som går på vad som helst, du är ju ett exempel, så det finns absolut ett gemensamt ansvar hos befolkningen att ta avstånd från pseudovetenskap.

Men det är ju inte pseudoscience att vanligt kranvatten innehåller toxiner som ex arsenik, bly, parasiter, bakterier och bekämpningsmedel (USA). De som inte får i sig spårämnen och partiklar av denna sort har ju således ett försprång. (För att inte nämna de inorganiska elektrolyterna)

Jag kan ju skicka dig resterna av det jag filtrerar ut genom destilleringen så kan ju du gurgla med det bäst du vill, eftersom de gör varken till eller från enligt dig.

Även om mitt välmående och ökad hälsa skulle vara ett placebo så skulle jag välkomna det. Välbefinnandet och optimal hälsa är allt. Jag anser inte att jag vidhåller min kropp något genom destillering, jag anser att jag gör mig själv en tjänst genom att dricka -rent- vatten. Vatten är ett smörjmedel kort och gott, inte ett näringsämne. Lika som att toxiner och parasiter inte gör kroppen några tjänster, tvärtom.
  • Anonym (H2O)
    Kjell2 skrev 2018-01-22 15:17:37 följande:

"Destillerat vatten är negativt laddat"

Det här blev jag lite nyfiken på. Hur mäter man det och laddas inte vattnet ur rätt snabbt? Måste man förvara och hantera det i en isolerad miljö?

Det är den ojämna fördelningen av elektroner mellan väte och syreatomerna som gör att vattenmolekylen är negativ vid syreatomen. Vattenmolekylen är polär eftersom de positiva (H) och negativa (O) laddningarna är ojämnt fördelade.

Vattenmolekylerna är attraherade till varandra genom vätebindningar (som är svagt), vilket gör dom fria att samspela (citationstecken) med andra kemiska arter när som helst. Vilket gör vattenmolekylen både hydratiserande och lösande. Destillerat vatten är alltså ett universalt lösningsmedel.

Kolla upp vattnets struktur.

Dest. vatten kommer att blandas med koldioxid i luften så fort de kommer i kontakt vilket ger det ett lätt lägre pH värde. Det bästa sättet att förvara dest. vatten på är i glasflaskor, just pga av dess egenskaper. Plastdunkar är inte att rekommendera.
  • Anonym (H2O)
    Anonym (A) skrev 2018-01-22 16:02:09 följande:

Jag tänker högst pseudovetenskapligt att för mig som samlar på mig vätska och måste äta vätskedrivande, kanske det vore skitbra med destillerat vatten? 

Spännande tråd. 

Eftersom dest. vatten är en hypoton lösning så kommer det att dra ut vätska ur ECS (extracellular space). Många kroppsbyggare tex dricker stundvis dest. vatten för att bli av med ansamlad vätska inför shows och tävlingar.
  • Anonym (H2O)
    Roddarn skrev 2018-01-22 17:08:56 följande:

Fast det har ju inget att göra med att vattnet är destillerat eller inte, kranvatten är också polariserat (det är liksom samma vattenmolekyler vi snackar om). Det kan du lätt testa genom att hålla en laddad ballong (gnid den mot håret) och hålla den nära vattenstrålen i kranen så ser du att vattnet viker av.

Sedan är vårt vatten i Sverige mycket bättre än i USA, men dom behöver inte destillera det heller.....

Dest. vatten är snabbt och fritt rörande, dvs molekylerna sitter inte fast med andra ämnen. De söker nåt att fästa sig vid, därav de lösande attributen. Positivt attraherar negativt. Kranvattensmolekyler/mineralvattensmolekyler är redan mättade (citationstecken) och är långsamma och attraherar inte positivt laddade mineraler och avlagringar med samma styrka. Den magnetiska (citationstecken) kraften är mycket, mycket svagare. Det är inte pseudoscience, det är fakta.

Det kan jag hålla med om, ert svenska vatten är nog bra så mycket renare mot den nedskitade sörjan vi får här. Men så länge den innehåller inorganiska mineraler så är det fortfarande mättat, med lägre frekvens/vibration.
  • Anonym (H2O)
    Bjoer skrev 2018-01-22 16:02:38 följande:

Fotosyntesen filtrerar inte fram några mineraler. Jeez alltså, folk som lägger pengar på sånt här skräp...

Under fotosyntesprocessen så används ljus (sol) energi till att omvandla vatten, koldioxid och inorganiska mineraler till syre och energirika organiska blandningar. Vilket kroppens celler föredrar och kan ta upp.

Jag väntar bara på att det sägs snart att växter/grönt är rent av skadligt och att grus är att föredra.
  • Anonym (H2O)
    Freggolit skrev 2018-01-22 17:59:06 följande:

Får jag fråga en OT-grej? Varför skriver du "(citationstecken)" i dina texter?

Därför att av nån underlig anledning så kan jag inte göra de tecknen här, de blir till nåt annat konstigt istället. Kanske överdrift att ens göra citationstecken men lika bra det så att somliga överkänsliga individer inte får slag och måste skriva långa inlägg för att motbevisa något.
  • Anonym (H2O)
    Roddarn skrev 2018-01-22 19:21:00 följande:

Men det är fakta att det fortfarande är mest vatten i kranen, dvs att det mesta av molekylerna är inte bundna till nått annat och således är det helt onödigt att hålla på att destillera vatten som redan är rent och tjänligt som dricksvatten. Bor man där det inte är tillräckligt rent räcker det således med att rena vattnet lite extra, vilket är betydligt enklare än att destillera, och miljövänligare dessutom.

Om du vill slänga pengar till någon kvacksalvare som säljer mirakelmaskiner så är det visserligen upp till dig, men försök hitta nått med mindre miljöpåverkan isåfall, att det inte är direkt skadligt att dricka destillerat vatten håller jag fullt med om så länge du ersätter mineralförlusten på annat vis, vilket faktiskt inte är så svårt.

Vad du snackar om för frekvens och vibrationer är jag inte säker på att jag vill att du berättar för då passerar vi gränsen för pseudovetenskap i raketfart är jag rädd....

Som jag skrev ovan, den beläggning som blir kvar i stälkannan efter destillering, säg efter ca 1 veckas tid visar tydligt på de osynliga och ofarliga (citationstecken) som finns i vanligt kranvatten. Det är inte så lite heller, någon samlade allt i en stor burk under några års tid. Allt det inorganiska gruset som man annars skulle fått i sig och som bildar gallstenar, njurstenar, starr, plack i hjärnan osv.

Med frekvens/vibrationer menar jag på med den takt obundna vattenmolekyler rör sig, dvs mycket snabbare än bundna pga att de söker efter något att binda sig vid/anta elektroner. Hur är det pseudovetenskap, det är ju kemi 101. Du själv söker ju bara nåt att göra narr av utan att själv undersöka eller prova.
  • Anonym (H2O)
    Roddarn skrev 2018-01-22 19:21:00 följande:

Men det är fakta att det fortfarande är mest vatten i kranen, dvs att det mesta av molekylerna är inte bundna till nått annat och således är det helt onödigt att hålla på att destillera vatten som redan är rent och tjänligt som dricksvatten. Bor man där det inte är tillräckligt rent räcker det således med att rena vattnet lite extra, vilket är betydligt enklare än att destillera, och miljövänligare dessutom.

Om du vill slänga pengar till någon kvacksalvare som säljer mirakelmaskiner så är det visserligen upp till dig, men försök hitta nått med mindre miljöpåverkan isåfall, att det inte är direkt skadligt att dricka destillerat vatten håller jag fullt med om så länge du ersätter mineralförlusten på annat vis, vilket faktiskt inte är så svårt.

Vad du snackar om för frekvens och vibrationer är jag inte säker på att jag vill att du berättar för då passerar vi gränsen för pseudovetenskap i raketfart är jag rädd....

En destillerare är en rätt enkel maskin man kan bygga själv om man orkar. Man kan även göra dest. vatten utan maskin, på spisen med stor kastrull, lock, isbitar och glasskål. Själv är jag trots allt en latmask så jag väljer att lägga ut pengar på en välgjord maskin, ser det som en investering. Hur menar du miljöpåverkan? Elektriciteten den drar? Blir inte många kW, kostar några cents åt gången. Jag är trots allt svensk och jag slösar inte på el som den average amerikanaren gör, jag släcker tex lampan när jag går ut ur rummet osv. Så det går på ett ut. Om jag väljer att köpa på dunk i affären så kostar det 99 cent per gallon (före skatt) och det har ju också genomgått en icke miljövänlig (citationstecken) process. Samt att det skräpar ner med stora plastdunkar, vilket är ungefär noll miljövänligt. Så denna maskin har jag sparat in på mindre än ett år.

Med det sagt så knackade det nyss på dörren och UPS kom med min destillerare, whoohoo!

• Anonym (H2O)
    Roddarn skrev 2018-01-22 21:00:26 följande:

Vad gäller frekvens och vibrationer trodde jag felaktigt att du var ute efter samma sak som galningen som håller på med virvlat vatten, men att molekyler rör sig är helt rätt, jag är dock helt övertygad om att det inte är nått vi kan känna skillnad på, mer än via placebo, för sån skillnad är det inte på kranvatten och destillerat vatten.

För att förånga 2 liter vatten går det åt ca 1,5 kWh, sedan gissar jag att du vill hålla det kylt så då går det lite till, så visst det är inte jättemycket, men eftersom det verkar vara helt onödigt så visst är det en miljöpåverkan!

Speciellt om vi nu alla skulle börja med detta. Jag hittar siffror på att vi i Sverige använder ca 10 liter vatten per dag för att mat och dryck. Men vi kan väl halvera det till 5 liter för att vara snäll. 5 liter gånger (nästan) 10 miljoner är 50 miljoner liter vatten som ska destilleras. Då är vi uppe i 75 miljoner kWh eller 75GWh. Bara i Sverige......

Jag tycker det är lite mycket för att vi ska dricka vatten som är onödigt rent.

Men där vi slösar med kW kan vi ju spara in på sjukvård och läkemedel, det är ju det som är poängen. Då finns det ju bättre områden att spara el på, sånt som är bevisat onödigt. Det finns heller inga bevis att drickandet av dest. vatten är onödigt på något vis. Om man ska vara konspiratorisk så finns det ju ett visst intresse, inte minst i läkemedelsindustrin, att hålla människan sjuklig. Friska människor = noll vinst.

Då finns det inte heller något intresse att göra vetenskapliga studier angående detta. Folk får tänka på egen hand, pröva alla ting och se för sig själv. Personligen är jag övertygad om dess hälsoeffekter, rent vatten är vad kroppen behöver.

An kan testa vattnet med en TDS (total dissolved solids) mätare som mäter mitt kranvatten till ca 350 ppm (parts per millions). Målet är att få ner det till 0 ppm, högst 1-2 ppm. Så det är ju en stor skillnad där. Vilket man ju ser resultatet av i stålkannan sen.

Har installerat maskinen nu och satt igång den!

Svar på tråden Destillerat vatten