Destillerat vatten
För mindre än en vecka sen har jag börjat att endast dricka destillerat vatten. Har noga forskat i detta och vill nu leva renare.
Destillerat vatten är alltså rent vatten, utvunnet ur kokat och ångat vatten. Det innehåller alltså noll mineraler (elektrolyter), ingen fluorid, inga orenheter och parasiter och vad det nu kan förekomma i vanligt kranvatten.
Jag har beställt hem en destilleringsapparat från Amazon (bor i USA) som kan tillverka 3.75 liter vatten på ca 5 timmar, är liten nog att stå på diskbänken brevid kaffeapparaten. Det är lite jobbigt att släpa hem 1 gallon dunkar vatten från affären, jag använder minst 1 gallon/dag.
Jag känner mig renare, det smakar så mycket bättre och är lättare att dricka eftersom det är tunnare. Det har fått mig att vilja leva renare i överlag, jag äter mer grönsaker, bär och frukt för att få i mig organiska mineraler som gått igenom fotosyntesprocessen och kan tas upp av cellerna och användas.
Destillerat vatten är negativt laddat och drar ut positivt laddade toxiner och klägg ur kroppen, likt en magnet, som gör noll nytta och orsakar sjukdomar. Jag har även börjat dricka ofiltrerad ÄCV varje dag, en msk med destillerat vatten och lite rå honung, två ggr/dag.
Jag har redan gått ner från 70 kg till 67! Har inte haft diarréer, däremot kunna gå på toan varje morgon och tömt tarmen. Innan var jag mer förstoppad, kunde gå på toan varannan/var tredje dag. Kissar lite oftare dock än innan.
Jag har fått lite mer energi, känner mig piggare och känner mig redo att börja motionera. Min målvikt är ca 61-63 kg. Jag märker att huden inte är lika torr längre, allt känns mer återfuktat. Jag känner mig klarare i huvudet. Sover bättre och djupare.
Finns det fler här som övergått helt till dest. vatten? Jag funderar på att köra 2~3 dagars fasta endast på detta kanske en gång i månaden också.
Det påstods ju förut att det var rent utav livsfarligt att dricka endast dest. vatten, att de röda blodkropparna sprängdes och man dog. Men det visade sig vara en lögn. Varför? Varför vill de inte att vi dricker PURE vatten, alltså rent vatten?
De sa att destillerat vatten är farligt, men om man byter ut ordet destillerat mot rent, så låter det ju totalt sjukt att rent vatten skulle vara farligt att dricka.
Jag har för mig att även bibeln pratar om destillerat vatten som en välsignelse från Gud. Intressant det där. De som sysslat med detta i 10,20,30 plus år påstår att detta är den heliga graalen, the fountain of youth osv. De som är 60 år ser ut som 30,40 år bara. Så jag känner mig upprymd att jag upptäckt detta. Skulle vara kul att komma i kontakt med fler rent vatten drickare!