• Inisario

Ångestdämpande till åttaåring

Svårt att tro att det finns någon seriös läkare som ordinerar ångestdämpande till något barn i den åldern. 

• Inisario

Ja, definitivt på Dark net, eftersom alla någorlunda normal funtade människor, inkl. sjukvårdspersonal, skulle börja undra, vad som kan vara så hemskt i något 8 årigas barns liv, att det behöver ångestdämpande.....................

• Inisario
    Nimzay skrev 2018-01-22 10:57:16 följande:
    Vad får du ut av att vara otrevlig och oförstående? Människor är olika och fungerar på olika sätt. Vissa människor har mycket problem med ångest, andra har det inte, för vissa som har problem med ångest börjar problemen tidigt, för andra dyker inte problemen upp förrän senare, osv.

Vet du exakt hur alla åttaåringars hjärnor fungerar? Låt bli att förminska ts situation, det är bara respektlöst. Acceptera att människor är olika.

Som ett exempel kan jag nämna att första gången jag testade ångestdämpande medicin var jag yngre än åtta år.
    Varför är jag otrevlig?
    Förr i tiden fanns också eter som anestetikum och contagan forte mot graviditets illamående. Tack och lov har vi idag kommit längre än så.
  • Inisario
    Anonym (....) skrev 2018-01-22 11:14:36 följande:

Har ingen egen erfarenhet men blir bestört över vissa svar här! Vart tionde barn lider av ångest och var fjärde av stress och oro. Inte helt ovanligt med andra ord.

Jag antar att ni varit på bup med barnet? Många gånger börjar de ju med att reda ut familjesituation men det vet du antagligen. Jag tänker att de borde kunna vara behjälpta där med ev medicinering?

Oavsett vilken medicin de rekommenderar så läs på noga vilka biverkningar den har och framför allt om den är beroendeframkallande vilket de flesta nog tyvärr är.

Annars om ni inte får gehör skulle jag rekommendera små doser CBD olja. Man bör läsa på innan man skapar sig förutfattade meningar för det får de flesta innan de vet :).

Hoppas ni får hjälp med barnet! Lycka till!

Men du vet vad CBD olja är för något?
Svar på tråden Ångestdämpande till åttaåring