Inlägg från: Anonym (....) |Visa alla inlägg
  • Anonym (....)

Ångestdämpande till åttaåring

Har ingen egen erfarenhet men blir bestört över vissa svar här! Vart tionde barn lider av ångest och var fjärde av stress och oro. Inte helt ovanligt med andra ord.

Jag antar att ni varit på bup med barnet? Många gånger börjar de ju med att reda ut familjesituation men det vet du antagligen. Jag tänker att de borde kunna vara behjälpta där med ev medicinering?

Oavsett vilken medicin de rekommenderar så läs på noga vilka biverkningar den har och framför allt om den är beroendeframkallande vilket de flesta nog tyvärr är.

Annars om ni inte får gehör skulle jag rekommendera små doser CBD olja. Man bör läsa på innan man skapar sig förutfattade meningar för det får de flesta innan de vet :).

Hoppas ni får hjälp med barnet! Lycka till!

• Anonym (....)
    Inisario skrev 2018-01-22 11:23:57 följande:

Men du vet vad CBD olja är för något?

Ja jag vet vad det är. Använder det själv mot bl.a. smärta. . Vet många från en fb grupp där CBD hjälpt vid ångest. Finns många som ger till barn med adhd/Aspbergers oxå.
  • Anonym (....)

Handlar om okunskap :)

Läs på ska ni få se!

• Anonym (....)
    litesvårtibland skrev 2018-01-22 23:10:21 följande:

Vad jag vet så innehåller inte denna olja nån THC utan enbart den smärtstillande substansen,så man blir inte hög på det 

Du har rätt i att man inte blir hög på den. Vissa oljor är utan thc och andra med en liten liten mängd thc, Dock under 0,2 % och varken jag själv eller nån jag känner märker av nåt rus haha. Däremot är jag nu fri från både citodon och morfin och DET är narkotika om något. Tom min läkaren var nöjd över mitt "utbyte" och det säger väl lite?

Det handlar som sagt om okunskap och då blir folk rädda och börjar ropa knark :).

CBD är ju en form av cannabioid som vi redan har i kroppen och som utlöses vid tex hård träning och orgasm. Troligen det vi kallat endorfiner och som gör oss lyckliga.
Svar på tråden Ångestdämpande till åttaåring