Inlägg från: trollkvinna123 |Visa alla inlägg
  • trollkvinna123

Barn 2019

Hej, vad kul med en grupp som jag känner att jag kan passa in i! Jag är 25 år och min man är 24 år, vi har en dotter som är 5 år. Vi började jobba på ett syskon i september. Det går väldigt trögt, men förhoppningarna finns. :) Jag har ÄL imorgon. :)

• trollkvinna123
    Anonym (Kakan) skrev 2018-04-03 21:17:17 följande:

Slutade med mina p-piller igår! Vi ska inte börja försöka fören till hösten men vill komma i ordning med kroppen först så det känns jättebra...första steget! :D

Vad kul! Hur klarar ni av att vänta så länge innan ni börjar? :)
  • trollkvinna123
    Anonym (Kakan) skrev 2018-04-04 07:53:50 följande:
    För mannen är det nog inte så svårt, svårare för mig haha.

Vi har lite resor inplanerade så kan inte bli gravid nu för då kommer jag ej kunna resa. Men tiden kommer gå fort, med lite flyt kanske vi börjar liiiite tidigare ????
    Ahaa, då förstår jag. :)
  • trollkvinna123
    Anonym (herewego) skrev 2018-04-09 22:27:49 följande:

Har idag varit till min läkare och bytt mina hjärtmediciner mot en man kan ta som gravid. Hade egentligen velat sluta helt med mediciner, men det vågade läkaren inte. Jag är så glad att jag hittat en läkare som verkligen bryr sig och tar sig tid.

Annars går jag bara och väntar. Jag är annars tålmodig av mig, men nu är jag bara rastlös och kan inte vänta. Juli känns som en evighet bort. Även dottern är "bebissjuk" verkar det som. Hon pratar bara om att hon önskar sig ett syskon och jag önskar att jag kunde berätta för henne att vi ska försöka och inte bara säga "vi får se/det vet man aldrig".

Förstår din känsla, vår dotter längtar oxå efter ett syskon och vi kan ju inte heller berätta för henne att vi försöker för då skulle hon ställa massa frågor till det. Vadå försöka? Kan man inte bara stoppa in en bebis i magen? Haha
  • trollkvinna123
    Mimmi1991 skrev 2018-04-16 21:41:52 följande:

Oj vet inte varför det blev massa frågetecken haha ????

Det blir så om man gör en emoji-smiley. :)

Vad härligt att ni börjat vara på samma våglängd angående barn. :)
Svar på tråden Barn 2019