• viljaa

Barn 2019

Hej Etty (och ni andra)! 

Precis som ni är vi också 24 i år, just nu är vi studenter men jag tar examen i juni efter avlagd masterutbildning och har fått jobb så nu känner jag att vi äntligen kan börja släppa lite på skydden! Jag slutade med p-piller i augusti 2017 och kör nu med NC (glömmer dock att tempa ca jämt) så det blir mest avbrutet och "säkra perioder" :) sambon är om möjligt ännu mer taggad än jag, och vi hoppas på att det ska bli något av "misstag" så att säga. Egentligen planerar vi inte för att jag ska bli gravid innan provanställningen går ut i mars 2019, men om det blir så så är det välkommet av oss båda! Jag har enormt stor bebislängtan och är skengravid varje månad. Blev inte bättre av att min syster gjorde abort häromveckan, skojade med henne och sa att jag kunde ta hand om ungen åt henne haha. Vi får väl se när jag blir gravid helt enkelt! 

Kram på er<3

• viljaa
    Jeex skrev 2018-04-06 20:47:24 följande:

Hoppar in här med. Vi är båda två 29 och är precis i början av bröllopsplanering.

Vi hade inga planer på att skaffa barn än på ett tag.

Dock ändrades planerna i aug-17 då jag tydligen var gravid men fick ett utomkveds (trots att jag hade p-stav). Jan-mars har vi gjort några halvhjärtade försök då vi egentligen inte vill ha barn sent på året. Men nu är det dags att börja på riktigt. Mensen är slut om ca.1-2 dagar och så är det bara att börja räkna ner till äl som förhoppningsvis sker runt 18-19/4

Åh vad roligt med både bröllopsplanering och barn, precis där är jag och min fästman också! Hur tänker ni kring vilket som ska komma först? Jag är så kluven haha....
  • viljaa
    Anonym (Tessa) skrev 2018-04-07 14:46:26 följande:

Kul, jag är i precis samma skede med min fästman!  Jag fyller 27 i sommar, och han är 23. Vi har vart tillsammans nästan 4,5 år nu och ska gifta oss den 2 juni nu i sommar! Troligtvis börjar vi försöka med en gång på bröllopsresan!  Jag säger dock "troligtvis" eftersom jag måste ha fått fast jobb på min nuvarande arbetsplats innan jag blir gravid, men det blir jag förhoppningsvis nu inom närmsta månaden! 

Vi har "lyckats" bli gravida en gång tidigare, av misstag, när jag precis var nyexaminerad och arbetslös (hade bara timanställning med väldigt låg lön) och han hade precis börjat studera. Helt hemsk tajming och vi var inte redo någonstans, så det blev en abort... Vi hoppas att det går smidigt nu när vi är redo, då det första gången var helt otroligt att det ens blev något (vi hade oskyddat sex sista dagen på min menstruation, PLUS att jag tog ett dagen efter-piller...). 

Hur och när ska ni gifta er? 

Nej vad roligt, det drar ihop sig då! Blir ju perfekt att börja försöka på bröllopsresan då. Vi förlovade oss för några månader sen så har precis kommit igång med planeringen, så exakt hur är inte bestämt men det blir troligtvis inom 2 år i alla fall :) hur gifter nu er?

Då förstår jag att det blev abort. Man vill ju känna att det ligger bra i tiden och att man har bra förutsättningar för att ta emot ett barn!
  • viljaa
    Anonym (Tessa) skrev 2018-04-08 14:47:50 följande:
    Ja precis, och man vill ju definitivt bli GLAD när man väl får beskedet om att man är gravid - min första reaktion var "NEJ!". Och det är tur att vi ändå tog det beslutet; ett par månader senare fick jag ett heltidsvikariat inom djurvård, som blev en fast anställning, som i sin tur ledde till att jag fick ihop den erfarenhet jag behövde för att få mitt drömjobb, som jag nu har! Hade vi gått vidare hade jag i värsta fall blivit fast som timvikarie på posten...

Vi ska gifta oss hemma i trädgården (vi bor ute på landet), under vår 400 år gamla ek <3. Vi tar hem vigselförrättare och närmaste familjen, efter ceremonin bjuder vi på skumpa och fika, och sen åker vi in till stan och äter på en superhärlig restaurang som ligger precis vid hamnen. Supermysigt blir det! :)
    Det låter ju som att det var helt rätt beslut då! Man ska följa magkänslan! 

Vad mysigt det låter! Jag tror att vi kommer köra på större kyrkbröllop, med efterföljande fest. Kommer nog bli väldigt dyrt så det är därför vi är osäkra på vad vi ska göra först, barn eller bröllop. Måste ju ha råd... Är så kluven och så himla sugen på båda haha. 
  • viljaa
    Jeex skrev 2018-04-09 01:50:48 följande:
    Vi tänker som så att vi får se om det blir ett bröllop som gravid, med ett barn eller fortfarande i försökandet ;)

Haha det låter som en bra inställning! Ödet får bestämma! Jag vill helst inte vara gravid på bröllopet så jag har ett litet dilemma haha. Sambon spelar det inte so stor roll för. 

Btw, träffade precis en bekant som fick sina tvillingar för nån vecka sen. Blev sååå bebissjuk

• viljaa
    soffipropp1987 skrev 2019-08-07 06:34:45 följande:

Fick en liten pojke 11/3 hade dock bf 10/4 så han hade bråttom ut :)

Grattis!! Vi skjöt upp försöken (guuud vad jag har väntat) så förra månaden gjorde vi ett lite halvdant men denna månaden kör vi på helt! Så glad!
  • viljaa
    MissKelli skrev 2019-08-07 07:38:03 följande:

Vi fick skjuta upp försökandet lite och började i november 2018 istället för i juni. 7 månader tog det tills vi plussade och jag är idag i v 11+0 med BF 25 feb 2020.

Grattis till graviditeten! Vi skjöt också på det av olika anledningar så har precis börjat försöka :)
Svar på tråden Barn 2019