Barn 2019
Hej! Jag vill gärna vara med här också.
Vår situation är lite speciell då min man är vasektomerad sedan tre år tillbaka, men livet har förändrats och vi vill så gärna få ett syskon till vår dotter under 2019. Så min man ska "operera tillbaka" så att säga och sedan får vi be till gud att det fungerar! Jag har innan fått två missfall också så det är också ett orosmoln. Vi ska ha första kontakten med läkaren nu i veckan och hoppas på operation i slutet av augusti. Sedan måste han läka i tre veckor innan han får ha utlösning och efter två månader ska man lämna spermaprov, men det finns ju inget som hindrar att man börjar försöka direkt.
Jag kan inte tänka på annat än barn. Vi har nyligen flyttat till större och inför anhöriga säger vi att det fjärde rummet ska bli ett kontor så småningom, men det är ju bebisens rum som jag antar kommer eka tomt fram tills att det är dags.
Jag känner mig så ensam eftersom jag inte har så många jag kan tala om det här med. Jag har såklart min man(och han längtar lika mycket som jag) och vi talar mycket om allt och sedan har jag berättat för en tjejkompis. Annars måste jag hålla tyst och det är jobbigt. Få i familjen vet ens om vasektomin så att vi ska operera tillbaka kan vi inte nämna.
I väntan på att bollen ska sättas i rullning så har jag börjat träna för att stärka mig, försöker gå ner i vikt och har börjat med folsyra. Egentligen har jag lust att köpa bebisgrejer redan nu, men man vet ju inte om det kommer fungera så jag gör ingenting utom att bara tänka på det här. Det känns som om jag lever i ett vakum just nu...