Hej!
Först och främst vill jag beklaga om du upplevt problem med appen, det är hemskt olyckligt. Jag vill poängtera att vi givetvis följer alla regelverk som finns när det gäller hantering av sparade pengar. Det är inte Dreams som förvarar dina pengar, utan de förvaras av vår partner Ålandsbanken som står under Finansinspektionens kontroll. Alla sparade pengar omfattas av statlig insättningsgaranti som tillsammans med avancerad krypteringsteknologi innebär att det är lika säkert att spara med Dreams som någon annan bank. Dreams har inte någon möjlighet att ändra ditt saldo utan att du själv initierar en transaktion i appen.
Att man upplever att saldot inte stämmer kan bland annat bero på att det är skillnad på hur mycket pengar som finns i appen, och hur mycket pengar som fortfarande är på väg in i appen. På hemskärmen redovisas dessa olika saldon ihop, medan man i transaktionshistoriken tydligt kan se vilka transaktioner som är genomförda, och vilka som fortfarande är på väg in i appen.
Ett annat problem kan vara nätverksrelaterat, bristande nätverk kan göra att saldot inte uppdateras på korrekt sätt, vilket kan bli missvisande. Detta kan man dock lätt åtgärda genom att :
1. Kolla nätverket
2. Logga ut och logga in igen
3. Starta om Dreams
4. Starta om telefonen
Vänligen, Kim på Dreams