Inlägg från: Anonym (Lisa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lisa)

    Dreams appen?

    Hej!

    Är det fler som upptäckt att appen Dreams räknar ihop ens drömmar fel? För mig stämmer inte saldot alls, har sparat ihop mer pengar än vad Dreams räknar ihop det till.

    Dreams säger att jag räknar rätt men att jag inte ska vara orolig för att de ändå är säkra.

    Känns jätteoseriöst och jag kommer givetvis ta ut mina pengar därifrån snarast, men är det fler än jag som drabbats? Känns som att de kan fiffla hur mycket som helst! Mycket tråkigt då jag förut verkligen gillade appen

  • Svar på tråden Dreams appen?
  • Anonym (Lisa)

    Ingen?

  • Anonym (Lisa)

    Ja, nu känns det ju ganska dumt. Men de påstår ju sig följa Finansinspektionens regler

    Min kompis har appen också och för henne diffade det 300 kr..

  • Anonym (Lisa)
    Kim på Dreams skrev 2018-01-25 16:17:08 följande:

    Hej! 


    Först och främst vill jag beklaga om du upplevt problem med appen, det är hemskt olyckligt. Jag vill poängtera att vi givetvis följer alla regelverk som finns när det gäller hantering av sparade pengar. Det är inte Dreams som förvarar dina pengar, utan de förvaras av vår partner Ålandsbanken som står under Finansinspektionens kontroll. Alla sparade pengar omfattas av statlig insättningsgaranti som tillsammans med avancerad krypteringsteknologi innebär att det är lika säkert att spara med Dreams som någon annan bank. Dreams har inte någon möjlighet att ändra ditt saldo utan att du själv initierar en transaktion i appen.
    Att man upplever att saldot inte stämmer kan bland annat bero på att det är skillnad på hur mycket pengar som finns i appen, och hur mycket pengar som fortfarande är på väg in i appen. På hemskärmen redovisas dessa olika saldon ihop, medan man i transaktionshistoriken tydligt kan se vilka transaktioner som är genomförda, och vilka som fortfarande är på väg in i appen. 
    Ett annat problem kan vara nätverksrelaterat, bristande nätverk kan göra att saldot inte uppdateras på korrekt sätt, vilket kan bli missvisande. Detta kan man dock lätt åtgärda genom att :
    1. Kolla nätverket
    2. Logga ut och logga in igen
    3. Starta om Dreams
    4. Starta om telefonen

    Vänligen, Kim på Dreams
    Fast det gick inte att lösa så och ni hade räknat fel Har så grymt ont i magen över att ni kanske gjort det en längre tid utan att jag märkt av det

    För det som enligt er var ett fel som aldrig skulle kunna hända har hänt flera gånger.
Svar på tråden Dreams appen?