Inlägg från: Anonym (Kanske) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kanske)

Mannen är inte lika hård längre !

fundera på hur du, ni initierar sex? Speciellt om det är så att han inte är "hård" från början...

Är själv man, ca45år, ca16år förhållande, och jag har märkt senare tid (1-2år) att jag behöver "tydligare" inviter från min frus sida (om det inte är jag som tar initiativ, vilket det oftast är).

Dvs, det räcker inte riktigt längre med att min fru bara frågar lite "casual" om vi ska ha sex för att jag ska bli "stenhård", utan det krävs både lite mer förspel, lite mer "mekanisk" hjälp på traven (att min fru tar tag om min mandom!), att min fru visar att hon är kåt, att hon "pratar lite snusk" - då vaknar min pjäs till liv bättre och blir hård.

Det handlar inte om att jag inte tänder på min fru, vare sig i sinnet eller visuellt, för det gör jag! Men jag är inte 20bast längre där det räckte med att någon kvinna bara sa "ska vi knulla" för att kalsongen skulle stå som tält, eller att man kramas lite lätt och man råkar nudda varandra lite så börjar det spänna i brallan.

Testa vettja, andra tips har du ju fått om piller och ringar... (inget jag prövat dock!).

Däremot så tror jag det är rent kontraproduktivt att ta upp det som ett stort "problem" och börja föreslå swingersklubbar et al. OM du inte vet att det är något han går igång på...

Ett annat "ful-knep" är ju detta med positiv förstärkning. Dvs, ös beröm över din karl när ni ligger i sängen och har sex. Tala om hur jädra skön han är, hur skön hans k*k är etc. Sen gäller det ju att det inte blir för mycket "teater" över det hela... Men alla grabbar (oavsett om man är 20 eller 50) gillar att höra att de är duktiga när det gäller "sängkammarvalsen", och är man inte "så duktig" så kan positiv förstärkning stärka självförtroendet och självkänslan - vilket ibland också kan ligga till grund för att man inte presterar på "topp".

mvh

• Anonym (Kanske)
    Jonnynilsson skrev 2018-01-24 09:45:06 följande:
    Jag har haft lågt blodtryck som ung men sedan helt normalt tills för ett par år sedan då det vid en kontroll var skadligt högt. (jag är 54 år). Visst hade även åldern börjat börjat så smått att visa sig i sängen. Men det var inget störande förrän jag började medicinera det höga blodtrycket. Sakta men säkert märktes hur blodgenomströmningen i snoppen minskade. Till slut var även morgonståndet borta och då är det illa enligt mig :)

En del här försöker vältra över problemet på kvinnan genom att komma med råd om att sexa till det och vara mer kinky med analsex och allt möjligt. Varför då? Varför skall partnern bli problemägare för mannens problem?

Angående positiv förstärkning. Ja det kanske funkar på på något man faktiskt kan påverka vid tillfället. Ett sviktande stånd är mer eller mindre omöjligt att göra något åt mitt i akten och självkänslan åker rakt ner i papperskorgen oavsett vad partnern säger. Jag misstänker att ni som ger "goda råd" om analsex och mera kinky plus positiv förstärkning antingen trollar eller så har ni själva inte upplevt problemet.

Nä ta tag i det med din läkare. Min läkare var väldigt förstående och ja det var lite utlämnade att beskriva problemet i detalj. Men fan va bra det blev. Jag har inte märkt några som helst negativa bieffekter. Om man nu inte tycker att ökad sexlust är negativt förstås. Det lilla blå pillret ger inte bara ett hårt stånd och självförtroende tillbaka. Det ger även en underbar känsla i snoppen som jag minns från ungdomen. Det liksom pirrar när jag tänker på sex. Svårt att beskriva men det har naturligtvis något med blodgenomströmningen att göra.

Så att inte söka hjälp för detta stora problem när alternativet är ett dåligt/obefintligt sexliv och en självkänsla körd i botten är bara dumt.
    Eftersom det var jag som tog upp det där med positiv förstärkning, och du "hugger" lite på det så får jag kanske utveckla mitt resonemang...Glad

Nää, jag trollar inte. Har alldeles för mycket att göra för att ödsla tid på att skriva nonsens inlägg på ett anonymt web-forum. Tyst

Jag håller i sak med dig, självklart så skall inte problemet vältras över på kvinnan enkom, eller att kvinnan helt plötsligt skall börja ändra på sina sexuella preferenser eller dra det i tangentens riktning.

Men har man en i övrigt bra relation, och man tycker om det sex man har med sin partner så ser jag ingen anledning att man skall "springa över ån för att hämta vatten". Har man en man där hemma som man vill ha sex med, börja där. Inte börja jaga efter "yngre älskare" (finns inga garantier för att en 30årig, 25årig kille inte kan ha samma "bekymmer"... ålder är inte den enda faktorn när det kommer till dylika saker...).

Det där med analsex, visst, vill kvinnan så absolut. Mina erfarenheter dock säger att det krävs ofta ett "hårdare" stånd initialt för att få till anal-sex, mao så tror jag att det "tipset" är tämligen värdelöst (såvida inte det är en "fantasi" hos mannen och att det skulle öka upphetsningen...). Det är faan så mycket svårare att ha analsex om man (bara) är lite "halvhård"...

Det jag menar med positiv förstärkning; och jag utgår lite från längden på förhållande, och ålder, är att jag är säker på att TS man själv är högst medveten om att han inte är "lika hård" som för X år sedan. Det kan bli en ond spiral. Som jag sa; jag befinner mig själv där (ibland) och det jag finner "hjälper" mig är när min fru är mer "på", mer "kåt" och mer "uppmuntrande". Ja, jag har funderat på piller men inte velat gå den vägen än, för jag upplever det ännu inte som ett stort problem, ej heller så har min hustru yttrat sig om att något är "annorlunda" med min "utrustning".

Dock så är inte mitt problem att jag inte kan "få upp" den, ej heller så upplever jag att den (helt plötsligt) börjar "slaka". Det jag upplever, ibland, är att den är lite mer trögstartad, den når ibland inte sin "fulla" potential så att säga...Skrattande 

Och som du säger; självkänsla och självförtroende är A och O när det kommer till sex-och samliv.

Men detta baserar jag enkom utifrån mitt egna långa förhållande och hur mitt och min frus sex-liv ser ut nu och gjort de sista 18-24mån.
Svar på tråden Mannen är inte lika hård längre !