• Anonym (Snabelhatt)

Vilken kondom?? Hjälp

Ska få besök av en kille i helgen. Vi har dejtat lite och nu ska han komma hit för att sova över. Vet inte alls vad som kommer hända men tänker det e bra att vara förberedd ;)

Självklart skönast att ha sex utan kondom men det vill jag inte göra nu i början. Så tänkte skaffa ett litet kondomlager om det skulle hetta till :)

Och detta ansvaret kan ju egentligen ligga på honom men vill inte riskera nåt

Så min fråga till er killar är: Vilken kondom är "skönast"? Märker ni nån skillnad på märke/modell/storlek? Vilken ska jag köpa?

Tjejer som hört killar berätta om detta får självklart också svara :)

• Svar på tråden Vilken kondom?? Hjälp
  • Anonym (Snabelhatt)
    Thomas29 skrev 2018-01-22 17:54:31 följande:

Vad har han för storlek ?

Det vet jag inte än!

Så vill inte köpa för stor så det blir konstig stämning om det inte är rätt Hahaha

Men för liten kondom gissar jag inte är så bekvämt...
  • Anonym (Jolle)
    Köp några olika då, en liten, en mellan en stor? Det blir lite dyrt. Eller gå till UMO , dem brukar ha gratis, bara att plocka på dig en massa. Förutom storleken bryr inte jag mig så mycket om typ av kondom, inget konstigt skit bara, vanliga funkar. Helst kör man ju utan så har du bestämt dig nu för kondom så ge inte efter på den punkten. Är killen vettig så har han kondom med sig han tycker är bra. Ett alternativ är ju också att skippa knullet och bara ta på varandra, kyssa osv, alltid bra att kolla in varorna lite närmre innan man stoppar in något både där nere eller i munnen. Vissa sjukdomar smittar även med kondom (som könsvårtor) så innan du stoppar in något, även om du har kondom, så kolla så det ser bra ut, inga sår, vårtor eller liknande på eller runt könet, är du osäker så vänta med sexet. Kör man med kondom kan det vara nice med glidmedel om du inte har extremt lätt för att bli super våt, kondom skaver mer framför allt om man har sex en längre stund och även utan kondom kan det bli lite ömt efter ett tag. Ta bara glidmedel om i fall att det känns som det behövs, inget du behöver lägga på i förväg, har ni sex och det känns som det glider dåligt så ta fram glidet då. Ett annat tips är också att inte snåla med förspelet, kör man utan kondom kan man börja tidigare (behöver inte vara lika våt), med kondom blir det paus för att leta fram kondom, ta på osv, det blir lätt lite osexigt, är man redan inte super våt så kan det bli svårt att få in den sen då det inte glider lika bra som utan (glidmedlet kan rädda här men annars fortsätt med förspel).
  • Noname00

Jag gillar profil och black jack dom svarta för att det är lite annorulunda.
    Bäst är True feeling, den ger mest äkta känsla men är tunn.

Bra där att du ser till att alltid ha hemma, alla par borde ta det ansvaret inte bara killen.
    Om man tycker det är pinsamt så kan man köpa på apoteket, fast idag spelar det ingen roll ingen gör någon grej av det.

• Anonym (Snabelhatt)
    Anonym (Jolle) skrev 2018-01-22 18:14:34 följande:

Köp några olika då, en liten, en mellan en stor? Det blir lite dyrt. Eller gå till UMO , dem brukar ha gratis, bara att plocka på dig en massa. Förutom storleken bryr inte jag mig så mycket om typ av kondom, inget konstigt skit bara, vanliga funkar........

Tack så mycket för ditt utförlig svar :)

UMO vågar jag inte gå in på för att samla på mig kondomer då jag är 34 år ????

Men är oerfaren av kondomer ändå eftersom jag hade fast förhållande i 12 år.

Tror helt enkelt jag köper vanliga.. profil?...

och om det inte faller honom i smaken får han dra till ICA själv och handla ;)
  • Anonym (Snabelhatt)
    Anonym (Snabelhatt) skrev 2018-01-22 18:38:50 följande:

Skulle inte vara massa frågetecken... utan en skratt-smiley!
  • Anonym (Snabelhatt)
    Noname00 skrev 2018-01-22 18:37:01 följande:

Här köp denna så gör ni en rolig grej av det, provar lite olika :)

www.kronansapotek.se/RFSU-Mix-av-olika-popul%C3%A4ra-kondomer/p/205851?gclid=EAIaIQobChMIs7nBmo3s2AIVW2QZCh3__gQ2EAQYCCABEgIhdfD_BwE&gclsrc=aw.ds

Ooh nice!! Tack för tipset :D
  • Anonym (Jolle)
    Anonym (Snabelhatt) skrev 2018-01-22 18:38:50 följande:

haha ok jag såg en oerfaren 18åring framför mig :)

Ja profil borde passa de flesta män och dra till ICA är väl inget problem med tanke på utdelningen så det gör han nog gärna.
  • Noname00
    Anonym (Snabelhatt) skrev 2018-01-22 18:40:34 följande:
    Ooh nice!! Tack för tipset :D
    Och vill du göra det ännu skönare så gör med extra glidmedel, otroligt härligt även när man kör utan gummi finns sådan som ger en varm känsla. :)
  • spjuver
    Anonym (Jolle) skrev 2018-01-22 18:55:35 följande:
    haha ok jag såg en oerfaren 18åring framför mig :)

Ja profil borde passa de flesta män och dra till ICA är väl inget problem med tanke på utdelningen så det gör han nog gärna.
    Profil passar inte om han har större än genomsnittet, min är 12.5cm i omkrets och profil är för tajt. Bäst är nog om du har lite att välja på, eller som tidigare nämts så kolla läget först, stimmulera upp ett rejält praktstånd och ge honom en behaglig avrunkning. Så vet du till nästa gång. Lycka till!
Svar på tråden Vilken kondom?? Hjälp