• Äldre 22 Jan 19:16
    5049 visningar
    28 svar
    28
    5049

    Leksaker för fyra åringar?!

    Grabben fyller snart fyra år och såhär efter jul har jag ingen aning vad vi ska ge honom i present. Jag tycker väl att jag har någorlunda koll på pedagogiska och lärande leksaker: byggstavar, plusplus, lego, duplo, tågbana, leksakskök med tillbehör, pussel, spel, bamses lekhus och pärlor för halsband och platta.

    Utöver det har han verktyg, bilar, mängder av pyssel, kassaapparat, stafli med whiteboard/griffeltavla osv.

    Som ni ser, han har MÄNGDER av leksaker redan, skulle knappast behöva fler men givetvis så vill vi ge någon/några leksaker i födelsedagspresent. Tips på roliga och användbara leksaker?!

  • Svar på tråden Leksaker för fyra åringar?!
  • Äldre 22 Jan 21:11
    #11

    Kanske något mer pedagogiskt? Har ni kollat MIG/på spåret spelet?

  • Äldre 22 Jan 21:20
    #12

    Lego sonen fyllde 4 i helgen och han verkligen älskar lego. Bra träning i finmotorik och att läsa ritningar.

  • Äldre 22 Jan 21:45
    #13

    Min fyraåring önskar sig magformers...kanske det kunde vara något?? :)

  • Äldre 22 Jan 22:05
    #14

    biobesök, badhus, lekplats?
    behöver inte vara leksaker som är presenter, det verkar som att det finns (för) mycket av den varan redan...

  • Anonym (:))
    Äldre 22 Jan 22:56
    #15

    Ett dockhus med tillbehör kanske? Roligt att leka med men också en väldigt fin inredningsdetalj till barnrummet.

  • LFF
    Äldre 23 Jan 09:01
    #16

    Mina 4-åringar svarar lego, lego, lego, lego och sen lite mer lego när man frågar dem vad de önskar sig. Batmanlego, draklego (Ninjago), polislego, brandmanslego, Blixtenlego... "Allt lego"

    Om det inte är lego så är det en och annan monstertruck eller annan bil.

  • Äldre 23 Jan 09:28
    #17
    FruSötPotatis skrev 2018-01-22 21:11:41 följande:

    Kanske något mer pedagogiskt? Har ni kollat MIG/på spåret spelet?


    Ska kolla in det spelet, tack!!
  • Äldre 23 Jan 09:28
    #18
    Michael 310 skrev 2018-01-22 21:20:16 följande:

    Lego sonen fyllde 4 i helgen och han verkligen älskar lego. Bra träning i finmotorik och att läsa ritningar.


    Tack för tipset, han har mängder av lego och flera släktingar har köpt just det i födelsedagspresent..
  • Äldre 23 Jan 09:29
    #19
    LindaLo skrev 2018-01-22 21:45:22 följande:

    Min fyraåring önskar sig magformers...kanske det kunde vara något?? :)


    Det kan nog vara något, tack!
  • Äldre 23 Jan 09:30
    #20

    Det mina fyraåringar leker mest med är lego, briobuilder, trashpacks o trashwheels (föregångarna till shopkins), hotwheelsgaragen och playmobil

  • Äldre 23 Jan 09:30
    #21
    nnnnnnnn skrev 2018-01-22 22:05:29 följande:

    biobesök, badhus, lekplats?

    behöver inte vara leksaker som är presenter, det verkar som att det finns (för) mycket av den varan redan...


    Du har helt rätt, han har på tok för mycket. Har ändå rensat ut massor av saker innan jul.. Det får nog bli en upplevelse.
  • Anonym (smile­)
    Äldre 23 Jan 09:32
    #22

    Ett gosedjur, stort, mjukt och gosigt ska det va. 

  • Anonym (.....­.)
    Äldre 23 Jan 09:35
    #23

    min son blir också fyra nu i februari.. skitsvårt att komma på något, spec då han även har en storebror som han får ärva det mesta av. Kommer nog inte satsa jättemycket på leksaker (tycker aldrig han leker med det ändå) utan något mer användbart som ny pjamas eller nåt

  • Äldre 23 Jan 09:37
    #24

    Annars är faktaböcker väldigt inne just nu speciellt om kroppen, rymden, dinosaurier, insekter, djur osv...

  • Anonym (Mamma­Mu)
    Äldre 23 Jan 14:10
    #25
    Erica94 skrev 2018-01-23 09:29:25 följande:

    Det kan nog vara något, tack!


    Ja d såg kul ut dom har nåt liknande på min sons dagis o han älskar bygga med det! :) Synd nya leksaker e så jäkla dyra.. Det superfina bilgaraget jag köpte va begagnat från Facebook grupp o kostade bara 70kr! :) Så lyckat! :)
  • Äldre 23 Jan 15:41
    #26

    Ni verkar kunniga allihopa och nu när jag kollade in leksaker online hittade jag något som heter ?LEGO Building bigger thinking?? Är det Lego orginal eller någon kopia? Har aldrig sett det här tidigare..

  • Äldre 23 Jan 15:53
    #27
    Erica94 skrev 2018-01-23 15:41:35 följande:
    Ni verkar kunniga allihopa och nu när jag kollade in leksaker online hittade jag något som heter LEGO Building bigger thinking? Är det Lego orginal eller någon kopia? Har aldrig sett det här tidigare..
    Jubileumsutgåva, LEGO firar 60 år 2018.
  • Äldre 23 Jan 15:57
    #28
    nnnnnnnn skrev 2018-01-23 15:53:15 följande:

    Jubileumsutgåva, LEGO firar 60 år 2018.


    Tack tack tack för hjälpen!!
Svar på tråden Leksaker för fyra åringar?!