• Tobythegunn

Varför är vänstern (radikalvänstern speciellt) så dumma i huvudet?

Satt nu senast och tittade på en intervju med Jordan Peterson (daddy AF) och Cathy Newman. Jag tycker Cathy Newman personifierar den radikala vänstern på alla sätt och vis! Riktigt jävla dum rent ut sagt. Det låter barskt och kanske elakt men alltså detta är så seriöst det kan bli. 

Har ni inte sett den intervjun så råda jag er att göra det och så ser ni själva vad felet är i västerländsk kultur...

Happiness, only real when shared
  • Svar på tråden Varför är vänstern (radikalvänstern speciellt) så dumma i huvudet?
  • PeIIe

Därför att dom har betydligt lägre IQ än genomsnittet. Dom är ju ofta vänster och medellösa av en orsak. Dom kan inte (är för korkade) för att dra sitt eget lass i livet.

• justanotherman

Jag har sett det där klippet. Det fick mig att skämmas rejält å alla feministers vägnar. Jag är själv inte är feminist, men eftersom feminister inte har vett eller skam nog i kroppen för att inse när de gör bort sig, vilket är precis hela tiden, så kände jag att jag behövde skämmas lite för deras skull.

Feminism borde betraktas som en klinisk diagnos, en allvarlig form av förståndshandikapp.

• absalon

Den revolutionära ultravänstern har sin motsvarighet i den lika revolutionära ultrtahögern. Detta föranleder misstanken att våra kära sekterister längst ut till höger och längst ut till vänster är varandra mer mentalt lika, än vad de vanligtvis vill kännas vid. "Extremerna tangerar varandra" enligt ett gammlt gott - ursprungligen franskt - politiskt ordstäv. Omstörtande sekter utan väljarstöd och därför också utan riksdagsrepresentation har en tendens att attrahera allsköns bittra och besvikna figurer, som hoppas på extrema lösningar, som väljarmajoriteten betackar sig för.Cool 

• justanotherman
    absalon skrev 2018-01-23 17:00:47 följande:

Den revolutionära ultravänstern har sin motsvarighet i den lika revolutionära ultrtahögern. Detta föranleder misstanken att våra kära sekterister längst ut till höger och längst ut till vänster är varandra mer mentalt lika, än vad de vanligtvis vill kännas vid. "Extremerna tangerar varandra" enligt ett gammlt gott - ursprungligen franskt - politiskt ordstäv. Omstörtande sekter utan väljarstöd och därför också utan riksdagsrepresentation har en tendens att attrahera allsköns bittra och besvikna figurer, som hoppas på extrema lösningar, som väljarmajoriteten betackar sig för.Cool 

Absolut är det så. Dagens feminister där man i Kanada bland annat drivit igenom lagar som tvingar människor att använda nya pronomen är en form av auktoritär ideologi. Den är såklart nära släkt med nazismen, kommunismen och fascismen. Feminism kan t.o.m sägas vara en ny form av fascism.
Svar på tråden Varför är vänstern (radikalvänstern speciellt) så dumma i huvudet?