Inlägg från: Anonym (.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.)

Vad är WT för er?

Ja, dålig allmänbildning, dålig källkritik, delar artiklar från Fria Tider på Facebook.

Tror på diverse hokuspokus som astrologi och medium.

Dålig smak i kläder och inredning. Har muggar och väggdekorationer med Carpe Diem och liknande klyschor.

Har svårt att acceptera "nymodigheter" som homosexualitet, vegetarianer eller att man inte längre får säga n***rboll.

• Anonym (.)
    Rock on skrev 2018-01-23 17:20:53 följande:

[quote=78395446][quote-nick]Anonym (.) skrev 2018-01-23 17:02:16 följande:[/quote-nick

Har svårt att acceptera "nymodigheter" som homosexualitet, vegetarianer eller att man inte längre får säga n***rboll.

Men att vara homosexuell + vegetarian är väl inga nymodigheter?!

Jag fyller 48 i år och jag är vegetarian, har varit det sedan jag var 15.[/quote]

Därav citationstecken... Homosexualitet är väl inte heller någon nymodighet. Jag menar att dessa personer fortfarande är intoleranta mot det de ser som avvikande livsstilar.
  • Anonym (.)
    Anonym skrev 2018-01-23 23:40:28 följande:

Röker cigaretter, alternativt snusar. Frågar främlingar om eld. Fimpar på gatan och slänger även skräpet där.

Har tatueringar och piercingar.

Går på krogen på helgerna med avsikt att bli fulla och ev. ragga. Är bakfulla på söndagarna. Ser denna vana som en självklarhet och tar för givet att alla andra gör likadant. Fester är synonymt med sprit, något annat går det inte ut på.

Äter vägkrogsmat som plankstek, fläskfilé och hamburgare och ser det som fin lyxmat, eller dricker bara "en stor stark". Tycker att grönsaker, baljväxter och fullkorn är kaninmat.

Misshandlar språket å det grövsta. Särskriver. Kan inte skilja mellan "de och "dem", skriver "han" där det skall stå "honom" och "väll" istället för "väl". Saknar vilja att lära sig korrekt Svenska och skyller på dyslexi.

Gillar att provocera bara för att reta upp folk.

Läser ibland Expressen eller Aftonbladet, mer sällan DN, men aldrig SvD.

Om man alls har råd att semestra utomlands, så är det enkom för att sola på badstranden, shoppa och köpa billig sprit. Charter.

Tar SMS-lån och köper på kredit. Lever över sina tillgångar så fort de får några och lever sedan på makaroner när pengarna är slut för månaden.

Har ett kortsiktigt tankesätt och saknar perspektiv.

Köper heminredningen på IKEA även om det är länge sedan man flyttade hemifrån. Slänger och köper nytt.

Avskyr klassisk musik som pesten. Saknar sinne för konst eller estetik.

På TV föredras såpor och serier framför dokumentärer och samhällsprogram.

Gillar inte friluftsaktiviteter i naturen.

Skaffar barn vid låg ålder, tätt mellan generationerna. Döper barnen till amerikanska namn eller rena fantasynamn, men absolut inte nordiska eller bibliska namn. Vill att pojkarna ska gå klädda i flickkläder  och leka med flickleksaker och vice versa.

Röstar rött.

Haha wow, där lyckades du täcka säkert 80% av Sveriges befolkning.
Svar på tråden Vad är WT för er?