• PH76

Vad är WT för er?

viseversa skrev 2018-01-23 16:54:08 följande:
    Rökare visst men diagnoser kan man knappast hjälpa ellerhur? Tror du det är något man kan beställa eller??
    Föräldrar som röker tillsammans med sina tonårsbarn. Äh va fan, rökare som är över 30 år generellt.
  • PH76
    Anonym (anonym) skrev 2018-01-24 21:28:48 följande:
    Är kronprinssesan Victoria WT? Hon hade brudöverlämning på sitt bröllop. 
    Det är väl mer så att man måste trigga flera "bevis" för att räknas som WT. Svantattuering, som jag ser som väldigt tacky, behöver inte betyda att personen är WT om resten är städat och bildat.

Personligen så slänger jag på mig mjukiskläder varje dag efter jobbet och på helgen innan jag går ut, men är absolut inte WT för det.
  • PH76
    Anonym (Mody) skrev 2018-01-24 21:43:46 följande:
    Ja, en liten droppe finns det nog Jag har alltid tyckt bra om henne, men detta beslutet fick mig och många andra att undra över hennes allmändbildning, historiska och kulturella kunskaper.

Detta har ingenting med WT att göra, detta är en historisk tradition och hur korkad den än må vara så har det inget med WT att göra.

Jag misstänker att det var diskuterat och pratat igenom innan, det är inte alltid lätt att vara född kronprinsessa.

• PH76
    Anonym (mor) skrev 2018-01-25 04:50:36 följande:

Använder aldrig uttrycket men för mig är det familjer med usel ekonomi där ALLA röker och där alla kvinnor får barn väldigt tidigt. Typ mormorsmor jobbar fortfarande och dottern går på krogen med sin mamma.

För mig har detta lite att göra med ekonomi, även om WT är klart överrepresenterat hos de med låg inkomst.

Det är viktigt skilja på handling och konsekvens, låg ekonomi är en konsekvens av WT beteende och inte tvärtom.

• PH76
    Anonym (mor) skrev 2018-01-25 08:29:27 följande:
    Många har svårt med ekonomin utan att vara wt ett enda dugg. Är säkert inte så fett när man studerar på universitet? Det är när man skaffar barn utan att kunna försörja dem som det blir knepigt. Innan man har barn tänker jag att man kan göra vad F..N man vill!?
    Det var ju det jag sa.
  • PH76
    Anonym (mor) skrev 2018-01-25 08:37:53 följande:
    På sätt och vis.
    Nej ganska exakt.
  • PH76
    Anonym (Den här tråden är trashig) skrev 2018-01-25 08:56:02 följande:

Det finns lika många bra och vettiga människor med dessa så kallade wt-attribut som det finns bland personlighetslösa zombies som målar hela hemmet i vitt och som kämpar för att vara medelklass. 

Nu är jag inte jätte förtjust i klassindelningar men om vi ska använda oss av dom så vill jag sägga följande: Oavsett hur mycket en person kämpar så förändrar det inte "klasstillhörigheten", antingen är man det eller inte. Det har inte med pengar att göra.
Svar på tråden Vad är WT för er?