Inlägg från: Anonym (Olof) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Olof)

Vad är WT för er?

Anonym (Jag är WT!) skrev 2018-01-24 13:44:37 följande:

Jag är vad de flesta skulle kalla WT, inklusive jag själv. 35 år ung, ett barn på 17. För att vara riktigt WT borde jag ha fler, men jag tyckte att har man fått ett som 18åring så räcker det ändå. Att vara tidig kompenserar det låga antalet.

Handlar kläder på Gekås Ullared, röstar SD, sitter i kassan på matvarubutik, har en svanktatuering och ett par till tatueringar. Äter helst mat från närmsta korvkiosk, dricker helst red bull och har givetvis silikonbröst.

Är inte fet, fast det bara för att jag tränar varenda dag inte för att jag sköter kosten alls. Har inga skulder men har inga sparade pengar heller (eller lite har jag men det är till min dotters körkort, inte sparat som en buffert eller något annat vuxet). 

Låter ganska sympatiskt
  • Anonym (Olof)
    Anonym (mor) skrev 2018-01-25 12:34:16 följande:

Men å andra sidan så kan ju en sådan här tråd vara PERFEKT på så vis att man ventilerar tankegångarna och sätter dem på pränt ÄVEN om man gör ner wt eller ngn annan grupp? Kanske får man nya insikter? Det är väl det fina med FL?

Jag instämmer. Att ventilera en samhälls-företeelse måste vara tillåtet om man håller sig till forumreglerna.

Känner sig ändå någon träffad eller irriterad av tråden så är det mer ett intressant WT-fenomen som även är en del av ämnet.
  • Anonym (Olof)
    Anonym (Est) skrev 2018-01-25 17:01:48 följande:

Men skämtar du Olof? Det är inte en samhällsföreteelse att gruppera ihop människor i en skräphög! Att ringa in och försöka komma fram till vilka människor man ska kalla för sopor och förknippa med dåliga föräldrar, kriminalitet, psykisk ohälsa och låg intelligens med utgångspunkt för hur fattiga dom är och hur dom ser ut är ju ren fascism.

För jävligt under 30-talet och för jävligt nu.

Den enda samhällsföreteelsen som är intressant att diskutera är vilken sorts människor som finner nöje i den här sortens avhumanisering.

Vi kan ju börja med dig. Vad har du för klädstil, vad tjänar du, vad är din IQ, vad är ditt skallmått, hur ser din inredning ut och vilken dialekt pratar du?

Att gå i så kraftigt försvar tyder på att du kände dig träffad. Onekligen intressant.

Gällande jämförelsen med 30-talets illgärningar så är jämförelsen helt orimlig. Snarare förstärker det bilden av din känslighet i frågan.
  • Anonym (Olof)
    Anonym (Den här tråden är trashig) skrev 2018-01-25 17:43:45 följande:

Och om jag nu hade varit född i en fattig familj, vad menar du att det betyder? Alltså var det ett motargument från dig? Väldigt konstigt. Jag kan säga varför jag blir arg och det är för att jag har blivit uppfostrad till att ha en människosyn som är raka motsatsen till din. Jag använder aldrig rasistiska skällsord trots att jag varken är rom eller svart tex men blir väldigt upprörd när andra gör det. Varför? För att jag känner empati och samhörighet med människor, till skillnad från dig som skapar distans och avhumaniserar människor. Jag känner mig ungefär lika kränkt om någon säger n-ordet som om någon hade sagt ett skällsord till min vita syster.

Jag ser människor som mina medmänniskor, potentiella vänner och mina systrar och bröder. Ja, inte såna som mobbar andra och har fascistoida ideal då men människor som är bra människor helt enkelt.

Varför svarar du inte på mina frågor förresten?

Vad är din bakgrund? Vi försöker ju kartlägga typen för dom som älskar att sparka neråt mot fattiga människor så du borde bidra med info om dig själv. Du gillar ju att diskutera samhällsfenomen. Och kan du kategorisera andra på det sättet som i den här tråden får du gärna fortsätta med dig själv, allt annat är hyckleri.

Till sist, jag kan ju bara använda ditt sätt att svara mig till att spegla det tillbaka till dig. Att du reagerar så kraftigt på att bli associerad med fascism betyder alltså att du känner dig träffad.

Läser du innantill så ser du att jag inte nämner något om fattigdom, det är kanske din egen koppling till WT-begreppet.

När det gäller min människosyn så vet du inget om den. Trots det lägger du ut texten som om du visste. Återigen, det pekar tillbaka mot dig.

Angående om jag svarar eller ej på dina frågor så borde det vara upp till mig att bestämma. Notera att inget i det jag skrivit nedvärderar någon annan, varken i grupp eller som individ. Kan du säga detsamma om du läser dina egna inlägg?
Svar på tråden Vad är WT för er?