Inlägg från: Anonym (Elizabeth) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Elizabeth)

Vad är WT för er?

Det är mer de som tjänar som en Svensson/medelklass som använder sig av det uttrycket. Är man medelmåtta behöver man få känna sig lite bättre ibland och då använda uttrycket white trash. 

Jag kan i alla fall garantera i den klassresan jag gjort, eller snarare "gift in mig i rik amerikansk familj," att här borta snackar man inte ner om folk. Ytterst sällan och då bland vissa typer av rikt folk, där ser de medelklassen med "pity". Alltså som om det är synd om fattiga medelklassen. 

Ur olika perspektiv kan man alltid hitta fel med olika grupper folk, om man väljer att gruppera. För mig är alla individer och jag tycker helst inte man ska döma. White trash är en negativ benämning och att påstå att om man uppfyller vissa kriterier, så är man negativt associerad. Just med tanke på att många av er nämner vardagliga händelser som white trash höjer jag på ögonbrynen. 

Vad jag ville ha sagt är att det är ganska patetiskt och tragiskt enligt min mening att leta efter en grupp folk att trycka ner för att man på så sätt inbillar sig att man själv lyfts. Som om man är bättre då, mer attraktiv i livet och generellt en winner. Och just det tankesättet gör väl att denna person som tror att man skjuter i höjt av att trycka ned sin omgivning - att de aldrig blir vinnare i livet. 

Svar på tråden Vad är WT för er?