Vilket alternativ hade ni valt i mitt fall? IVF eller insemination?
Jag rekommenderar IVF, tryggt att ha några eskimåer i frysen Lycka till!
Jag rekommenderar IVF, tryggt att ha några eskimåer i frysen Lycka till!
Ja första ivf-försöket blev en dotter
Har efter det gjort 3 fet-försök med blastocyst (5-dagars). Men det har blivit två missfall. Ska försöka snart igen hoppas jag.
8 till frysen, 35år (har väldigt lågt amh därför ivf)
Oj!! Det är rätt många till frysen. Är det vanligt? Läst om många som inte ens får en till frysen. Jag hoppas mitt höga AMH-värde är till nytta.
Hur länge väntade ni innan ni påbörjade fet-insättningar efter dottern var född?
Ni har använt 3 av 8 embryos? Var går ni?
Vilken klinik? Vi har kontakt med Vitanova faktiskt och ska ha konsultation nu på söndag. Så ni började såpass tidigt? Hur gammal är dottern nu?
Vilken klinik? Vi har kontakt med Vitanova faktiskt och ska ha konsultation nu på söndag. Så ni började såpass tidigt? Hur gammal är dottern nu?
Hoppas ni lyckas med övriga embryon! Är nästan övertygad om att jag ska börja med ivf. Eventuellt ge insemination max 2 chanser.
Jag förstår dig helt och hållet! Tycker ni gjorde ett klokt val för man får räkna med minus/ev missfall i allt. Man blir ju inte gravid vid varje insättning samt att det leder till barn direkt. Det blir ju som med samlag, vissa månader blir det inget eller så blir det men mynnar ut i missfall/MA. Vi kommer köra på i samma takt misstänker jag. Just nu är jag glad bara jag får ett barn, men eftersom inga fel hittats hos mig så hoppas jag det kan funka med fler barn.
Hur upplevde du ivf? Med sprutor och alla hormoner? ÄP? Jag är ett monster vid PMS vanligtvis så det ska bli spännande.
Det är min b-plan. Men är den säker den metoden- att man prickar rätt? Tänker du med äggstimulerande plus ÄL-spruta? Jag har hittat en gynekelog i gbg som kan hjälpa till med VUL osv... så självklart hade det funkat kanske. Försöker tänka praktiskt - har en bit att åka med. Hur skötte du allt praktiska såsom VUL osv?