• Nina 204

Hjälp

Har bebis här hemma som är 3 månader. På eftermiddagarna är hon helt otröslig och skriker. Men inte som när det har kolik, bvc säger att det inte är kolik eftersom hon oftast skriker 1timme. Orkar snart inte mer. Bryter ihop. Eftersom inte sover hela nätter heller. Hon sover cirka 4 timmar i sträck sen är det dags för mat igen under natten..

Har pratat med läkaren på bvc men hon påstår att det är normalt... vet inte vad det kan vara. För hon får minifom, nan sensetive.

Bvc sköterska sa att det skulle lugna ner sig när hon blev 3 månader men ikke.. är det någon som har vart i liknande situation och har något bra råd.

• Svar på tråden Hjälp
  • Elenorskan

Samma för mig, börja testa Althera... det var räddningen!! Finns på

Apoteket, ganska dyrt men går att få på recept efter man testat ett tag!

• Ellie

De skriker som mest i den åldern.-
    Det stabiliserar sig oftast inom närmsta tiden-
    Vi har behövt använda lakulos en period fram till bjöjan är släppt

• Rebbanb

Vår lilla tjej var precis likadan. Det var precis som att hon var tidsinställd på att efter ett visst klockslag bli jätteledsen och otröstlig på eftermiddag/kväll. På vårt bvc sa dom att det förmodligen var kvällsoro då "världen blir för stor" för barnet och dom söker trygghet hos er. Vi fick bära, bära, bära och jag hade en speciell "gungning" när jag bar henne som till slut hjälpte och hon kunde somna. Jättejobbigt när man är mitt uppe i det för man vill ju såklart kunna hjälpa och trösta sitt barn men det blir bättre. Dock gick det inte heller över för oss runt den "gyllene" 3 månadersdagen utan det tog nån månad till. Håll ut!

Svar på tråden Hjälp