Tidiga symtom...
Vi planerar ytterligare ett barn, har fyra redan. Ändå blir man så osäker och fundersam. Vet när jag har äl och mens, stämmer varje månad med max ett par dagars skillnad och har så gjort under flera år.
Hade äl 1-2 januari, vilket konstigt nog var en vecka tidigare än beräknat. Fick sen mens 18 januari, stämmer med antalet dagar från äl. MEN den här gången var mensen väldigt annorlunda. Den var sparsam och varade bara i 3 dagar, i vanliga fall brukar det vara rena Niagarafallet de tre tre första dagarna för att sen bli mindre för varje dag, 6 dagar totalt är det alltid.
Släppte allt som har med bebis att göra eftersom jag började blöda. Idag är det 23 januari och jag sitter här, sedan dagen efter att blödningen slutade, med illamående till o från, dov huvudvärk, typ mensvärk i ländryggen, typ träningsvärk i livmodern, svag känsla av foglossning (det får jag alltid innan jag testar positivt), kissnödig som f-n, konstant hungrig - kånns som att jag inte sett mat på flera dagar flera ggr om dagen, men jag har ingen större matlust ändå. Äter för att jag vet att jag måste, men inte för att det tilltalar mig.
Testade för 3 dagar sen - negativt
Testade idag - negativt
Båda ggr mitt på dagen.
Läste nånstans att om man blir gravid strax innan mens så kan den blödningen bli annorlunda. Nån mer med erfarenheter om detta? När borde jag testa positivt OM jag är gravid?