Inlägg från: Maja921420 |Visa alla inlägg
  • Maja921420

Dumma pco

Hej! Är precis i startskottet av min pco. Slutade med piller för 8 månader sedan. Har därmed fått alla symtom för pco och min läkare tar nu massa tester och remiss är skickad till kvinnokliniken. De vill att jag ska testa ägglossningsstickor en period?! Hur och Vaeför? Jag var utan mens i över ett år för ett Par år sedan och började sendan med dem igen och vips var allt bra igen. Men som sagt inte ens en antydan till mens och då räknar jag att det är samma sak med ägglossningen. Väger 98kg till mina 173 cm och har alltid haft svårt att gå ner i vikt. Var gravid när jag var 15 (andra samlaget) haha så då var jag jävligt fertil. Hade regelbunden mens och allt. Sedan började jag äta p piller och ja. Är det det som ?förstört? mig? Kan allt gå till sig om jag minskar i vint? Gått ner från 100 nu och målet är väl 85kg för då kan även kvinnokliniken hjälpa mig om det är det som krävs för en liten bebbe.

Hur fungerar det? Ska jag ta stickor även fast jag inte ens har en antydan till mens?

Finns det något annat jag själv kan göra?

Känns så tungt att man inte ?fungerar? :(

• Svar på tråden Dumma pco
  • Maja921420

Tack för svart! Jag är 26!

Aaahaaa okej ja det verkar inte som att de vill att jag ska börja på piller utan det har jag mer läst om :)

Ja jag fortsätter att jobba på vikten så länge då har nu gått ner 2,5kg (10 kvar) nu sedan början på januari iallafall :D

Svar på tråden Dumma pco