• Nutnut

Syskonvagn eller inte?

Men 100% ja! Tänker du att en 1,5 åring ska gå överallt? Många barn åker vagn till de är två. 1,5 år emellan är väldigt tätt och jag tror du kommer ha en tuff vardag om storasyster ska gå överallt!

• Nutnut
    Otit skrev 2018-01-24 15:45:50 följande:

Tack för svar! Är också sugen på Bugaboo donkey. Gillar att man lätt kan göra den till singelvagn om man vill. Minus är dock att sen är så dyr...

Vi har en donkey. Den är bra. Går att köpa billigare begagnat. Alla delar går att byta ut om någon del är dåligt skick.
  • Nutnut
    Otit skrev 2018-01-29 11:51:14 följande:

Ja! Har tittar runt massor. Lutar åt Emmaljunga double viking eller Bugaboo. Ingen annna syskonvagn där sittdelen är vänd mot föräldern. Bugaboo är ju smidig då man kan göra den till singelvagn.

Vi har en haft vanlig viking också . Kanske inte samma som dubbel men de är nog rätt lika. Jag skulle välja donkey.
  • Nutnut
    beso skrev 2018-01-30 22:07:33 följande:

Får jag fråga vad ni vet om vagnar som liksom e som två våningar? Jag gillar inte dessa egentligen..men redan nu med enkelvagn är det ibland svårt att få plats på bussen och i affärer samt att min kompis inte kom in i vår hiss med sin dubbelvagn! :(

Uppababy vista verkar bra. Du kan använda den som enkel eller dubbel precis som donkey men den bryggs på höjden istället för bredden.
  • Nutnut
    beso skrev 2018-01-30 22:07:33 följande:

Får jag fråga vad ni vet om vagnar som liksom e som två våningar? Jag gillar inte dessa egentligen..men redan nu med enkelvagn är det ibland svårt att få plats på bussen och i affärer samt att min kompis inte kom in i vår hiss med sin dubbelvagn! :(

Uppababy vista verkar bra. Du kan använda den som enkel eller dubbel precis som donkey men den bryggs på höjden istället för bredden.
  • Nutnut
    Otit skrev 2018-02-05 17:23:10 följande:

Får jag fråga er som har en Bugaboo donkey? Vi var helt inne på en sån, men satte dottern i en vagn i en butik. Sitsen var otroligt liten för henne. Hon nådde upp med huvudet till suffletten och hon är ett år. Hur ska hon kunna sitta i den i typ minst 1,5 år till?

Provade Emmaljunga double viking och i den satt hon mycket bättre!

Min 2,5 åring sitter fortfarande bra i sin donkey. Viking däremot var trång och såldes således.
  • Nutnut
    Otit skrev 2018-02-05 19:54:43 följande:

Fast tycker det är konstigt, när jag läser om måtten på sittdelen så får jag det till att donkeyn är 27 cm bred och viking 29?

Viking går upp mer på sidorna i sittdelen vilket gör att barnet sitter mer omslutet. I donken är det mer free space på sidorna varför den kanske upplevs som rymligare. Innan sonen fyllde 2 så satt han dock bättre och mer upprätt i vikingen. Jag gillar båda på olika sätt.
  • Nutnut
    Otit skrev 2018-02-06 05:27:52 följande:

Okej! Men du har provat båda? Vilken skulle du rekommendera i så fall? Vi gillade donkey för monoläget. Att det var smidigt. Men efter att dottern suttit i båda vagnarna så kände vi att vikingen kändes bäst. Vet inga andra syskonvagnar där båda barnen sitter bredvid varandra och sittdelen kan vara vänd antingen framåt eller bakåt.

Vi har haft bugaboo i monoläge och så har vi haft en vanlig viking, ej dubbel. Sålde EL förra helgen så vi har haft båda i 2,5 år. Jag skulle nog välja donkey trots allt. Inte så mycket erfarenhet av hur den är som dubbel men jag lockas av der faktum att man kan välja att ha som singel eller dubbel. Du kan ju tex ställ ena sittdelen på förskolan när du har lämnat och köra vagnen som mono under dagen.
  • Nutnut
    LFF skrev 2018-02-06 09:35:11 följande:

Vi hade en Donkey till våra tvillingar och jag älskade den vagnen. När de var runt 3 så blev dock vagnen för liten men vi använde den knappt då heller.

En vagn jag sett som kommit till Sverige efter det är denna:

syskonvagn.nu/bumbleride-indie-twin-syskonvagn-recension/

Bumbleride Indie Twin. Nackdelen är att det inte går att vända sitsarna mot en.

Har du förrrsten kollat uppababy vista?
Svar på tråden Syskonvagn eller inte?