Syskonvagn eller inte?
Men 100% ja! Tänker du att en 1,5 åring ska gå överallt? Många barn åker vagn till de är två. 1,5 år emellan är väldigt tätt och jag tror du kommer ha en tuff vardag om storasyster ska gå överallt!
Men 100% ja! Tänker du att en 1,5 åring ska gå överallt? Många barn åker vagn till de är två. 1,5 år emellan är väldigt tätt och jag tror du kommer ha en tuff vardag om storasyster ska gå överallt!
Tack för svar! Är också sugen på Bugaboo donkey. Gillar att man lätt kan göra den till singelvagn om man vill. Minus är dock att sen är så dyr...
Ja! Har tittar runt massor. Lutar åt Emmaljunga double viking eller Bugaboo. Ingen annna syskonvagn där sittdelen är vänd mot föräldern. Bugaboo är ju smidig då man kan göra den till singelvagn.
Får jag fråga vad ni vet om vagnar som liksom e som två våningar? Jag gillar inte dessa egentligen..men redan nu med enkelvagn är det ibland svårt att få plats på bussen och i affärer samt att min kompis inte kom in i vår hiss med sin dubbelvagn! :(
Får jag fråga vad ni vet om vagnar som liksom e som två våningar? Jag gillar inte dessa egentligen..men redan nu med enkelvagn är det ibland svårt att få plats på bussen och i affärer samt att min kompis inte kom in i vår hiss med sin dubbelvagn! :(
Får jag fråga er som har en Bugaboo donkey? Vi var helt inne på en sån, men satte dottern i en vagn i en butik. Sitsen var otroligt liten för henne. Hon nådde upp med huvudet till suffletten och hon är ett år. Hur ska hon kunna sitta i den i typ minst 1,5 år till?
Provade Emmaljunga double viking och i den satt hon mycket bättre!
Fast tycker det är konstigt, när jag läser om måtten på sittdelen så får jag det till att donkeyn är 27 cm bred och viking 29?
Okej! Men du har provat båda? Vilken skulle du rekommendera i så fall? Vi gillade donkey för monoläget. Att det var smidigt. Men efter att dottern suttit i båda vagnarna så kände vi att vikingen kändes bäst. Vet inga andra syskonvagnar där båda barnen sitter bredvid varandra och sittdelen kan vara vänd antingen framåt eller bakåt.
Vi hade en Donkey till våra tvillingar och jag älskade den vagnen. När de var runt 3 så blev dock vagnen för liten men vi använde den knappt då heller.
En vagn jag sett som kommit till Sverige efter det är denna:
syskonvagn.nu/bumbleride-indie-twin-syskonvagn-recension/
Bumbleride Indie Twin. Nackdelen är att det inte går att vända sitsarna mot en.