• Avonasi

BF oktober 2018

Har mailat dig min mailadress så jag kan vara med i gruppen på Facebook ????

Mitt fjärde, har 3 stora barn sen tidigare på snart 18, 14 och 11 år. Själv är jag 33. Graviditeten var allt annat än planerat och har stått i kö på sterilisering i 6 månader. Efter 2 veckor med kramper, små blödningar och andra besvär så sökte jag akut och fick reda på att proverna visade på graviditet men att inger syntes i livmodern och 4 gynläkare fastslog att det var ett utomhavandeskap som behövdes opereras omgående. Så för 3 dagar sen opererades jag akut och blev steriliserad samtidigt och vaknade upp och fick reda på att de inte hittade en graviditet någonstans i buken så att jag är fortfarande gravid. Fick en vultid om 2 veckor för de misstänker att graviditeten i såna fall är så tidig att den inte syns än i livmodern men eftersom hormonerna ökar och de gått igenom hela buken så måste det sitta i livmodern trots allt.

Vilket kaos ????

• Avonasi
    Snygglugg skrev 2018-02-05 16:47:07 följande:

Vad har ni alla för symtom? Och vilken dag är ni i? Så nyfiken :)

Jag är i v.5+2 och mina symptom är trötthet, ömma och svullna bröst, molvärk, hjärtklappning och att jag blir enormt svälld så fort jag äter och ännu mer hjärtklappning. Inget extremt illamående än iaf
  • Avonasi
    lica skrev 2018-02-12 19:43:59 följande:

Halloj! Jag & sambon har äntligen plussat efter försökt i 13 mån. (Har endometrios och PCO). Känns så jäkla kul och spännande och overkligt på samma gång. Har dock lite molvärk av och till och blöder lite grann vilket gör mig så jäkla rädd! Blir mindre klok av att googla ang blödningar vid graviditet - å ena sidan kan det vara missfall - men det kan även vara helt normalt. WTF?!

Grattis till plusset!!:) Ja det där med blödningar är så diffust och precis som du säger så blir man inte mer klok av att googla direkt.. Haha.. Jag har blött sen ägglossning och är nu i v.7 och småblöder varje dag fortfarande. Ska på vul på onsdag och se om allt är som det ska..
  • Avonasi
    lica skrev 2018-02-13 09:25:56 följande:

Grattis själv :) huhu, hatar denna oro! Hoppas allt ser bra ut imorgon! Vad gör man på ett vul? Jag har inte ringt mvc eller kollat upp vad som händer & vad man gör efter man plussat så är lite lost :) har hundra frågor om allt, känns frustrerande att inte kunna prata med någon nära om alla funderingar men är för tidigt än att säg nått!

Förstår att det måste vara förvirrande med alla frågor. Bara att du skriver till mig privat om du vill fråga något eller bara skriva :) Vul = vaginalt ultraljud, där de för in en ulttaljudsstav vaginalt för att få en bättre bild på livmodern och vad som finns inuti. Anledningen att jag ska göra ett sånt är för att jag hade hemska smärtor i magen mm så dom opererade mig för 2 veckor sen då dom va helt säkra på att graviditeten satt fel pga att de inte kunde se något tecken på graviditet i livmodern. men när jag vaknade upp så sa dom att den inte satt fel trots allt och att det kanske var för tidigt att se något så fick en ny tid 2 veckor efter operation, dvs imorgon. Är allt som det ska med graviditeten så bör man se fostret med ultraljud nu.
Svar på tråden BF oktober 2018