Inlägg från: Anonym (Well) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Well)

    En kvinna med slöja

    Finns väl knappast någon i Sverige som reagerar på huckle längre. Själv suckar jag inombords när jag ser dem över att utvecklingen numera går bakåt i vårt en gång framåtsträvande land, och alla problem som kommit med inflödet av lågutbildade svårt religiösa människor.

    Sätta sig bredvid har jag inga problem med. Prata med, visst. Anställa, nej inte om likvärdigt alternativ utan huckle finns.

    Alla de abrahamitiska religionerna är en pest. De är våldsamma, dömande och utformade för att kontrollera människor och förankra makten hos ett fåtal. Förstår man inte detta är man antingen korkad eller indoktrinerad.

  • Anonym (Well)
    Jenna Eriksdotter skrev 2018-01-25 06:25:54 följande:

    Vad menar du med att koranen är vettigare än bibeln? Mer sann? Bättre värderingar? Jag tror inte man kan argumentera att den värsta bok som någonsin skrivits är gamla testamentet men på andra plats kommer koranen och sen nya testamentet med sin apologetiska, nykristna  mys tro i förhoppning om att folk har glömt gamla testamentet där gud var värre än Hitler och Stalin tillsammans.


    Koranen är ju iofs som bibeln utan nya testamentet, med lite extra krydda där makten centraliseras tyngre till prästerskapet.

    Sedan är de ju alla bara sagoböcker, historier påhittade och nedtecknade av vissa människor med syftet att kontrollera andra människor.

    Ju mer obildad och ointelligent än människa är, desto mer benägen är hon att vara religiös. Det finns en hel del forskning i ämnet. Avseende äkta konvertiter (i motsats till sådana som påstår sig ha konverterat för att få ett uppehållstillstånd de annars inte är berättigade till; mot bakgrund av den förföljelse de mest korkade religiösa utsätter andra religiösa för) så är en bakgrund med psykiatrisk problematik inte ovanlig. Borderline ett exempel. En ny sorts självskadebeteende?
  • Anonym (Well)
    Anonym (Jag) skrev 2018-01-25 11:42:02 följande:

    Och någon som aldrig kommer komma in i svenska samhället. Troligtvis livslångt bidragsberoende. Tyvärr.


    Detta, och att de snorungar som drar runt i gäng för att misshandla, hota, råna, kränka har en mamma. I huckle, 9 gånger av 10. Även de grovt gängkriminella domineras av andra generationen. Med oftast behucklad mamma.

    Det tänkte jag på, sist jag blev omringad av ett gäng 14-åringar som kallade mig hora på tåget. Härliga värderingar de får med sig hemifrån.
  • Anonym (Well)
    Inisario skrev 2018-01-25 12:41:34 följande:

    Varför skulle någon någorlunda normal funtade människa äcklas av någon kvinna som bär slöja? Med tanke på just buss/tåg finns nog andra saker att äcklas av. Typ, realister som sitter bredbent på dubbla stolar som om de är någon gudsgåva till alla buss/tåg- resenärer.

    Än så länge det finns sådana experter som dig kommer de flesta av dessa kvinnor framstå som ovilliga att integreras och får leva på bidra. Och det hela för att vuxna människor är livrädda för ett stycke tyg som får de att glömma vilken kompetens och kunskap dessa kvinnor har, som tyvärr enbart slösas bort i det här landet. 


    Vilken kompetens och kunskap? Varför tror du att någon är rädd för tyg? Är det på grund av signaturen Realist som dessa kvinnor "framstår" som ovilliga att integreras och får leva på bidrag, eller får man det intrycket när man ser dem i horder dagtid och samtidigt dristar sig till att läsa offentlig statistik?
  • Anonym (Well)
    Anonym (A) skrev 2018-01-25 13:00:58 följande:

    Jag är inte så brydd i slöjan i sig, men jag förstår den inte då många muslimska kvinnor sminkar sig full ut. Lika med gör sig attraktiva för omgivningen, men går runt och tror att det hänger på håret. Jag får inte ihop det alls.


    Hucklet har de för att markera mot omgivningen, dels att de är ärbara till skillnad mot alla kvinnor som visar håret (såsom deras religion påbjuder), och dels för att visa upp sin religiösa tillhörighet.

    Religion var tills helt nyligen en privatsak för de flesta svenskar. Så är det inte längre. Oavsett egen uppfattning ska man nu få andras vanföreställningar smetade över hela tillvaron.
  • Anonym (Well)
    Anonym (A) skrev 2018-01-25 13:10:42 följande:

    Hucklet har de för att markera mot omgivningen, dels att de är ärbara till skillnad mot alla kvinnor som visar håret (såsom deras religion påbjuder), och dels för att visa upp sin religiösa tillhörighet

    Jag vet det där, men jag förstår ej resonemanget var det jag menade. Förlegat är vad det är.


    Nej, resonemanget är inte helt hundra, men vad annat kan man vänta sig. Antar de tycker att de kan spackla hur mycket som helst så länge de samtidigt markerar avstånd mot oss andra (ospacklade men garanterat horiga).

    Jag har faktiskt aldrig sett någon bra förklaring till hucklet från en muslimsk kvinna. Bara bortförklaringar.
  • Anonym (Well)
    Inisario skrev 2018-01-25 13:45:28 följande:

    Vilket jäkla hyckleri här. Jag har för 7 år tillbaka startat ett privat företag inom vård och omsorg här i Sverige, eftersom jag inte hade någon chans på den svenska arbetsmarknaden. Idag har jag 21 anställda. 17 kvinnor och 4 män. Alla med migrationsbakgrund förutom 2 svenska killar. 

    Jag får så många uppdrag att jag blir tvungen att tacka nej ibland, eftersom jag inte har kapacitet. Den svenska sjukvården är så dåligt ute att de flesta gamlingar behöver skaffa hjälp från annat håll resp deras familjer som varken har tid eller ork att ta hand om gamla morsan.

    Våra gamla är så nöjda att de enbart vill ha "Nelli med den svarta mössan" istället för "de andra kärringar från trakten". 

    Hans son som också är otroooooooolig nöjd med vår personal, eftersom pappan aldrig varit så bra sedan mamman dog, berättade så sent som igår för någon familjevän att "Han från Österrike skulle vara den ultimativa lösningen i Sverige idag"......

    Och då börjar jag undrar lite grant hur det egentligen är ställt med er nationalism. 

     


    Det är din erfarenhet. Bra för dig. Statistiken säger något helt annat, tyvärr. En överväldigande majoritet av nyanlända (om man nu kan räknas som "nyanländ" efter 10+ år) kvinnor kommer aldrig i arbete.

    När jag arbetade som undersköterska på ett äldreboende fick jag helt andra erfarenheter av kvinnor med bakgrund i afrikanska/arabiska länder (de satt i timmar på kontoret och ringde på arbetsgivarens bekostnad släkten i hemlandet, eller målade naglarna, medan de gamla satt uppradade i rullstolarna framför tvn hela dagarna, eller så satt de i timmar på balkongen och konverserade endast med varandra, på arabiska).

    Vem menar du förresten hycklar, och hur? Och vilken kompetens och kunskap besitter dessa kvinnor, som efterfrågas i Sveriges högteknologiska kunskapssamhälle?
  • Anonym (Well)
    Anonym (A) skrev 2018-01-25 13:55:42 följande:

    (ospacklade men garanterat horiga).

    Det får stå för dig, inget sånt från min sida.


    Det var sarkasm. Inte riktad mot dig, och inte ett utryck för min uppfattning om svenska kvinnor.
  • Anonym (Well)
    Inisario skrev 2018-01-25 12:57:06 följande:

    Bra sagt av en person som tydligen aldrig varit i deras sits. Jag har inte något emot feminism, än så länge den är begrundad i realiteten.

    Men jag, självklart skulle du vara någon som skulle avsluta med alla dina svenska vanor och traditioner och tom språket, bara du hamnar någon annanstans på den här blåa planeten.


    När jag rest i länder där islam dominerat har jag följt påbuden gällande kläder för icke-muslimer, av respekt. Flyttade jag till ett sådant land skulle jag inte kräva att fläsk serverades i skolorna, eller att kyrkor byggdes överallt. Jag skulle inte kräva anpassning in absurdum av presumtiva arbetsgivare, för att uppföra lågkvalificerade uppgifter. Besökte jag ett badhus, skulle jag följa normen.

    Fast det är klart, flyttade jag till ett islamskt land utan man eller huckle skulle jag inte långlivad, så inget av ovanstående hade varit problem.
  • Anonym (Well)
    Anonym (A) skrev 2018-01-25 14:01:24 följande:

    Det förstod jag, att det inte var till mig, men jag vill inte att nån ska tro att jag anser folk vara "horiga". Jag uttrycker mig inte så.


    Det gör jag vanligtvis inte heller, är fortfarande upprörd efter att ha fått sådana tillmälen kastade efter mig på tåget. Men jag ber om ursäkt, vill inte att du ska ta illa vid dig.
  • Anonym (Well)
    Thrandir skrev 2018-01-25 14:35:53 följande:

    Finns bra många kristna i världen som bär slöja, även hinduer, buddhister och ateister väljer ibland att bära slöja. Jag och min fästmö är hedningar och hon täcker mer än gärna sitt hår med sjalar och slöjor.

    Om det vore ett brott att täcka håret så ska det gälla för alla så säg hej då till hattar, kepsar, hjälmar och kastruller!


    Tror du att diskussionen handlar om tyg på huvudet, eller de värderingerar särskild klädsel signalerar?

    Spännande med hedningar! Som i asatro?
  • Anonym (Well)
    Anonym (Muslimen) skrev 2018-01-26 01:25:39 följande:

    Du fick mig att småle. :) Hoppas du finner din inre ro.


    Den har alltid funnits där, jag behöver ingen utomstående att berätta för mig hur jag ska leva och tänka. Är uppriktigt ledsen för din skull. Hoppas du får hjälp.
  • Anonym (Well)
    Cazzandra skrev 2018-01-26 03:24:58 följande:

    Bibeln är inte bara en sagobok. Men man måste förstås ha viss bildning för att veta det...

    Du kör med klassisk härskarteknik, vad vinner du på det? Du framstår bara som en översittartyp.


    Jo, en sagobok. Fiktion.

    Jag använder inte härskartekniker. Det är inte en härskarteknik att inte hålla med dig.
  • Anonym (Well)
    Inisario skrev 2018-01-26 11:15:04 följande:

    1. Länka till den statistiken! Tack.

    2. Självklart kommer dessa kvinnor vanligtvis aldrig i arbete, eftersom folk enbart ser deras slöja, men aldrig deras utbildning resp. kunskaper.

    3. De satte nog knappast där utan någon anledning, just med tanke på sådana trådar här.

    4.  De flesta muslimer har i motsatsen till den svenska befolkningen någon högskoleutbildning, tro det eller ej, de flesta taxichaufförer, busschaufförer eller lokalvårdare resp vårdbiträden som försörjer er, är för det mesta civilingenjörer, läkare, sjuksköterskor eller jurister. Enbart för någon kvinna bär slöja menar det ju inte att hon är allmänt outbildad. 

    5. Ja, jag kommer fortfarande anställa alla dessa kvinnor, eftersom de är mer än lämpliga istället för diverse svennar som inte ens varken har utbildning, kompetens eller empati. 

    6. NEJ, JAG ÄCKLAS INTE AV NÅGON KVINNA SOM BÄR SLÖJA I BUSSEN. 

    7. Med tanke på dessa usk på äldreboende, är jag inte helt med dig. För det mesta är det vissa svenskar som håller på så här, eftersom de utgår ifrån att; har jag ett anställningsavtal så har jag det, och de kan jag beter mig hur som helst, mina pengar får jag ändå. Hon med slöjan skulle aldrig beter sig så här, eftersom hon vet att det är otroligt viktigt att öht får något tjänsteintyg. Skillnaden som får mig att föredra utlänningar.


    Här kort om sysselsättningen bland invandrade kvinnor (mer detaljerad statistik finns naturligtvis hos SCB):

    lnu.se/mot-linneuniversitetet/aktuellt/nyheter/2016/rapport-om-flyktinginvandringens-paverkan-pa-offentliga-sektorns-finanser/

    Efter sju år i landet har 40% av kvinnorna av sysselsättning.

    Här kort om mytbildningen ("läkare som kör taxi") kring flyktingarnas utbildningsnivå:

    www.di.se/artiklar/2015/6/4/ledare-granska-myten-om-flyktingars-hoga-utbildningar/&utm_source=twitter&utm_campaign=share_from_di

    De är alltså inte högutbildade, tvärtom är utbildningsnivån påfallande låg. Snabbspåret som regeringen införde har knappt mynnat i något alls, ett par hundra kanske av de flera hundra tusen som kommit de senaste åren har haft en utbildning som kunnat valideras och därefter hittat en anställning inom sitt område.

    Har någon i tråden påstått sig bli äcklad av en kvinna i huckle? Citera den personen.

    Att sysselsättningen bland kvinnor invandrade från typiskt islamska länder (varifrån flyktinginvandringen kommer, som vanligt, odemokratiska teokratier är eviga konflikthärdar) är så låg beror på flera saker. Låg utbildningsnivå, ingen kulturell tradition av utbildning och arbete för kvinnor, många barn (och vansinnigheten som tidigare förelåg där föräldradagar gavs retroaktivt), bristande språkliga färdigheter.

    Inget av detta löses enkelt i ett högteknologiskt kunskapssamhälle. Särskilt inte när de skattepengar den arbetande befolkningen genererar går till världsunika transfereringar.
  • Anonym (Well)
    Cazzandra skrev 2018-01-26 12:06:14 följande:

    Det jag skrev om bildning var mest en reaktion på att den jag citerade hävdade att alla troende är obildade, men det är ganska allmänt känt numera att det går att bevisa mycket av det som står i Bibeln och det borde ju de flesta med lite allmänbildning veta. Såvida de inte anser att historiker, arkeologer med flera också är obildade, förstås.

    Jag har aldrig läst Koranen, så den frågan kan jag tyvärr inte besvara.


    Nej, jag har aldrig hävdat att alla troende är obildade, jag sa att det finns ett samband (statistiskt) mellan intelligens respektive bildning och religiositet. Ju mer intelligent en individ är, desto mindre sannolikt är att denna individ är religiös. Uttalandet baseras på många studier som kommit till samma resultat genom åren, bland annat sammanfattades flera av dessa i en metaanalys publicerad för ett par år sedan:

    emilkirkegaard.dk/en/wp-content/uploads/The-Relation-Between-Intelligence-and-Religiosity-A-Meta-Analysis-and-Some-Proposed-Explanations.pdf

    Inget av det anmärkningsvärda - miraklen - som står i Bibeln har bevisats eller skett. Att platser som existerat beskrivits betyder ingenting. I princip all fiktion utspelas inom ramarna för faktiska geografiska platser och faktiska kulturella företeelser. Fanns Dr Jekyll på riktigt, förvandlades han till Mr Hyde? Gator som beskrivits i boken finns ju i London, och beskrivningen av stadsmiljön och en övre medelklassmans kulturella sfär under den perioden stämmer med andra dokument från tiden.
  • Anonym (Well)
    Inisario skrev 2018-01-27 09:08:16 följande:

    Plus att de flesta utlänningar som i dagens Sverige jobbar som vårdbiträde, taxi- resp busschaufför, för att inte glömma alla dessa lokalvårdare, verkligen är mer kompetenta än sina svenska kollegor. Då pratar jag inte enbart om deras social skills utan att de flesta genomgått någon högskoleutbildning som för det mesta inte gör någon nytta här i Sverige.

    Jag har aldrig påstått att det inte finns kompetent svensk personal, men jag stör mig så himla mycket på sådana här lågnivå trådar om någon äcklas av att sitta bredvid någon kvinna med slöja. Och ytterligare stör jag mig på alla er deltids nationalister, som enbart pratar emot utlänningar och å andra sidan anställer de gladeligen i sina privata hem. 

    Sug på det du!


    Myter. Flyktinginvandrarnas utbildningsnivå är mycket lägre än infödda svenskars. Läste du inte länkarna du bad om?

    "Deltids nationalist". Definiera det begreppet.

    Frågan i trådstarten om huruvida någon äcklas av en kvinna i huckle har hittills inte fått ett enda jakande svar (och infogades sannolikt endast i provokativt syfte: nu när ts inte längre är anonym förstår man varför).
  • Anonym (Well)
    Inisario skrev 2018-01-27 09:45:35 följande:

    Vet ni, det är mycket enkelt att påstå att alla invandrare enbart är skräp. Det är mycket enkelt att påpeka att de inte tänker integreras eller jobba och enbart vill leva på soc (vet ni egentligen hur rika man blir när man går på soc?) och samtidigt påstår att ni äcklas av kvinnor med slöja.


    Fast ingen har ju sagt så?
  • Anonym (Well)
    Inisario skrev 2018-01-27 10:48:11 följande:

    Vet du vad? Faktum är att ni aldrig kommer att få bort alla dessa utlänningar som hamnat i Sverige. Liksom inte något annat land kommer att kunna utplåna alla dessa svenskor som bosatte sig någon annanstans. Förr i tiden eller idag. 

    Skulle det inte vara bättre då, att utnyttja deras kompetens istället för att förolämpa dem? Nej, inte alla kvinnor som bär slöja är okompetenta offer som enbart vill leva på soc. Men vilken chans har dessa kvinnor för att kunna integrera sig när diverse svenskor äcklas av deras slöja och aldrig vill ha dem på något jobbet?

    Ibland kan man undra vem som är mer lågbegåvad här. Båda och ekonomiskt och socialt.


    Men snälla du. Ingen har sagt sig äcklas av hucklen. Du är den enda som maler på om den saken. Ingen har heller påstått att dessa kvinnor VILL leva på försörjningsstöd - däremot är det ett sorgligt faktum att majoriteten gör det.

    Deras kompetens, du fortfarande inte förtydligat vad den består i. Offentlig statistik visar att utbildningsnivån och därmed även sysselsättningsgraden är påfallande låg i gruppen. I ett samhälle där få enkla jobb finns kommer lågutbildade alltid ha svårt att finna arbete. Kan de sedan inte språket är det ännu sämre förutsättningar.
Svar på tråden En kvinna med slöja