• ElenaG

Lactulos?!

Hej

Har en fundering ang lactulos. Har en liten hemma på 5 veckor som konstant blir hård i magen, och nu har BVC sköterskan sakt att vi kan andvända lactulos i ersättningen, sen när jag går in o läser om det är biverkningar gaser i magen och magsmärtor så blir ju så klart rädd att min lille ska få mer problem med magen.

Vi har försökt med allt bytt ersättningar testat rapsolja och magdroppar och ibland lite mer vatten men inget hjälper.

Någon som har/haft samma problem och några bra knep? Hur gjorde ni? Någon som ger/gett sin bebis lactulos eller droppar? Tacksam för alla svar ????

• Svar på tråden Lactulos?!
  • ElenaG

Tack!!

ja visste dok inte att det fanns lemolac sensitiv, kan ju så klart testa den????????

Och sen som du säger en liten dos lactulos.

Ja det är fruktansvärt jobbigt, man vill ju bara att dom ska vara glada och ha det gott ??

Tack för tips!!

• ElenaG

Okej får vänta några dagar till då,???? hoppas det kommer igång.

BVC sköterskan sa också att man kan hjälpa till med temp i rumpan lite försiktigt.

Ja nästa steg efter lactulos skulle vi se on han reagerar bättre på mjölkfritt.

Och att jag skulle ha is i magen, då magen inte är riktigt utvecklad så han skulle ha problem i minst en månad till, vilket jag tyckte va lite absurt då jsg inte vill att han ska ha ont :/

• ElenaG

Har nu kört med lemolac och en tsk rapsolja på morgonen och det funkar kanon????????

Lite gaser i magen som vi använt minifom och i nödfall pysventiler fast dom har vi inte andvänt ännu,så det är skönt att det verkar rulla på bra än så länge ????????

Svar på tråden Lactulos?!