Inlägg från: Delilah2001 |Visa alla inlägg
  • Delilah2001

Blekt 4ggr- inget resultat??

Inte för att jag är någon expert på hår, men står det att produkten ska bleka upp till 4,5 nyanser, så är det väl ett blekmedel?

• Delilah2001
    anonym4 skrev 2018-01-26 22:58:01 följande:

Du har färgat inte blekt ditt hår. Prova mood 107 och ordna silvershampoo för att få bort gula toner. Du vill ha blondering/blekningsmedel inte blond hårfärg.

Kan dock rekommendera att färga det i en blond nyans när du blekt och fått bort de gula nyanserna.

Fast den första hon använde var ju blekning!
  • Delilah2001
    Utvandraren2 skrev 2018-01-27 01:25:15 följande:

Googlade. Hittade detta: Nutrisse Truly Blond Super Lightening 101 ? Ultraljus askblond är en klar, ultrablond hårfärg som passar naturligt ljusblont till mörkblont hår.

Om du har brunt hår fungerar det inte. Du har tyvärr kastat dina pengar i sjön, du har köpt hårfärg, inte blekmedel.

Lyssna till Leopardtoffla, gå inte och köp blekning imorgon och sätt i. Låt håret vila en månad nu.

Bästa är att gå till frisör. Jag försökte hemmableka mitt brunfärgade hår en gång (är naturligt blond) Det blev gulorange. Fick springa till frisören nästa dag och få hjälp. Det finns inget som är så fult som orangegult hår.

Produkten ifråga finns ju under rubriken blekning och avfärgning. Dessutom står det att den bleker upp till 4,5 nyanser.

Så blekmedel lär det ju vara, även om det är svårt att få bra resultat när man bleker brunt hår.

Btw, TS kan inte gå till frisör. Annars är det ju förstås bäst.
  • Delilah2001
    Utvandraren2 skrev 2018-01-27 02:04:08 följande:

Det står att det passar till blekning av ljusblont till mörkblont hår. Därför får inte TS effekt på sitt mörkbruna hår. 4-5 nyanser är inte tillräckligt.

Missade att hon hade mörkbrunt hår, trodde det var brunt bara.

Jo, det krävs väl starkare blekning för att lyckas bleka brunt hår. Inget jag skulle prova därhemma...
Svar på tråden Blekt 4ggr- inget resultat??