Håller med, en stor del av förhållandet dör när otroheten kommer fram och den delen är verkligen död. Tilliten kommer nog aldrig tillbaka, sagt såhär 4 år efteråt. Kanske med tiden, kanske en annan slags tillit, möjligen mer realistisk... Egentligen tror jag att den enda man kan lita på är dig själv, på samma sätt som att det bara är du som kan förändra dig. Kanske inse att under ?rätt? omständigheter kan vi alla trilla i fel tunna ?
Vi valde att ge det en chans och inte slänga 30 år tillsammans på sophögen. Fokusera på allt det vi har gemensamt byggt upp, saker vi gillar att göra tillsammans o.s.v. och i det stora hela fungerar det numer hyfsat. På köpet har vi lärt oss mycket om varandra och varför det gick som det gick.
Men sex har vi bara lyckats få till ett par ggr under de åren och jag vet inte ärligt talat hur det ska gå att komma förbi tankarna på hennes olika män och utflykter, den bittra smaken av sveket, lögnerna och undanflykterna. Mys, kramar och sådär går ok ända fram till att det börjar ev. hetta till hos någon av oss och i den stunden rasar jag oftast 4 år bakåt igen och allt låser sig.
Så det är som i ett tidigare svar, förhållandet är dött, vi har ett nytt och annat förhållande nu.
Ett ok, hyggligt harmoniskt, till viss del kärleksfullt men samtidigt i princip sexdött.
Jag skulle också gärna vilja veta hur par som väljer att fortsätta faktiskt har det tillsammans.
Är det ens möjligt att på nytt släppa in den människa som har svikit mitt allra innersta och mest ömtåliga ?