• Marie89

Tv spel tips till oss vuxna

Kan inget om tv spel, har inte spelat sen barn. Skulle vilja ha tips på roliga spel för oss vuxna när barnen gått och lagt sig! Saknar att ha lite roligt och kom på att tv spel skulle kanske vara roligt att spela tillsammans. Vill inte ha spel där det ingår dödande

• Svar på tråden Tv spel tips till oss vuxna
  • vettefaen
    Marie89 skrev 2018-01-27 20:58:33 följande:

Spelar ingen roll, har ju inget nu så måste köpa ny konsoll

Aha, det är ju svårt många spel har ju dödande i sig men jag räknar upp några spel där död sker men där det inte är någon huvudmekanik.

Switch är väl väldigt familjevänlig. Där har du Mario t ex.

På ps4 har du en del spel som fokuserar på handling. T ex Until Dawn, Heavy Rain och Two Souls, what remains of edith finch. Sen har du overcooked som inte alls är speciellt vuxet men väldigt underhållande. The walking dead och the wolf among us som iof är våldsamma. Life is Strange.
  • vettefaen
    Marie89 skrev 2018-01-27 21:08:41 följande:

Tack! Ska googla spelen!

Gör det. The Walkimg Dead kan jag rekommendera varmt. Det är våldsamt men handlar mer om valen man gör och konsekvenserna till det.

Glömde Firewatch
  • Marie89

Jag tänker mig nog spel liknande overcooked (enda spelet jag spelat i år hos en, tyckte det var lite enformigt), inte actionspel. Behöver absolut inte vara vuxet, vill bara kunna ha lite roligt istället för att sitta framför tv varje kväll

• vettefaen
    Meriall skrev 2018-01-27 21:13:06 följande:

Portal

Rekommenderas också speciellt tvåan om man ska spela ihop med någon
  • Carambolan

Två bra spel utan dödande som jag och min man spelar ihop just nu är Mario Kart och Splatoon 2, båda till switch.

• oanonym

Vi spelar Jackbox Party Games ( PS 4), där det ingår massa olika småspel. Man kan skriva och rita på sin mobila enhet och se resultatet på sin TV. Ungefär som Pictionary och andra liknande sällskapsspel.

• Aniiee

Eftersom ögonen går i kors så får jag återkomma at length imorgon....... Nu ska jag gå och spela lite, lite Child of Light innan jag ser ett avsnitt av någon dålig serie innan jag somnar =)

Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • halfbaked

Wii U har vi. Googla Boom street (är ett wiispel, men går spela på wii u) -sjukt beroendeframkallande! Som monopol med Mario och alla fast man ska också köpa aktier. Fastnar hela tiden framför det spelet.

Spelar annars Zelda breath of the wild nu. Är inget Zeldafan men just detta spel är så himla stort, fint och beroendeframkallande. Dock ingår ju dödande där... men det gör det i Mario också.

• AnkiC

Mitt absoluta favoritspel är Oddworld Abe. Finns några stycken. Roligt och med spännande handling. Går ut på att man ska rymma ur en fabrik, undkomma monster genom lite klurigheter samt rädda sina vänner. Kan vara svårt ibland så det är ett spel som tar tid, men så kul! Googla det.

• Shameless

Kan rekommendera att köpa playstation 4, den konsollen har de allra bästa spelen.

• Aniiee
    Shameless skrev 2018-01-29 01:03:38 följande:

Kan rekommendera att köpa playstation 4, den konsollen har de allra bästa spelen.

Håller med, och passar på att tipsa spel (obs! asterisk = cartoon violence):  

Life is strange + Life is strange: before the storm
    This War of Mine + The little ones
    Rayman Legends*
    Fe (har inte kommit än, kommer i februari, men ser så vackert ut. Svenskutvecklat)
    Heavy Rain + Beyond: Two Souls (lite, lite våld-ish, men inte alls på den nivå andra spel har och det är våld som har en poäng i historierna)
    Atelier-spelen* (Firis, Sophie och Lydie & Suelle)
    Kingdom Hearts 1.5, 2.5 samt 2.8* (ett måste för alla disney och/eller final fantasy-älskare)
    Child of light*
    Broken Age
    Disney Afternoon Collection*
    Little Nightmares
    Murdered: Soul Suspect
    Road not taken*
    Brothers: A tale of two sons
    Grow up + Grow Home
    Limbo + Inside
    Sonic mania*
    Undertale*
    Tearaway unfolded
    Steamworld dig
    Costume Quest 2*
    Okami HD*

Sedan finns det en hel drös med superbra spel med bra story och fantastiska karaktärer, men där det är mer och mer realistiskt våld.
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Shameless
    Aniiee skrev 2018-01-29 01:26:31 följande:

Håller med, och passar på att tipsa spel (obs! asterisk = cartoon violence):  

Life is strange + Life is strange: before the storm

This War of Mine + The little ones

Rayman Legends*

Fe (har inte kommit än, kommer i februari, men ser så vackert ut. Svenskutvecklat)

Heavy Rain + Beyond: Two Souls (lite, lite våld-ish, men inte alls på den nivå andra spel har och det är våld som har en poäng i historierna)

Atelier-spelen* (Firis, Sophie och Lydie & Suelle)

Kingdom Hearts 1.5, 2.5 samt 2.8* (ett måste för alla disney och/eller final fantasy-älskare)

Child of light*

Broken Age

Disney Afternoon Collection*

Little Nightmares

Murdered: Soul Suspect

Road not taken*

Brothers: A tale of two sons

Grow up + Grow Home

Limbo + Inside

Sonic mania*

Undertale*

Tearaway unfolded

Steamworld dig

Costume Quest 2*

Okami HD*

Sedan finns det en hel drös med superbra spel med bra story och fantastiska karaktärer, men där det är mer och mer realistiskt våld.

Jag föredrar egentligen Xbox som konsoll men Playstations exklusiva spel gjorde att jag gick över. Men kommer nog aldrig vänja mig till Playstations handkontroll. Det kommer många titlar som jag väntar förväntansfullt på i år :) Ska bli kul att se hur Hideo Kojimas kommande spel Death Stranding blir, är riktigt peppad! Ett annat spel jag har sjuuukt stora förväntningar på är The Last of Us Part II.
  • Marie89

Tack!

Vi ska nog kolla lite på blocket om det kommer ut något, behöver ju inte ha det senaste, vill ju bara ha nåt avkopplande på kvällen i stället för att dåliga filmer/tv program.

Svar på tråden Tv spel tips till oss vuxna