• Anonym (Hämnd)

Hämnas?

Sambo i många år. Inga barn.

Han är otrogen med tjej på jobbet, under flera månader. När det uppdagas separerar vi. Jag mår såklart väldigt dåligt.

Han fortsätter med kollegan, de blir ett par. Jag är under isen länge. Arg, sårad, förkrossad.

Några månader senare tar han kontakt med mig. Vi pratar, träffas, har sex några gånger. Han säger att han saknar mig och det vi hade, han vet inte hur han ska göra, vem han ska välja.

Han återgår till kollegan. Tack för den.

Jag känner hämndbegär. Jag är på ruta ett med separationen.

Kollegan vet inte att han träffat mig eller att vi ens haft kontakt.

Hur skulle ni göra? Skulle ni låta henne få veta? Eller skulle ni strunta i det, och hoppas på att det kommer fram på något annat sätt? Eller hoppas på att karma sköter sitt?

• Svar på tråden Hämnas?
  • Flippan23

Är det inte lite sjukt att ?ta tillbaka? honom när du vet att han varit otrogen mot dig? Lätt att säga men jag skulle släppa dem båda och gå vidare. Du kommer inte må bättre av att höra av dig till hans nya. Hon lär nog mest tänka att du är desperat?

• Mittiprick

Om jag hade varit i din sits så hade jag inte kunnat låta bli att ge igen lite och avslöja honom för henne, och sen släppa allt som har med dom att göra och gå vidare!

Tells it the way it is.
  • Anonym (Ja)

Skulle absolut berätta för hans nya, se till att ha bevis bara. Annars framstår du nog som det ?galna exet?.

Sen är det bara hoppas att han står där ensam kvar efter hon fått reda på allt ;)

• Dynomate

Önska dem inget illa.
    Gå vidare med ditt och se noga över ämne av man till nästa gång.
    Droga dig inte.

• Anonym (tyta)

Ja, det var ju väldigt korkat av dig att gå tillbaka till honom. Om du nu skulle hämnas, skulle dina sårade känslor försvinna? Skulle otroheten vara ogjord? Nej, så vad är meningen med att svärta ner din egen själ?

• Karmelin

Karma behöver någon som tar hand om agerandet. Jag var i din situation. Flickvännen tog i och för sig tillbaka honom men jag vet med gott samvete att stunden när han kom tillbaka till mig repade deras relation. Att hon känner sig som ett andrahandsval, med all rätt. (Bland gemensamma vänner har de börjat bråka om detta nämligen som det pinsamma par de är). Tog tid för mig at få vidare med gjorde det tillslut

• Hakushu

Nä, sjunk inte till den nivån. Hämnas är ingen som kommer att må bra av i slutändan. Det kan i värsta fall få dig att må ännu sämre.

• Anonym (Karma)

Visste hon om att han var upptagen när hon inledde med honom? I så fall hade jag gladeligen försökt såra dem båda så mycket jag kunde.

• Anonym (Hämnd)
    Anonym (Karma) skrev 2018-01-28 14:18:11 följande:

Visste hon om att han var upptagen när hon inledde med honom? I så fall hade jag gladeligen försökt såra dem båda så mycket jag kunde.

Hon visste det, och hon var också upptagen då. Jag hatar dem båda och tycker att de förtjänar att få ett helsike med varandra.

Han har redan varit henne otrogen och det kommer garanterat att hända igen.
  • Anonym (Ha bevis)
    Anonym (Ja) skrev 2018-01-28 05:08:50 följande:

Skulle absolut berätta för hans nya, se till att ha bevis bara. Annars framstår du nog som det ?galna exet?.

Sen är det bara hoppas att han står där ensam kvar efter hon fått reda på allt ;)

Håller med om varje ord. Se till att du har bevis att visa upp för henne, annars är det bara ord mot ord. Printa ut sms-växlingar t.ex. och ge henne kan ju vara en bra idé. Allt detta förutsätter ju att han inte är.en våldsam eller knäpp person, då är det nog för riskabelt att göra en sån här grej...

Efteråt bör du klippa alla kontakter och kontaktvägar med dem båda. Blocka överallt och gå vidare.
  • Anonym (Karma)
    Anonym (Hämnd) skrev 2018-01-28 17:11:18 följande:
    Hon visste det, och hon var också upptagen då. Jag hatar dem båda och tycker att de förtjänar att få ett helsike med varandra.

Han har redan varit henne otrogen och det kommer garanterat att hända igen.
    Då tycker jag absolut att du ska berätta, gärna med någon form av bevis. 
  • Anonym (A)
    Hakushu skrev 2018-01-28 12:31:47 följande:
    Nä, sjunk inte till den nivån. Hämnas är ingen som kommer att må bra av i slutändan. Det kan i värsta fall få dig att må ännu sämre.
    Håller med
  • Tryggoglad

Jag tror det är ett misstag att försöka må bra själv genom att få någon annan att må dåligt. Det kan vara lockande och ge en liten kortsiktig känsla av upprättelse men det kommer att förlänga den tid det tar att hitta sin egen harmoni.

Som du beskriver det så är det dessutom knappast "synd" om den nya tjejen utan om man tänker karma så är det ju redan ett straff för henne att hon lyckats fånga en kille som bedrar henne. Låt henne leva med den ovetskapen och ägna dig åt ditt eget liv.
    (OM det hade varit en inte ont anande och oskyldig medsyster kanske hon skulle förtjänat att få veta sanningen om svinet..)

På det stora hela vinner du själv på ju snabbare du kan radera dem båda ur dina liv, varje ord eller tanke du ägnar åt dem smutsar ner även dig och din tidsplan mot ett lyckligt liv.

Kapa, släpp och låt dem reda ut sitt eget skit.
    Inte av hänsyn utan för din egen skull.

Du kommer att må väldigt bra om en tid när deras relation kraschar ändå (vilket den lär göra) då du ser dig i spegeln och kan tänka "vad var det jag sa".. utan att ha behövt sänka dig till deras nivå.

• Beetle

Gå vidare. Ödsla inte energi på någon som inte förtjänar det.

• Anonym (man)

1) Att knulla med en upptagen man visar att man är en idiot

2) Att knulla med ett ex bakom ryggen på hans nya bara för att han krälar visar att man är en lika stor idiot (hur fan kan man vilja ha en sån skithög tillbaka?)

Visst kan man tycka att det hedersvärda är att låta henne veta, men just i det här fallet beter ju sig alla som idioter så någon heder är inte tal här. Det enda du kommer bevisa genom att avslöja honom för henne är att du är en lika stor idiot som henne och att du är sotis för att hon fick honom istället för du.

Om jag vore du skulle jag fundera mer över varför du öht vill ha en så skithög när det finns en hel bankett med män som du kan välja mellan? Att bli av med en sån snubbe är kanske det bästa som kunde hända dig, och nu är ju hon som får ta den skiten.

Svar på tråden Hämnas?