Inlägg från: Anonym (Mella) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mella)

Varför lever invandrare på bidrag?

Anonym (Arne) skrev 2018-01-28 03:30:11 följande:

Ja, patriarkala strukturer skapade av vita män med makt har banat väg för denna utveckling. Feministisk politik med fokus på genusfrågor hade kunnat förbättra situationen för invandrare med livslångt bidragsberoende.

Med fokus på genusfrågor? Hur hjälper det mot bidragstagande invandrare?
  • Anonym (Mella)
    Anonym (kers) skrev 2018-01-28 03:20:40 följande:

Det är nog på grund av dolda strukturer som ingen kan se, mixtrat med patriarkatet, vita mäns arvsskuld samt en brist av fritidsgårdar.

Vadå för arvsskuld?
  • Anonym (Mella)
    Anonym (Invandrare) skrev 2018-01-28 14:57:05 följande:

jag är invandrare och de enda bedraggled jag fått är barnbidrag för mina barn. Jag tjänar 55 tusen i månaden och bidrar på alla sätt till den svenska statskassan.

Det vore bra om TS lärde sig att inte generalisera på detta sätt. Det finns även svenskfödda personer som lever på bidrag och tycker staten ska betala.

Arbetskraftsinvandring bidrar till Sveriges ekonomi och det behövs.

På vilket sätt generaliserar TS menar du?
  • Anonym (Mella)
    Anonym (kers) skrev 2018-01-28 15:15:00 följande:

Eftersom vi vita var slavägare och nazister genom historien så äger vi alla en evig skuld gentemot alla icke-vita, det är därför endast vita kan vara rasister.

Glömde tillägga.

Invandrare arbetar hårdare än svenskar som är fruktansvärt lata, de är bättre utbildade och kostar mindre. Det är rasism från avundsjuka svenskar som håller dem borta från arbetsmarknaden.

Dessutom hade vi inte haft pizza, kebab, sushi, hip-hip eller annat bra utan invandrare. Vi hade bara ätit köttbullar idsommar och annan skit.

Jasså. Så du menar att bara för man råkar vara född med en viss hudfärg så ska man skuldbeläggas för nåt som andra av samma hudfärg gjort? Det är alltså rätt att döma människor pga deras "rastillhörighet"?
  • Anonym (Mella)
    ttr skrev 2018-01-28 15:28:52 följande:

Jag undrar hur kan det kan finnas svenskar som går på bidrag... Har språket, utbildning, utseende, rätt namn, kontaktnät, kunskaper om sociala koder och normer - dvs allt som cirka 100% invandrare inte har.

Starta en egen tråd med den frågan.
  • Anonym (Mella)
    Anonym (kers) skrev 2018-01-28 15:15:00 följande:

Eftersom vi vita var slavägare och nazister genom historien så äger vi alla en evig skuld gentemot alla icke-vita, det är därför endast vita kan vara rasister.

Glömde tillägga.

Invandrare arbetar hårdare än svenskar som är fruktansvärt lata, de är bättre utbildade och kostar mindre. Det är rasism från avundsjuka svenskar som håller dem borta från arbetsmarknaden.

Dessutom hade vi inte haft pizza, kebab, ship-hip eller annat bra utan invandrare. Vi hade bara ätit köttbullar och firat midsommar och annan skit.

Det finns ingen sådan förutsättning för att vara rasist. Man kan vara rasist svart som vit, gul och röd
  • Anonym (Mella)
    Anonym (kers) skrev 2018-01-28 15:46:20 följande:

Ja, fast vita är ingen ras. Sen kan man inte vara rasistisk mot de som är normen och som styr samhället.

Svarta är heller ingen ras. Att det finns människoraser är en rasistisk uppfattning.

Jo, rasismen mot vita finns oavsett hur mycket du förnekar det.
  • Anonym (Mella)
    Anonym (En till invandrare) skrev 2018-01-28 15:48:38 följande:

Håller med. Jag är också invandrare och har bott i Sverige i 9år, 8 år av dem är jag på arbetsmarknaden och betalar skatt som alla andra. Bidrag får jag och det är barnbidraget.

Ja det var ju bra att just du gör det, alla invandrare som lever på bidrag lär knappast visa sig i den här tråden.
  • Anonym (Mella)
    ttr skrev 2018-01-28 15:43:57 följande:

Det vill jag inte) Jag bara undrar))

Fel plats att undra det. Håll dig till frågeställningen i TS istället.
  • Anonym (Mella)
    Anonym (Mella) skrev 2018-01-28 16:00:42 följande:

Fel plats att undra det. Håll dig till frågeställningen i TS istället.

Haha den där gubben var inte meningen
Svar på tråden Varför lever invandrare på bidrag?