• mulin

BIM MARS 2018

Lisa81molander skrev 2018-03-05 11:11:14 följande:

Någon här som äter letrozol? Hat tagit min sista dubbeldos idag/ första kuren.

Nu väntar jag spänt på äl och mys och hoppas på ett plus denna månad .

Har 6 barn sen innan, men den här gången har vi inte lyckats på några år så hoppet står på letrozol och en sjuhelvetes massa vitaminer

Bim ca 26/3

Jag har ätit (och äter) letrozole. Har gjort det i ca 2 år.. men tyvärr har inte det fungerat för mig. Men dwt har hjälpt många många andra så hoppas det hjälper även dej! :)
  • mulin

Hoppas in här jag också. Har BIM 9/3 . Men tyvärr är

Förhoppningarna inte så stora när jag försökt i ca 3 år. Men någon gång ska väl kanske bli den första att få ett plus :). Inga symtom hittills mer än möjligtvis lite ?hugg? ibland på högra äggstock. Men jag känner aldrig något speciellt innan mens heller. Brukar bara få lite mensvärk de första två dagarna när mensen dragit igång. Lite tråkigt att jag känner så lite, man kan inte riktigt förbereda sig på vad kroppen har på gång då. :)

• mulin
    Lisa81molander skrev 2018-03-05 12:37:19 följande:

Har du egen äl el lider av något annat?

Jag har egen äl fick dessa väl mer som en boost , har läst såååå mycket positivt om dom så jag hoppas bli en av dom det hjälpt , vilken dos tar du?

Jag har också egen ÄL och fick också som en boost som du säger. Har aldrig fått ta dubbeldos då jag fått fina blåsor som släppt med enkel dos. Har dock aldrig velat ta sig för mig ändå :( . Ja, hoppas du också blir en utav dem för som sagt har det hjälpt väldigt många vad jag förstått. Håller tummarna för dig!
  • mulin
    bastamamman1 skrev 2018-03-05 12:15:31 följande:

inte testat ivf?

Jag är för ung fortfarande, fyller 25 sent detta år så får kämpa på fram tills dess, men det ligger som högsta prio bara jag fyller år. :)
  • mulin
    bastamamman1 skrev 2018-03-05 13:05:58 följande:

dessa jävla löjliga åldersregler i detta land :(

Fruktsvärt frustrerande! Har vart jobbiga år men får trösta mig med att hela utredningen åtminstone är färdig (som kan vara väldigt långdragen) så bara jag får åldern inne går det att dra igång direkt. Men fram tills dess hoppas jag såklart på att få ett plus på egen hand då det inte påträffats några fel på varken mig eller sambon.
  • mulin
    Lisa81molander skrev 2018-03-05 13:10:00 följande:

Fick dubbeldos direkt så man kan ju lugnt påstå att jag känner mig som en äggmaskin, känner hur det drar och spänner där inne? fortsätt kämpa på plusset är värt att kämpa för.tack för peppet, det behövdes, man känner sig ensammast i världen men här inne e man iaf nån som får prata om det man tänker o känner ,, nu kämpar vi på som bara den?

Jag tror dej! Vad var anledningen till att du fick dubbel direkt? Ja, det är alltid lika ledsamt när mensen kommer. Men inte ger man upp för det! Tar du något mer för att boosta kroppen? Jag äter ACO kvinna men vet inte hur mycket jag tror det hjälper. Har även läst lite om en kräm som kan hjälpa oss som har egen ÄL, men inte testat den än. Ja, det är skönt när man hittar människor som sitter i samma sist som en själv så man kan utbyta tankar och känslor. Har du barn sen tidigare? Ja! Här ska kämpas på! :)
  • mulin
    Lisa81molander skrev 2018-03-05 13:31:37 följande:

Kanske fick dubbeldos för jag är 36? Tiden är inte min bästa vän om man ser till biologiska klockan har 6 barn , har du barn?

Jag tvingar numera sen en månad tillbaka i maken: zink, folsyra,aco man brus och rosenrot

Själv äter jag :zink, folsyra, aco kvinna brus ochrosenrot samt letrozol 2x2,5 dag 3-7?

Har oxå beställt concive plus som ska hjälpa spermierna än mer hoppas det kommer innan Äl kommer.

Kolla upp zink och folsyra o rosenrot, det ska ha otroliga effekter

Så kanske det är, hoppas verkligen det hjälper för dig! :) åker du och gör VUL också? Kul med stor familj! Jag har tyvärr aldrig fått ett plus.

Har läst att zink och folsyra ska vara bra, så tänkte köpa det till nästa cykel nu om det inte plussas något. Ska kolla upp rosenrot också som jag inte hört lika mycket om. Man måste ju boosta på alla sätt som går, speciellt när de inte kan hotta något fel vill man bara göra allt man kan själv för att påverka. Har även funderat på att sluta snusa just för att öka chanserna kandke ytterligare.
  • mulin

Har BIM på fredag (9/3) har hittills orkat låta bli att testa. Men nu känns det som mensen är på G :/ . Börjar få lite mer flytningar vilket brukar vara ett menstecken för mig. Har ni tjejer några tips på lite hjälpmedel ni tycker/tror fungerar bra? :) ska inte ge upp hoppet förrän mensen kommer men med störst sannorlighet kommer den nog vilken dag som helst!

• mulin
    Lisa81molander skrev 2018-03-07 19:46:14 följande:

Kan rekommendera

Rosenrot

Zink

Folsyra

Concive plus ?den i singel pack man trycker in?

Detta äts/anv både för mannen och kvinnan

Lycka till

Tack! Zink och folsyra ska införskaffas direkt nästa cykel börjar. Resten ska jag också kolla upp :). BIM-2 idag , önskar så mensen kunde hålla sig borta!
  • mulin

Finns mens idag på BIM :( så hoppar även jag över till april ..

• mulin
    Lisa81molander skrev 2018-03-11 18:37:47 följande:

Har varit borta ett par dagar från tråden, undrar så hur det gick för dig ?

Här har vi maxad äl och mys allt för mycket

Så nu får jag bara hoppas att allt jag stoppat i mig ger god effekt ??

Fick mens på BIM :( . Men vi har precis fått tråkiga besked att sambons spermier är för lite till antal.. ska görs fortsatta utredningar på detta men ska tills dess trycka i honom zink och folsyra iaf. Men det lutar nog åt att vårt sätt att få barn kommer att få bli med IVF :(

Hoppas att ert mys kommer ge resultat! :D
  • mulin
    Lisa81molander skrev 2018-03-12 06:14:34 följande:

Vad tråkigt men rekommenderar framför allt honom att forts med zink och folsyra då dessa är vetenskapligt bevisade att öka både spermierna och styrkan i dem, har ni gjort ett hemma test el på sjukhus? Önskar er inget annat än att lyckas, håller timmar och tår för er och forts kämpa.

Kram

Vi har precis beställt zink och folsyra så hoppas det kommer imorgon så han kan sätta igång direkt. Vi har varit på sjukhus och gjort tester så de ringde igår och talade om för oss att det var för lågt Antal. Så nu blir det någrs tråkiga månader men jag hoppas det går hyfsat fort ändå. Tack för omtanken <3
  • mulin
    Lisa81molander skrev 2018-03-12 09:43:00 följande:

Vad bra, tror ni kommer få upp antalet med vitaminerna håller verkligen tummarna, hade vart kul om du uppdaterar mig alltid spännande o följa <3

Har peppat honom också med det, han blev så ledsen. Det ska jag göra, tycker själv det ska bli spännande och se om vi kan få upp antalet själva. Hoppas verkligen det :)
  • mulin
    Lisa81molander skrev 2018-03-12 11:07:07 följande:

Vi har fått 6 egna barn med zink och folsyra pga samma problem så ge honom det hoppet, dom tror genast att dom är mindre värda då spermierna inte är helt ok peppa honom och visa att du är i detta med honom, teamwork brukar vi kalla det

Denna sista önskade ängel har vart lite svårare , jag är 36 och han 39? så vi fick letrozol i dubbelkur ich herre min Gud vilken äggfabrik jag känner mig som,, hoppas spermierna hittat nått av dom

<3

Gud vilka underverk den kombon verkad kunna göra! Helt otroligt. Har försökt googla lite när jag har tid på jobbet hur stor inverkan den kan ha på mannen och det verkar vara väldigt mycket! Ja precis så, han var direkt orolig att jag skulle lämna honom för någon med ?dugliga spermier? :( . Får man fråga hur stor mängd din man hade?

Jag hoppas också någon spermie hittat fram :D håller tummarna för er att ni snart får en liten busunge till! :)
Svar på tråden BIM MARS 2018