• TrasselsuddX

BIM MARS 2018

Hej hörrni :) 

Någon mer som utvecklat någon typ av fobi för graviditetstest? Tog massor när vi började försöka i september men senaste månaderna klarar jag det verkligen inte. Det går inte!Jag tror det är för att jag "vet "att det kommer vara negativt, och att jag samtidigt inte kommer sluta hoppas helt förrän mensen kommer? 

Min mens är lite slumpmässigt och har hoppat fram och tillbaka mellan 27 - 43 dagar senaste året. Är på dag 41 denna cykel. Har haft menssymptom i 10 dagar utan att det händer något. Man tänker ju ändå på det oavbrutet från typ dag 25, så det blir väldigt lång tid för att hoppas för att sen ändå alltid bli besviken. 

Nu hoppas jag en massa trots alla messymptom (hade till och med magknip i natt, det har väl knappast gravida om jag ska vara ärlig med mig själv?), meeen 40 + dagar innebär ändå så mycket hopp som går rätt ner i soptunnan :( 

• TrasselsuddX
    Bambi91 skrev 2018-03-07 18:43:50 följande:
    Jag hade faktiskt magknip i nästan 2 dagar strax innan jag plussa, så inte omöjligt :D håller tummarna för dig iaf :D

Är det sant! Gud så opraktiskt att det är samma symptom på att vara gravid som att få mens...

Tack du :) Mer än jag vågar göra själv nästan. Och grattis till ditt plus!

• TrasselsuddX
    Josiesh skrev 2018-03-07 18:46:43 följande:
    Jag är precis likadan. Testade som en galning första gångerna men de senaste månaderna har jag väntat för att se om mensen kommer istället för jag får ångest av att tänka på att det ska bli negativt om jag testar. Jag tycker det är skönt, för även om man blir besviken när mensen kommer så är det så ledsamt att få negativt på test om och om igen.

Men sluta hoppas ska man såklart aldrig sluta göra! :)

Tycker också det är skönt på sätt och vis (förutom såna här månader när det blir lite väl mycket väntan när man väntar på mens mellan typ dag 25 och 45 då...). 

Dels som du säger, för att man slipper få ett negativt resultat.  Sen känns det också alltid lite som att jag "vunnit" när jag inte tagit något test hehe. Vet inte över vem, kroppen kanske. 

• TrasselsuddX

Helt sjukt nu fick jag ett till streck bredvid kontrollstecket! Lite svagare än kontrollstrevket men det kom direkt när jag stoppade ner stickan, då måste det väl betyda något? Aldrig fått ens ett supersvagt förut, Sitter i bilen och har shoppat 2 digitala (?) test på kvällsöppet apotek....

• TrasselsuddX

Såhär ser det ut, är det positivt eller är strecket för svagt? Inte vågat ta några andra  än.....
  • TrasselsuddX
    Bambi91 skrev 2018-03-08 20:14:36 följande:

Ja jätteposiivt! Grattis :D

Tack!!! ?? Såg i min kalender att jag inte halvt mena sen 25 januari så det kan ju gått lite tid ifall det var en 28-dagarscykel och inte 25.

Sjukt svårt att greppa..... Trodde inte vi var fertila när årstiderna gick...
  • TrasselsuddX
    sofiaaaaaa skrev 2018-03-08 20:15:11 följande:

Är det ett graviditetstest så är det väldigt positivt! Grattis :)

Jaa det är det ?? Nästa var också positivt. Tack så jättemycket! Har hållit på sen september och även om det inte är så länge egentligen så känns det ju länge.
  • TrasselsuddX
    TrasselsuddX skrev 2018-03-08 20:56:16 följande:

Jaa det är det ?? Nästa var också positivt. Tack så jättemycket! Har hållit på sen september och även om det inte är så länge egentligen så känns det ju länge.

Sorry för massa frågetecken skulle vara ett utsoprstdcken bara :)
Svar på tråden BIM MARS 2018