• mucklis

BIM MARS 2018

Hej! Tänkte se om ni kanske kan hjälpa mig :) jag fick positivt ägglossningstest i torsdags morse, testade för skojs skull på fredagen och fick ett svagare sträck. Antog att jag skulle ha ägglossning på fredagen eller lördagen. På lördagsmorgon fick jag en ganska rejäl temphöjning men imorse hade det sjunkit igen, dock högre än dagarna innan lördagen. Måste tempen hålla sig över linjen konstant för att man ska kunna vara säker på att äl skett eller kan det flukturera trots att man haft ägglossning? :)

• mucklis
    Systeryster33 skrev 2018-03-11 21:09:41 följande:

Vad jag hittade på NC var det att den sätter ut äl när tempen varit på förhöjd nivå 3 dagar på rad (antar att det ska va över sträcket då) din mätning idag kan ju diffa pga många olika saker, så har du hög 2-3 kommande dagar nu så sätter den nog ut din äl sen! Men mys på som sjutton nu om ni inte redan gör :)

Ok, får ta och vänta och se då antar jag :) tack!
  • mucklis
    Jefare1 skrev 2018-03-14 08:11:57 följande:

Är lite fundersam. Ska dra ut min visdomstand på fredag och vill gärba ha det ur världen. Bim någon gång nästa vecka appen hoppar fram och tillbaka lite.

Jag klarar mig på panodil efteråt men bedövning etc ska väl inte vara några problem? Sista dagen att eventuellt avboka är imorgon.

Själva bedövningen är ju lokal till munnen så det lär ju inte vara någon fara :) det enda jag hört är att man ska säga ifrån om man är gravid då de helst inte ska röntga då. Tror dock inte det skulle påverka så pass tidigt om du nu är gravid. Är ingen expert haha, men jag hade nog inte oroat mig :)
  • mucklis
    Lisa81molander skrev 2018-03-15 10:33:36 följande:

Hej

En fråga till er som tempar

Min temp ligger annars på 36,4 men efter äl låg den på 37 och har gjort i nu 5 dagar,,

Vad indikerar det på?

Nyfiken

Vad jag förstått så är det så att tempen höjs efter äl och att det är så det ska vara. Kan tydligen öka rätt rejält. Ofta sjunker den strax innan mens. Håller den sig förhöjt också efter bim kan det vara så att man är gravid. :)
  • mucklis

Jag var helt säker att jag inte haft äl trots positivt äl test den 8/3 då min temp inte ökade. Nu igår så hoppade tempen upp ett snäpp över linjen i NC och imorse hade den ökat igen. Kan temphöjning verkligen komma så sent som 5-6 dagar efter äl? Det jag hört är att ökningen ska komma dagen efter äl så är lite smått förvirrad. :)

• mucklis
    Sooli skrev 2018-03-22 17:48:54 följande:

Gravidsymptom hur tidigt?

Jag är nog på ÄL+7 känner att jag mår lite illa, har ryggvärk och trött. Kan man redan få symptom?

Jag trodde inte att man kunde få symptom så tidigt då jag alltid börjat känna av det typ v.7-8 i mina grav. Men denna gången kände jag av att kroppen "var annorlunda" rätt snabbt. Ingen matlust, trött som tusan och hade mått lite illa i ca 3 dagar. Dock var brösten inte speciellt ömma. Plussade sedan på äl + 11 tror jag det var.
  • mucklis
    Sunshineinmylife skrev 2018-03-23 07:53:56 följande:

Här kommer en bild till. :)

Jag ser ett sträck :) dock litar jag inte på clearblue early då jag fått tre spöksträck på raken. Testa om två dagar och se om det är starkare :)
  • mucklis
    Sooli skrev 2018-03-23 09:50:08 följande:

Oj det känns tidigt att plussa? Att det kan vara så olika.

Nja, inre direkt då äl + 11 var dagen innan mens för mig :) men hade kännt mig konstig innan dess så misstänkte något. Det första jag reagerade på var faktiskt att jag hade små vita prickar på bröstvårtorna. Det fick jag sent i första grav. och när det gått ca hälften på den andra grav. så reagerade på det. Har aldrig kännt av något symptom så här tidigt så är lite paff jag med faktiskt.
Svar på tråden BIM MARS 2018