• Ereya

BIM MARS 2018

Oj vad tidigt ni körde igång med tråden hehe! Grattis alla som plussat!

Jag hade fullgånget sex 12/3 på kvällen och på morgonen den 13/3 fick jag ägglossning (fast appen tyckte jag hade det den 12/3 ändå). Är nu på BIM -2, ÄL +13 och är väldigt mycket tröttare än vanligt, men inte samma molvärk som i början av förra graviditeten (avbruten). Dock säger pendeln att jag är gravid, solklart fall, nästan så att den flög ur handen på mig när jag frågade. Så vi får se! Vi försöker inte aktivt skaffa barn utan tänker mest blir det så blir det. Jag gillar att läsa såna här trådar och snart kanske vi är där också.

• Ereya
    Kidrauhl skrev 2018-03-26 01:55:06 följande:

Här sitter jag o lipar för att jag har dumma symptom, men som bara ger mig falska förhoppningar. Vill att det ska bli min tur snart oxå. O jag tänker alldeles för mycke, blir stressad. Ond cirkel dedär. Hur gör ni för att låta bli o tänka..? :/

Jag vet, man gör ju det! Letar och letar fastän man sade att man inte skulle. Storstäda huset, ta en rask promenad, träna, gör yoga, leta middagsinspiration från en annan kultur och gå på upptäcktsfärd i affären efter alla ingredienser, bjud över vänner, ring en vän, ring någon du kan prata graviditet och allt som rör det med, lev i nuet trots att det är svårt. Någon gång får du ju ett plus, oavsett om du letar eller inte letat symptom alls. Kroppen säger till när du är gravid. Njut så länge av livet utanför symptom-letar-bubblan
  • Ereya
    Sunshineinmylife skrev 2018-03-26 07:59:29 följande:

I natt så vaknade jag av en hemsk värk i ryggslutet och i magen och som sammandragningar nästan lite grann sen började jag blöda :(:(:(:( jag har aldrig haft mensen tidigt innan som 2-3 dar utan snarare senare men så här ont har jag inte vid vanlig mens heller innan, men det känns tråkigt men vi får prova igen i april har ägglossning runt 10-12e igen. Har fortfarande väldigt ont i magen så det blir att vila och ta det lugnt. Lycka till allihopa nu:)

Nej men fy, måste ju ha varit tidigt missfall i och med att du plussade?! Usch så trist, hoppas på april <3
  • Ereya
    Sunshineinmylife skrev 2018-03-26 08:18:01 följande:

Tack för ditt svar, jag tolkar det med som tidigt missfall det kändes så här i dec när jag hade det och det blöder mer än vanligt vid mens så men får kämpa på :)

Jag är ledsen. Tur ändå att det var ett tidigt. Ladda om och kör igen i april, men stressa inte. Försök njuta av tiden tillsammans, av att ha sex, av drömmarna om det som kommer bli. Av er samvaro.
  • Ereya
    Sunshineinmylife skrev 2018-03-26 09:06:02 följande:

Tack så mycket för dom orden det ska jag verkligen göra :) kanske tar sig lättare när man inte tänker för mycket på det.

Ja, visst är det så. Stress blockerar oss. Men hur lätt är det att inte tänka och hoppas och önska och leta symptom när man väl sitter där en vecka efter ägglossningen? Gör saker som du blir glad av och som ger dig bra energier. Jag hoppas verkligen det är er tur snart.
  • Ereya
    EmmJo skrev 2018-03-26 19:38:10 följande:

Följt tråden sen ett tag nu men inte velat kommentera än eller så gjorde jag det i början kommer inte ihåg. Först grattis till alla som plussat

Vi är inne på försök 4 med barn nummer 3. Hade Bim i onsdags enligt en app o lördags enligt en app. Testade negativt i måndags eller tisdag (kommer inte ihåg) Här fortfarande inte fått mensen men inte vågat testa. Men de två äldsta barnen visste jag direkt när jag kissa på stickan att jag skulle vara gravid men känner inget sånt nu.

Symptom jag har. Otroligt ont i brösten haft det sen tisdag fram till idag. Ont i huvudet till o från

I förrgår nästäppa (Har haft det med båda barnen)

Illamående tre dagar nu.

Men känns som att mensen är på g hela tiden.

Vågar inte testa mig.

Testa imorgon igen! Då har det ju gått en vecka. Då ska er ju synas
Svar på tråden BIM MARS 2018