Inlägg från: Systeryster33 |Visa alla inlägg
  • Systeryster33

BIM MARS 2018

maria1992 skrev 2018-03-07 06:45:10 följande:

Hmm vill ni hjälpa mig att tyda denna dipp? Äl för 8 dagar sedan och bim om 6-7 dagar....

Hej!

Nu ska vi se om jag får detta att funka! Följt tråden från velat. Men först nu jag känner att jag med måste skriva! Haha

Har också BiM 13/3 och fick en rejäl tempdipp på äl+7 men idag äl+8 är den uppe igen!

Jag håller verkligen tummarna för oss! Och för er alla andra också <3

Är det ditt första barn Maria1992 ? Och hur mår du? Jag har molande värk lågt ner i magen och ömma bröstvårtor. I övrigt mår jag som vanligt! Har en son sedan tidigare, men minns inte alls hur det kändes då!

Postar min kurva med ??

• Systeryster33
    maria1992 skrev 2018-03-08 10:16:59 följande:

Jag hade tempdippen äl+8-9...

idag gick min också upp rejält.. hmm...

Mitt första barn ja, är 23 år

Jag mår faktiskt ovanligt bra, därför jag inte riktigt tror de är något. Men, svullna bröst!

Hoppas verkligen för oss! Hur länge har du försökt?

Vi kan alltid hoppas att det är ett gott tecken! Nu hopps jag min temp stiger ännu mer de kommande dagarna. Kommer ev testa i helgen, men vill gärna ha gått så långt som möjligt OM jag skulle vara gravid då jag är livrädd för missfall.. så vill inte testa för tidigt !

Hur tänker du? När ska du testa?

Det är faktiskt första försöket här! Slutade med p-piller 7 februari så är egentligen glad bara för att min ägglossning kom igång direkt! Och du?
  • Systeryster33

[quote=78540495][quote-nick]maria1992 skrev 2018-03-11 08:00:08 följande:[/quote-nick]

Jaha...

bim -2 och tempen ligger fortfarande högt... när bör den sjunka om mensen är på g?

[/quot

Jag googlade innan då jag funderade på samma sak och fick svaret att tempen brukar sjunka 2-0 dagar innan men vanligast 1 dag innan

Din ser ju stabil ut. Hoppas så för din skull <3

Min sjönk idag så känns som det är kört för mig! Känner mig rätt besviken.. hade tänkt testa nu på morgon om tempen varit fortsatt hög, men struntar i det nu!

• Systeryster33
    maria1992 skrev 2018-03-11 11:34:00 följande:

Nej vilken otur :( mem nästa månad är din månad känner jag! Vi får kämpa tillsammans! Kram

Tack snälla! Men jag kommer på mig att mars kan bli din månad! Har du tagit något test? <3
  • Systeryster33
    mucklis skrev 2018-03-11 20:07:38 följande:

Hej! Tänkte se om ni kanske kan hjälpa mig :) jag fick positivt ägglossningstest i torsdags morse, testade för skojs skull på fredagen och fick ett svagare sträck. Antog att jag skulle ha ägglossning på fredagen eller lördagen. På lördagsmorgon fick jag en ganska rejäl temphöjning men imorse hade det sjunkit igen, dock högre än dagarna innan lördagen. Måste tempen hålla sig över linjen konstant för att man ska kunna vara säker på att äl skett eller kan det flukturera trots att man haft ägglossning? :)

Vad jag hittade på NC var det att den sätter ut äl när tempen varit på förhöjd nivå 3 dagar på rad (antar att det ska va över sträcket då) din mätning idag kan ju diffa pga många olika saker, så har du hög 2-3 kommande dagar nu så sätter den nog ut din äl sen! Men mys på som sjutton nu om ni inte redan gör :)
  • Systeryster33

Negativt test ikväll bim-1, liten tempdipp och en svag rosa ?flytning? sen i morse men ingen mens. Mensen kommer väl när som! :(

Någon som kan hjälpa mig med att svara på om det är normalt att få svagt rosa på pappret på toa en period innan mens? Jag är verkligen helt lost... sist jag hade mens var när jag var 15 år och det var ett tag sen...

• Systeryster33

[quote=78545503][quote-nick]hej bilförlossning skrev 2018-03-12 20:34:18 följande:[/quote-nick]

:( tråkigt att höra. Jag får såna rosa för-spottningar ibland inför mens. Har suttit på toa och hoppats och förtvivlat m toapapperet så många gånger, jag vet hur det känns. Heja dig!

Tack fina du för de peppande orden<3

Jag valde att lägga in det som mens i nc idag, men det är fortfarande väldigt sparsamt! Jag får väl vänta och se bara helt enkelt! Har du försökt länge?

• Systeryster33
    YaseminL skrev 2018-03-15 06:38:35 följande:

Tjejer jag skakar haha.. jag är gravid!!!! 

Min sambo åkte precis till jobb. Jag börjar inte förrän om 3 timmar och precis när han åkte sprang jag in på toa för att testa. Trodde aldrig att det skulle ta sig på första riktiga försöket.. Haha.. Har inte haft PMS denna månaden ( värk i brösten, mensvärk, humörsvängningar osv), inga känningar alls så därav att jag testade. Trodde inte alls att jag var gravid. 

Grattis <3
  • Systeryster33

Hej tjejer.

En fråga om babyplans ägglossningstest!

Jag är helt ny med dem och i bruksanvisningen står det att urinen ska vara rumstemperatur.. alltså max 30 grader eller vad det nu var! Tänker att urin är som kroppen runt 37 grader.. måste jag alltså vänta en stund på att urinen ska svalna i en kopp typ innan jag gör testet! Fasen vad drygt i så fall!

• Systeryster33
    Nineteennintyfive skrev 2018-03-22 15:51:36 följande:

Någon mer än jag som ser nåt vääääldigt svagt? Eller inbillar jag mig?

Tycker också mig se något svagt svagt där! Håller tummarna för dig <3
  • Systeryster33
    Plus skrev 2018-03-29 14:59:48 följande:

Detta är väl possitivt ägglossningstest?? Jag har aldrig fått starkare streck än så :) tror ni det räcker att man mös natten mellan den 26e och 27e ? Eller ska man få mannen till att vilja ikväll igen ? Hehe

Välkommen till bim april 2018 istället om du inte redan är där! :)

Hade med tolkat det som positivt och myst en gång toll för säkerhetsskull!
Svar på tråden BIM MARS 2018