• joannaq

    BIM MARS 2018

    Blev visst något galet med förra :P

    BIM-lista

    1/3 småsyskon2018, baraentilligen, snöoväder, Elizai, Cupidi

    2/3 Lindsey77, SweetDelight,

    3/3 Joozzaan, Lebbmusen, Entriss, PowerL, joannac

    4/3 Sofiaaaaaa, Therese, Bluegrass, fluffershy

    5/3 Meej, Bambi91, Eal92, madly, regnkappa, bebislängtan25, Neptun, Dimfrost

    6/3 Emhy89, hoefilter, XAHHA92, SofiaS95 , Mrs-A

    7/3 TouchOfRed, Blåstjärna, Zandylina

    8/3 LillaMy08, Jagvetdåinte, skogsmamman3, kiwi92

    9/3 Josiesh

    10/3 Långväntanefterdig, bastamamman1

    12/3 Lillefiddelin

    13/3- maria1992, Iekba

    14/3 - H0nd3ndär

    15/3 Hepphopp

    16/3-Liiiinda90

    17/3 - YaseminL, Anonym1891

    18/3 Elsaida

    20/3 LifeofBullshit

    21/3 Litenoliv92, Vier

    22/3 Lyckligast80, sycamore[/quote

    27/3 Längtande95

    28/3 Jahaaja , sunshineinmylife, Liten 2018, Joannaq

    1/4 Nicciz

    Vi som har plussat :

    24/2 carnations (BIM 1/3)

    26/2 Joozzaan (BIM 3/3)

    27/2 MissElin93 (BIM 3/3)

    27/2 Lindsey77 (BIM 2/3)

    28/2 PowerL (BIM 3/3)

    1/3 Entriss (BIM 2-3/3)

  • joannaq
    Dimfrost skrev 2018-03-02 07:57:31 följande:

    Verkar som att vi två följs åt i våra cyklar! Håller tummarna för ny chans denna cykel


    Ja verkligen blir spännande att följas :)) Om det blir denna gång så blir det på 9e försöket som med mitt förra barn (som blir 11 I år) :))
  • joannaq
    citrongräs skrev 2018-03-02 20:15:54 följande:

    Hej marstråden!

    Nu äntligen slutat blöda efter en sjukt långdragen mens på typ 8 dagar inklusive spottings *suck* förra månaden fick jag tidig LH-stegring på dag 11 som och spottings som började på dag 21 och tillsammans med den här långdragna blödningen får det mig att tro att jag inte hade nån ägglossning men vem vet egentligen.

    BIM typ 24 mars. Börjar bli såå trööttt på det här nu, kommer aldrig bli gravid känns det som


    Hur länge har ni försökt? Det kommer komma ska du se <3
  • joannaq

    BIM-Lista

    1/3 småsyskon2018, baraentilligen, snöoväder, Elizai, Cupidi

    2/3 Lindsey77, SweetDelight,

    3/3 Joozzaan, Lebbmusen, Entriss, PowerL, joannac

    4/3 Sofiaaaaaa, Therese, Bluegrass, fluffershy

    5/3 Meej, Bambi91, Eal92, madly, regnkappa, bebislängtan25, Neptun, Dimfrost

    6/3 Emhy89, hoefilter, XAHHA92, SofiaS95 , Mrs-A

    7/3 TouchOfRed, Blåstjärna, Zandylina, Emiliass

    8/3 LillaMy08, Jagvetdåinte, skogsmamman3

    9/3 Josiesh

    10/3 Långväntanefterdig, bastamamman1

    12/3 Lillefiddelin

    13/3- maria1992, Iekba

    14/3 - H0nd3ndär

    16/3-Liiiinda90

    17/3 - YaseminL, Anonym1891

    18/3 Elsaida

    20/3 LifeofBullshit

    21/3 Litenoliv92, Vier

    22/3 Lyckligast80, sycamore[/quote

    27/3 Längtande95

    28/3 Jahaaja , sunshineinmylife, Liten 2018, Joannaq

    1/4 Nicciz

    Vi som har plussat :

    24/2 carnations (BIM 1/3)

    26/2 Joozzaan (BIM 3/3)

    27/2 MissElin93 (BIM 3/3)

    27/2 Stellabanan (BIM 3/3)

    27/2 Lindsey77 (BIM 2/3)

    28/2 PowerL (BIM 3/3)

    1/3 Entriss (BIM 2-3/3)

  • joannaq
    PowerL skrev 2018-03-04 20:11:43 följande:

    Under eftermiddagen och kvällen har blödningarna ökat, det har kommit klumpar, en så stor att det sa plums ner i toalettvattnet :( och nu tog jag dessa testerna. Trots starka tester igår. Det kan visst gå snabbt. Det blev missfall. :'( I vecka 4 bara så jag hoppas äl kommer igång igen snabbt. Mitt första missfall och vill inte vara med om det igen. Är så ledsen... Hoppar in i BIM April igen....

    Lycka till alla! Och grattis ni som fått plus!


    Nej så synd :(( Lider med dig <3 kramar!!
  • joannaq
    längtan18 skrev 2018-03-05 19:46:30 följande:

    Fick glad gubbe på cb äl test nyss, trots nc lagt in äl på söndag och flo på söndag. Är inte äl en vecka efter sista dag på mens väldigt tidigt?


    Man kan få tidigare :)
  • joannaq
    bastamamman1 skrev 2018-03-07 21:37:40 följande:

    Har en fråga! Fertilitetsglidmedel som många förespråkar undrar jag om det verkligen ökar chanserna att bli gravid, jämfört med inget glidmedel alls? När jag läser om det står det att det till skillnad från andra glidmedel inte dödar spermier, men att det inte påverkar chansen att bli gravid.


    Vi har i stort sett aldrig kört med det så vill inte använda det nu i fall det ändå försvårar :)
  • joannaq
    sofiaaaaaa skrev 2018-03-08 07:35:17 följande:

    Nu har min mens kommit så nu hoppar jag över till april! Fy bubblan va det är deppigt! Lycka till allihopa :)


    Tråkigt, lycka till nästa gång <3
  • joannaq
    hej bilförlossning skrev 2018-03-08 17:28:06 följande:

    Får man fortfarande komma in här? Jag har BIM 25e mars, det är det första IVF-försöket efter två års misslyckade "spontana" försök... verkligen jättespontant! OM NI FATTAR VA JAG MENAR

    Jag hoppas såklart men har inte så höga förväntningar pga enometrios som gör miljön i mig ogästvänlig för embryon 

    Hoppas vi kan hjälpas åt här klara all ovisshet och sorgsenhet när det inte funkar. Och glädjen när det funkar såklart! Jag är 35, min man 41.


    Aldrig försent :)) Välkommen! Å då hoppas vi verkligen på ett plus denna gång <3 Själv har jag försökt sen juli förra året.. Har två barn redan men yngsta blir 11år i år.. Jag blir 36 I år min man 34 men han har inga barn än :)
  • joannaq
    Nicole92 skrev 2018-03-08 21:30:22 följande:

    Hej!! Har en fråga.. Jag har bim på lördag men har nu i 3 dagar var sjukt hungrig hela tiden.. Jag är en person som annars inte brukar äta speciellt mycket..

    Tog ett grav test idag men det visade negativt.. Men kan jag ha testat för tidigt eller vad tror ni?


    Klart det kan ha varit för tidigt :)
  • joannaq
    Huruvida skrev 2018-03-09 08:32:43 följande:

    Jag vill också vara med! Har äl idag, lördag, söndag (något av det haha) och sexade iallafall igår. BIM 25:e!


    Härligt jag har är på tisdag :)) Har fått blinkande gubbe på cb digital i två dagar nu så det är på g :))

    Idag ska jag å göra cellprov.. Inte lika roligt :P
  • joannaq
    Huruvida skrev 2018-03-09 08:49:49 följande:

    Jag har väldigt sällan äl så vi har lite få chanser att lyckas, så det är nervöst. Men första cykeln vi försöker så det lär väl inte ta sig så snabbt :).

    Åh nej det är verkligen inte särskilt roligt. Lycka till!


    Okey hoppar mensen över då oxå? Jag tog ut min spiral i juni men inget plus än.. Hoppas ni får ett plus <3
    gmrgrl skrev 2018-03-09 08:42:17 följande:

    Har inte BIM förrän om knappt en vecka men imorse kom mensen från ingenstans. Dessutom massiv mensvärk. Åh, så besviken...  Den har aldrig tidigare varit tidig men nån gång ska väl vara första gången. Känner verkligen inte igen min kropp den här cykeln.  Hej då tråden.


    Men kan det inte vara en nidblödning då?
  • joannaq
    gmrgrl skrev 2018-03-09 09:03:41 följande:

    Tror inte det, men har tänkt samma sak. Ska se hur det utvecklar sig! Vågar inte hoppas dock.


    Okey förstår dig men ska hålla tummarna :)
  • joannaq
    Huruvida skrev 2018-03-09 09:06:28 följande:

    Nej mensen dröjer lite längre, sen när den väl kommer kan den hålla på i flera veckor. Skitjobbigt! Håller tummarna för er också.


    Jaha va jobbigt :(( Hoppas verkligen inte att det blir så igen för dig <3

    Är det någon som vet om ett cellprov kan störa äl!? Tanken slog mig precis och jag ska ju göra det idag och beräknad äl på tisdag..
  • joannaq
    hej bilförlossning skrev 2018-03-09 10:45:49 följande:

    Tack :) ALDRIG FÖRSENT är ett bra måtto i allmänhet här :)

    Heja oss!


    Nä aldrig försent :)) så verkligen hejja oss <3
    Josiesh skrev 2018-03-09 11:25:21 följande:

    Idag kom min mens med besked på BIM. Blev fruktansvärt ledsen denna gång men inget att göra åt.. Jag tar en paus från fl nu men önskar er andra stort lycka till! KRAM


    Så blev det för mig i december, kunde typ inte sluta gråta när mensen kom :(
  • joannaq

    Här blev äl 2 dagar sen och hamnade på dag 16.. Höll nästan på att ge upp. Har haft nyp I äggstockarna hela veckan och mått lite illa och dålig i magen.. Så nu får man bara hålla tummarna :))

  • joannaq

    Härligt med så många plus! Grattis alla!

    Hade äl I fredags (positivt på cb, molvärk och sen stegrande temp) och har inte fått ont i brösten än som jag alltid brukar få efter så det kanske bådar gott :))

  • joannaq
    Leei skrev 2018-03-22 18:46:24 följande:

    Wow vad jag är inspirerad av alla er som är med i dessa trådar. Jag som sökt efter en ny bim-tråd varje månad. Aldrig vågat kommentera eller något utan bara varit med, hoppats för att sedan varje månad bli besviken och ledsen. Jag och min man har hört av oss till sjukvården för att starta en utredning varför det inte gått på över två år för oss. Vi har nu fått en tid i April. 

    Varje månad är jag skengravid. Mina bröst ömmar, kan tom må illa, svullen och molande värk, men alltid två dagar innan bim så kommer det alltid mörka flygningar som sedan går över till blödning. Lika ledsen varje gång. 

    Denna månaden var jag så nöjd för att min kropp inte inbillat sig att den är gravid och jag har sluppit mina ''gravid'' sytom. Skönt. Jag känner att jag helt lutat mig tillbaka på läkarbesöket, det har ju inte gått på två år så varför hålla på att leta efter tecken? Så kände jag. 

    Igår fick jag gå hem från jobbet lite tidigare, kände hur jag började blir sjuk. De senaste dagarna skulle jag kunnat somna stående och varit hungrig som en varg. Jag som annars äter 1500 kalorier om dagen har inte klarat mig på det. Min kropp har SKRIKIGT efter mat. Jag trodde såklart att det var för att min kropp behövde energin pga att jag höll på att bli sjuk. 

    Fick feber igår, och kastade i mig flera olika middagar igårkväll så min man frågar mig om mensen kommit igång ännu... Då går det upp för mig att jag ska ha mens imorgon Fredag, och mina bruna flytningar inte startat ännu.  

    Jag beställer genast ett test från apotea som kommer till mina Ica butik idag, torsdag. 

    Springer hem och tar testet, filmar tom testet när det slår över till ''Gravid'' och sedan 1-2 veckor. 

    Jag?? Jag som blivit så jävla ledsen varje månad i två år, är GRAVID? 

    Snälla, alla rara söta, starka och underbara kvinnor. Jag önskar er ALL lycka i hela världen och jag håller mina tummar så hårt för er och att ni får precis så många bebisar som ni önskar. 

    Jag ber till högre makter att min graviditet går som planerat. Orkar du som läser detta hålla en tumme för mig så är jag dig evigt tacksam. 

    Om allt går som planerat, så blir vi föräldrar den 2 December <3 


    Men wow stort grattis ska be för er att allt går bra <3
Svar på tråden BIM MARS 2018