Inlägg från: Anonym (också familjehemsbarn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (också familjehemsbarn)

socsek som inte bryr sig?

Anonym (ts) skrev 2018-01-28 19:37:07 följande:

Nej hon bedömde inget, hon orka bara inte bry sig om det även om dom bryter mot reglerna och hon BORDE ha ringt dom.....

Men DU bryter ju mot reglerna hela tiden, så vad förväntar du dig egentligen? Om du skärper upp dig lite så blir det bättre och du får mer friheter, men just för tillfället har du BARA dig själv att skylla. När du lär dig att ta ansvar för dig själv och dina handlingar, och att dina handlingar har konsekvenser så kommer du får friheten du önskar dig, men inte förr.
    '
    Sluta vara en gnällig, slarvig barnrumpa, gör vad dina familjehemsföräldrar kräver, visa att du tar ansvar och är pålitlig.

Du har för länge sen förlorat mina sympatier, och familjehemmets tillit. Jobba påatt får tillbaka det, istället för att klaga i tråd efter tråd.
    Anonym (ts) skrev 2018-01-31 22:01:46 följande:

om jag ska åka på helgen och det är helg och jag inte får åka är det akut fattar ni väl att det inte kan vänta till efter helgen då är det FÖRSENT.... sen kan ni sluta få det att låta som jag gjort nåt kriminellt när jag bara varit med mina vänner och det är sjukt att bli straffad pga det...

Var dina och din systers fosterhemsfamiljer överens om att ni skulle träffas?
    Anonym (ts) skrev 2018-01-31 22:18:53 följande:
    som sagt det hade varit bestämt länge i ett möte med socsek men dom lät mig ändå inte åka...
    ok. Varför ställde familjerna in då? Vad hände?
    Anonym (ts) skrev 2018-01-31 22:56:49 följande:
    min systers famhem har inget med det att göra..... idioterna sa bara att jag inte får sova borta alls även om det är min syster och det var bestämt att jag ska sova där och tro mig, det gjorde dom bara för att jävlas...
    Ok, men vad säger dina familjehemsföräldrar, då? Alltså, säger, inte du tror, utan exakt vad de säger är orsaken.
    Anonym (inteförvånad) skrev 2018-02-10 22:17:16 följande:

Det är snarare regel än undantag att både familjehem och soc motarbetare umgänge med biofamilj....

Ts har tyvärr ägnat hela vinter till att motarbeta sig själv.
Svar på tråden socsek som inte bryr sig?