Inlägg från: Anonym (Hemsk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hemsk)

leva med obotligt/kronisk sjuk sambo

Jag vet att jag låter hemsk nu men skulle det gå att kunna bo isär?

Om mannen är så sjuk att han varken orkar höra barnen eller om han blir jätteirriterad på varje litet steg du tar och han alsrig kommer bli sig sjäkv igen, vad finns kvar?

Om han betwr sig så hemskt att du inte ens vågar berätta för barnen hur pappan mår för att DE KAN BÖRJA STÄLLA FRÅGOR...

Är det då värt att fortsätta slåss tillsammans i den relationen?

OM ni flyttar isär, får han hemhjälp då?

För han kan ju inte heller må bra av att vara så sur och vresig HELA tiden... är det då inte bättre att han, om han själv vill, bor där det är tyst och lugnt och så kommer ni dit och hälsar på?

Visst att man är gift och ska älska i nöd och lust och inte överge bla bla bla... men du mår ju dåligtav hans PSYKISKA MISSHANDEL som han faktiskt utsätter dig för... även om han är sjuk, så är det inte rättvist!!

• Anonym (Hemsk)

Hur förändras personligheten? Blir alla elaka av cancer?

Vad säger de för nya saker nu som de aldrig skulle sagt tidigare?

VILL de fortsätta i eran relation, har de sagt det?

Tänkte någon som skrev att han har bara 6 mån-1år kvar, vill HAN leva sin sista tid med att irritera sig på alla eller skulle han vilja leva i lugn och ro och få de sista månaderna i sitt liv så bra och avslappnande som möjligt?

Med att du får ärva gården förstår jag helt och hållet att det inte är läge att dra upp allt nu.

Men är det verkligen för den sjukas bästa ni håller ihop eller för att slippa dåligt samvete att ni övergav dem i slutskedet gent mot andra?

Svar på tråden leva med obotligt/kronisk sjuk sambo