• mamaleona

Hur skulle ni inreda ett litet badrum?

Det skall alltså fixas till 100%, nya kakel o klinkers o hela köret. Färg? Tänkte på mörkgrått golv o en vägg, övriga ljusa. Högt smalt skåp samt spegel- och lavuarskåp, dessa svarta. Ideer?Ryms knappast nåt duschskåp, blir säkert bara en duschvägg.

• Svar på tråden Hur skulle ni inreda ett litet badrum?
  • septemberbarn08

Vi har litet badrum (1,52×1,71 för att vara exakt).

Jag skulle inte rekommendera någon duschvägg om ni har litet badrum, det tar upp för mycket plats. Vi valde hörndraperistång. Då är ytan "fri" utom när vi ska duscha:)

• SupersurasunkSara

Det finns vikbara väggar som gör att man kan ha duschväggar men ändå ha ytan fri när man inte använder den. 
    Annars skulle jag också valt hörndraperistång/vinkelstång. 

Mörka färger förminskar så välj isf kortväggen i mörkt om ni vill ha det, annars kan man göra en rand, tex bakom duschstången. 

Det finns ofta toaletter och handfat som är något mindre än standard som man kan köpa för att spara yta. Tänk förvaring på höjden, en hylla ovanför dörren rymmer en hel del. Jag har satt upp en sån som jag har tre lådor på, där har jag sånt man inte behöver ta fram dagligen. 

Jag har också en rullvagn som jag drar fram när jag behöver och rullar undan när den inte behövs. 

Om du har en ritning så är det lättare att ge råd, annars kan du kika här även om deras 'small bathroom' inte alltid är så små  
    www.pinterest.se/search/pins/%20bathroom&rs=typed&term_meta[]=small%7Ctyped&term_meta[]=bathroom%7Ctyped

Svar på tråden Hur skulle ni inreda ett litet badrum?