• medioker

Fler som ska sluta med preventivmedel i år & börja försöka skaffa första barnet?

Hej!

Har länge haft barnlängtan, men i höst är det äntligen dags för mig att sluta med mina p-piller och påbörja bebisverkstaden "lite smått" :) Några fler i liknande sits? Hade varit kul att vara ett gäng under "väntetiden" och tiden man försöker osv..

• Svar på tråden Fler som ska sluta med preventivmedel i år & börja försöka skaffa första barnet?
  • 1312001

Hej jag slutade med mina P-piller den 10 januari för att börja bebis verkstaden. Men vill bli gravid framemot sommar så slutade nu just för att det kan ta upp till ett halvår att få de ur kroppen & nu äter jag folsyra o kör med ägglossningstest. Men va kul att ni har samma planer som mig och min fästman! Lycka till! :)

• medioker
    1312001 skrev 2018-01-28 21:41:56 följande:

Hej jag slutade med mina P-piller den 10 januari för att börja bebis verkstaden. Men vill bli gravid framemot sommar så slutade nu just för att det kan ta upp till ett halvår att få de ur kroppen & nu äter jag folsyra o kör med ägglossningstest. Men va kul att ni har samma planer som mig och min fästman! Lycka till! :)

Hej! Vad kul! :) hur gamla är ni?
  • Anonym (Svea)

Jag hänger gärna på här. Det är dock inte mitt första barn så hoppas det är okej ändå :)

Vi tänker försöka först i mars då jag har VFU hela höstterminen och är sedan klar med utbildningen. Känner att endast vänta några månader klarar man av.

Har inte ätit något preventivmedel efter sista förlossningen utan kört med kondom just för att slippa alla hormoner.

• medioker
    Anonym (Svea) skrev 2018-01-28 22:29:57 följande:

Jag hänger gärna på här. Det är dock inte mitt första barn så hoppas det är okej ändå :)

Vi tänker försöka först i mars då jag har VFU hela höstterminen och är sedan klar med utbildningen. Känner att endast vänta några månader klarar man av.

Har inte ätit något preventivmedel efter sista förlossningen utan kört med kondom just för att slippa alla hormoner.

Du är såklart välkommen ändå =)  Hur gammal är du? hur många barn har du sedan tidigare? :)
  • Anonym (Svea)

Har två döttrar nu; en tvååring och minsta är sex månader i morgon faktiskt :)

Hade egentligen tänkt sterilisera mig nu (har till och med fått tid) då jag verkligen avskyr att vara gravid. Spydde hela graviditeten sist. Men så kände jag mig verkligen inte klar haha. Lika bra att passa på :)

Jag är 33 och mannen 30

Ni skulle börja försöka i höst?

Det är så mysigt att planera inför första barnet. Alla drömmar haha. Kan sakna den känslan lite :)

medioker skrev 2018-01-28 22:34:07 följande:

Du är såklart välkommen ändå =)  Hur gammal är du? hur många barn har du sedan tidigare? :)

• Bambi91

Hej!

Jag slutade med p-piller den 24 dec, så första månaden vi försöker nu, hade mens senast den 2 Januari, så BIM är den 30:e om man räknar på en "normal" cykel på 28 dagar, tror dock min är längre efter alla år utan mens när jag ätit piller:) känner mig inte alls gravid så tror inte vi har lyckats denna månad vilket såklart hade varit för bra för att va sant, har dock redan tagit för många test för att det ska vara normalt för har alldeles för dåligt tålamod (alla har varit toknegativa). Men jag hoppas ju ändå, har velat ha barn superlänge och nu är även min kille redo vilket känna jättekul:D !

Kul att följas åt och se hur det går för alla!! :D

• medioker
    Anonym (Svea) skrev 2018-01-28 22:41:05 följande:

Har två döttrar nu; en tvååring och minsta är sex månader i morgon faktiskt :)

Hade egentligen tänkt sterilisera mig nu (har till och med fått tid) då jag verkligen avskyr att vara gravid. Spydde hela graviditeten sist. Men så kände jag mig verkligen inte klar haha. Lika bra att passa på :)

Jag är 33 och mannen 30

Ni skulle börja försöka i höst?

Det är så mysigt att planera inför första barnet. Alla drömmar haha. Kan sakna den känslan lite :)

Åh vad jobbigt att du haft så jobbiga graviditeter! Tänk att det är så olika hur det är för alla! 

Ja precis, fyller 30 i höst och då har mannen lovat att jag kan sluta med mina piller :) Kommer gå och längta nu många månader haha.
  • Jagerika

Hej! Jag fyller snart 26 år och Jag slutade med mina piller den 15 December och det är alltså 1 månad och 2 veckor sen. Hade tyvärr mens för 2,5 vecka sen och i lördags fram till nu så har jag en brutal ryggsmärta i svanken och har varit inne på olika trådar och kollat och dom flesta är gravida och att detta kan vara ett tidigt graviditetssymdrom ???? kan man verkligen märka av en graviditet så nanny? Efter bara 2,5 vecka? Behöver lite girlpower här känner jag så är tacksam för svar ????

• MissKelli

Hej! Jag fyller 25 år och min sambo 27. Jag slutade med p-piller sista augusti för att låta kroppen stabilisera sig. Vi kommer att starta bebisverkstaden under andra halvan av 2018. Är såå taggad!

Ägglossningen kom igång regelbundet direkt, men det är först nu på cykel nummer 6 som jag fått igång ägglossningsflytningarna. Har varit så orolig att de inte ska komma igång. Det är ju så svårt att bli gravid utan dem. Men nu känner jag att jag kan slappna av och vänta in sommaren/hösten. Tempar med NC just nu för att ha koll på cykeln och lära känna kroppen :)

Svar på tråden Fler som ska sluta med preventivmedel i år & börja försöka skaffa första barnet?