• Tomsons

Gravid? Missfall?

Är 21 år, & I december började jag äta antidepressiva då jag under en längre period haft problem med psykisk ohälsa och äntligen sökte hjälp. (Theralen och sertralin)

Jag är inte så påläst om hur detta kan påverka mig och vet därför inte om medicinen kan ha orsakat min extremt oregelbundna mens den senaste månaden.

Det hela började med att min mens var 36dagar försenad (den brukar vara hyfsat regelbunden). Jag gjorde 4 olika graviditets test hemma vid olika tillfällen och alla visade negativt. Glömde sedan ta min medicin två dagar och fick då min mens. Den varade i 12 dagar vilket är väldigt länge för mig då jag endast brukar ha min mens i ca 5dagar. Kan även påpeka att jag haft väldigt ont i ryggslutet senaste veckorna men kan bero på mitt aktiva jobb.

För 3 dagar sen tog mensen slut. Hade sex med min partner och sen när jag skulle gå på toa (ca 1tinme efter) blödde jag kraftigt från underlivet. Vet inte om det är min mens som är tillbaka? Har kraftigt ont i ryggslutet och lite i nederdelen av magen. Kan jag vara gravid ? Eller varit gravid och fått missfall? Eller vad kan detta bero på?

• Svar på tråden Gravid? Missfall?
  • beso

Halloj! Hur mår du nu? Jag tycker att du bör kontakta gyn o göra vaginalt ultraljud för att se hur det ligger till. Det kan vara hormonrubbning eller kanske medicinen (ring läkemedelsupplysningen) eller ev ska ma/mf..eller nåt annat som inte jag kan komma på! Är du gravid så borde du ha plussat vid det här laget även om det i väldigt ovanliga fall finns dom (sk låghormonare) som inte plussar på många veckor! Lycka till!

Svar på tråden Gravid? Missfall?