• Linsi

    Någon mer som ruvar?

    smurf11 skrev 2018-02-06 18:13:17 följande:

    Jag är också sugen på att testa ikväll, fast jag sagt att jag skulle vänta till fredag en dag extra t.o.m. För att om man då slutar med Lutinus så kommer väl mensen och man får snabbare ny chans med ny ägglossning. Men jag vet inte om jag vågar!


    Känner exakt samma - man vill veta men ändå inte... Så mycket ångest inför detta. Här verkar det ha lugnat ner sig ingen, men det kan väl komma snabbt. Har som sagt testdag på lördag, men då det blir till att testa efter träningen om vi ska testa på lördag. Vill inte ha ett ev negativt resultat och sedan ställa sig och hålla träningspass för 50 pers - pigg och glad. Ska hem till vänner på fredagkväll, så det vore kanske bra att testa fredagmorgon. Är det negativt så kan man ju tom ta ett litet glas vin och är det positivt så blir det ingetFlört
  • Linsi
    smurf11 skrev 2018-02-06 19:16:40 följande:

    [quote=78441280][quote-nick]Linsi skrev 2018-02-06 19:02:53 följande:[/quote-nick]

    Känner exakt samma - man vill veta men ändå inte... Så mycket ångest inför detta. Här verkar det ha lugnat ner sig ingen, men det kan väl komma snabbt. Har som sagt testdag på lördag, men då det blir till att testa efter träningen om vi ska testa på lördag. Vill inte ha ett ev negativt resultat och sedan ställa sig och hålla träningspass för 50 pers - pigg och glad. Ska hem till vänner på fredagkväll, så det vore kanske bra att testa fredagmorgon. Är det negativt så kan man ju tom ta ett litet glas vin och är det positivt så blir det inget.

    Jag lugnar mig nu och tar ev på torsdagkväll sedan på fredag morgon för att vara säker. Men så jobbigt att vänta och är så rädd att testa!


    Jag kommer också att hålla mig - testar ev på fredagmorgon. Och sen kan man ta ett på söndag - då borde man vara safe 

  • Linsi
    zuces skrev 2018-02-06 20:27:57 följande:

    Kunde inte hålla mig.. mådde så dåligt så jag ville veta. Testade på eftermiddagen. Negativt, nu ger ja upp och accepterar att jag inte är gravid. Usch, kommer hålla mig borta härifrån ett tag! Får se när det blir ett FET. Lycka till ni andra!


    Så tråkigt. Men har haft den officiella testdagen? Eller är det bara en känsla du har att det inte gått? Menskänningar eller liknande?
    Jag har ju trott i två dagar att mensen varit på gång, men endast fått en rosa flytning tidigare ikväll och sedan inget mer. Så jag avvaktar och lever på hoppet ett litet tag till.


    Lycka till!! oavsett om det blir fler test eller FET. Skönt iaf att ha något i frysen. Vi är på vårt första försök och vi fick tillbaka de två som blev befruktade och har därmed inga i frysen...

  • Linsi
    Tiinuli skrev 2018-02-07 08:49:12 följande:

    Jag är själv mycket förvirrad just nu.

    Tog ett känsligt test igår, digitalt 25 IU och fick negativt.

    Tog ett nytt i morse med cb , sticka den som ger resultat på en minut och fick vad jag tror svagt positivt?

    Vad är det jag ska tro nu???


    Tycker det ser ut som ett plus. Som sagt bättre att avvakta lite och låta kroppen producera tillräckligt med hormon. Om någon dag ska du se att det nog inte är några tveksamheter alls. 
    Grattis! 


    Vilken dag testade du på?

  • Linsi
    smurf11 skrev 2018-02-07 09:13:33 följande:

    Vad härligt för er båda! Känner ni något i brösten eller andra tecken?


    Jag tycker att det har börjat sticka lite i mina bröst, men de är inte ömma. Tycker framförallt att jag märker det när jag är ute och det är kallt. 
    Snart vår tur att testaSkrattande
  • Linsi
    smurf11 skrev 2018-02-07 09:40:52 följande:

    Ja snart är det vår tur och jag börjar bli väldigt orolig. Zuces och Tiinuli är väl två tre dagar efter mig i ruvar dagar! Ändå känner jag inget just, ev lite fylligare bröst men det är säkert inbillning. Vilken rd dag är du på nu Linsi?


    Jag är på rd 14 idag (med 2-dagars) och du?

  • Linsi
    smurf11 skrev 2018-02-07 10:36:49 följande:
    Det blir väl rd 13 idag, satte in ett två dagars torsdag den 25/2. Och min testdag är imorgon 8/2. Men ni andra här, är väl yngre än mig så ni har väl större chans att lyckas!
    Jag tror att vi ligger i samma ålder. Iaf med tanke på att du lagt ditt inlägg under kategorin 40+. Jag satte in mina den 24:e och fick testdag 10/2. Så då borde det ge en bra indikation på fredag. Hoppas, hoppas att det funkar för oss båda. Börjar få lite smått ångest... Både vill veta och inte (är ganska skönt att gå i sin lilla bubbla till ingen mens eller negativt test dykt upp)
  • Linsi

    Nu har mina rosa/röda flytningar kommit igång igenGråter Blir galen på detta, men igår avtog det väldigt fort och under natten kom det inget.
    Hoppas att det inte är mensen som är på gång. Men man läser ju om alla misslyckade försök och tänker att man ska vara undantaget där det tar sig på första försöket.

  • Linsi
    zuces skrev 2018-02-07 12:40:51 följande:
    Har läst att det är mycket vanligt med det i början på graviditet! Du får ta ett test och vi alla håller tummarna! om du väntar till på fredag så får du reda på det då, vissa har ju första mensen som vanlig mens när de blir gravida! Blod behöver inte alltid betyda något dåligt <3

    Nä, får hoppas på det bästa. De är åt det lite rosa/bruna håller - inte blodröd. Men hoppas att det kommer att avta - eller iaf inte öka i styrka. Tycker att jag känner av lite värk, men ingen stark mensvärk. 
    Känner nästan att jag vill hem och testa efter jobbet idag, men jag ska iaf vänta  till på fredag - tror jag. Jag har ju passerat BIM.

  • Linsi

    Nu känns det som min blödning blivit värre och dessutom röd - känns som mens.
    Så jag kommer att ta paus härifrån - orkar se hur alla visar upp sina plus.
    Nu ska jag bara bryta ihop.

    Men grattis alla ni som plussat och stort lycka till andra ni andra!

  • Linsi

    En sista uppdatering. Har ju haft blödningar sedan i onsdags och tog ett test imorse. Negativt såklart. Kändes nästan skönt att blödningen kom innan så man fick en lite föraning. Hade känts värre för mig att testa negativt och sedan fått vänta på blödningen.

    Har mailat kliniken och bett dem återkomma med en plan för att gå vidare efter. Vi har ju, som några andra i den här tråden, åldern mot oss. Men vi har ju bara genomgått ett försök. Och med tanke på att vi fick ut ägg, de blev befruktade och delade sig de skulle (iaf utanför kroppen) så de kunde återförs - då finns det iaf hopp.

    Jag var helt nojig under ruvningen, kan bara tänka mig hur jag hade varit om jag fått plus... Särskilt med tanke på att jag för något år sedan fick missfall i v.8. Då blev jag visserligen gravid utan hjälp (med en annan man). Så det låg ju också i bakhuvudet.... Men samtidigt så vet jag ju att jag kan bli gravid. Vi har manlig faktor så vi måste ju köra ICSI

    Men nu är det nya tag som gäller.


    Kram på er alla och lycka till!
    (oavsett om det är i jakten på plus eller att få behålla de små som fäst)

  • Linsi
    macksan skrev 2018-02-09 10:15:22 följande:

    Tråkigt att höra att det inte gått vägen :( men dom säger ju att inom ivf så är det upprepning som är nyckeln till framgång, så jag hoppas det går bättre för dig vid nästa försök :)


    Tack!

    Skam den som ger sig...

    Har mailat kliniken, de ska titta på våra resultat och återkomma med en plan om hur vi går vidare på tisdag.
  • Linsi
    zuces skrev 2018-02-10 12:25:42 följande:
    Önskar dig all lycka i framtiden! Håller tummarna!

    Tack!
    Och detsamma! Försök att njuta och inte tänka eller oroa dig för mycket.

Svar på tråden Någon mer som ruvar?