Inlägg från: tusenordförsnö |Visa alla inlägg
  • tusenordförsnö

Min dotter skär sig

Famous skrev 2018-01-30 07:57:25 följande:
    Men va sorgligt <3
    Det är säkert mycket tankar i hennes huvud. Hon är kanske rädd att det ska hända dig något. Hoppas ni får hjälp. BUP borde ta er på fullaste allvar så ni får hjälp snabbt. Ta hand om er!
    Beklagar verkligen!  <3 
    Tror som Famous att detta kan vara roten att sådana tankar kan vara roten till mycket. I nioårsåldern går man igenom ett period med mycket utveckling, som kan vara jobbig för barnet. Kanske har hon kommit tidigare dithän.

Jag tycker du har fått jättebra svar i tråden. Agera snabbt med att kräva id till BUP denna veckan. Hade jag varit du hade jag varit hemma med henne, OM jag kunde klara att vara helt lugn kring henne, annars tror jag tyvärr det kan vara sämre. Försök göra saker som känns helt "odramatiska" och helt skilda från vad som hänt. Överdriv inte, men typ sätt er med popcorn i sängen och läs böcker för varann, baka/uppfinna kul muffins- låt henne få handla/ plocka ihop lite kul, annorlunda godsaker hon skulle kunna tänka sig ha i muffins och ät dem sen på en liten miniutflykt i en park m varm choklad. Etc. Hon kommer påverkas positivt av att få göra helt "oladdade" saker, där ni inte tänker el pratar et dyft om vad som hänt. Få känna att livet fortsätter som vanligt med roliga och mysiga  saker, mamma och jag kan ha mysigt även nu. Kan verka konstigt, men barn fungerar så i ännu större grad än vuxna, att man lever i sunden och måste få göra det.

Ofta har barn lättare att prata om saker när man gör nåt helt annat, men låt henne få känna att det verkligen är "neutral mark och tid" utan sånt prat de där stunderna. Hon kommer berätta, var inte orolig för det. Kanske till en terapeut, men det löser sig.

Det kommer ordna sig, du verkar vara en jättebra, fin mamma! <3
Svar på tråden Min dotter skär sig