• Brumma

Bonusbarn i sängen

Hitta alternativ. Skaffa bekväma sängar i barnens rum så kan pappan sova med dem där?

Här delar vi på oss ofta så att barnen får sova med varsin förälder (biobarn). När bonusbarnet var såpass liten att hon ville dela säng sov hon hos oss då och då. Alltid välkommen in men då hon blev äldre och rörde sig mer och mer la vi en madrass på golvet så vi kunde sova i samma rum men samtidigt faktiskt även få sova ;)

• Brumma
    Cadencee skrev 2018-01-29 13:19:04 följande:

Som sagt så finns det men sambon byter inte säng, han ska sova i våran säng. Dessutom har minsta spjälsäng så fikar inte om han skulle komma till oss/mig.

Då är jag inte riktigt säker på vad du ville ha ut av tråden?

Jag tycker inte det är ok att säga att man inte får sova med sina barn - bara för att du själv inte vill sova med dina.. Det är inte heller ok att vägra titta på andra alternativ och säga "jag flyttar inte på mig" (din sambo alltså).

Kort sagt - jag anser det inget alternativ att förbjuda barnen att sova hos sin pappa. Så vill du "kräva" ngt får du kräva att han läser det på annat sätt än att köra ut dig ur sängen. Kort sagt - fortsätt som ni gör eller kräv att ni hittar en gemensam lösning.
Svar på tråden Bonusbarn i sängen