Min ex fru flyttade till USA och vill ha med dottern
Låt inte barnet åka och hälsa på i USA heller, risken är overhängande att hon inte kommer tillbaka alls. Då har du åratal framfor dig av kontakter med advokater, UD etc.
Låt inte barnet åka och hälsa på i USA heller, risken är overhängande att hon inte kommer tillbaka alls. Då har du åratal framfor dig av kontakter med advokater, UD etc.
En flytt till USA kan ge ditt barn stora fördelar, nya vyer, hon kan snabbt lära sig flytande engelska på ett sätt hon aldrig kommer att göra i Sverige, och naturligtvis ha en daglig kontakt med sin mamma. Det finns inget "bäst", båda kan bli lika bra. Men det är inte bara att flytta - det kräver sponsoring av mamman och hennes nya, for det kostar pengar med tillstånd för barnet. Men viktigast av allt, visar det sig att det inte blir bra, eller barnet av vilken anledning som helst vill flytta hem igen, kommer du inte att kunna få hem barnet igen utan mammans tillåtelse.
Och som du säger är det inte bara för dig att flytta till USA. Det kan vara allt ifrån svårt till omöjligt.
... Någon av inläggen skrev att båda fallen blir bra.. då tänker jag om jag ororar mig i onödan?
Hur ska jag tänka ? Känsslomässigt? lagliga tänket?