Inlägg från: Mittiprick |Visa alla inlägg
  • Mittiprick

Ja klarar inte ett till missfall

Man brukar inte bli sjukskriven pga missfall, nej. Man kan vara hemma en vecka utan intyg dock.

Tells it the way it is.
  • Mittiprick
    Humlan88 skrev 2018-01-29 12:05:23 följande:

Hade mycket symtom i v 2-6 men nu har det liksom försvunnit. Känner mig lite, lite illamående men annars inget, lite hugg i magen. Har kub test på måndag men känner jag jag inte vill vänta så länge :( jag vill verkligen få en tid hos gyn

Men du har alltså redan ett bokat ultraljud inom en vecka? Det är ju perfekt! Allt du beskriver låter ju normalt och ingen anledning till att hetsa till sig en akuttid.
    Tells it the way it is.
  • Mittiprick
    Humlan88 skrev 2018-01-29 12:21:18 följande:

Nej jag vet, bara de att alla gånger jag blödigt har de slutat i missfall. Varför skulle man annars blöda?

Det är extremt vanligt att blöda när man är gravid. Att plötsligt få en blödning som sedan slutar tyder på att det är ett blodkärl i slidan eller på livmoderhalstappen som har spruckit. Har man långdragna småblödningar så är det mer oroande än om man har en kort, färsk blödning.
    Tells it the way it is.
  • Mittiprick
    Humlan88 skrev 2018-01-29 13:08:11 följande:

Tack hur mycket kan man blöda då? I fredags var de ca 1-2 tsk inga klumpar

Låter ju inte som några mängder. Och oavsett så har du ju ett ultraljud om en vecka där du får se hur det står till! Det är säkert ingen fara. Har man missfall i den veckan brukar blödningen fortsätta med färskt blod eller bruna flytningar.
    Tells it the way it is.
Svar på tråden Ja klarar inte ett till missfall