• Anonym (bonusmorsa)

    Vilken är den bästa dagen och ha bytet på?

    Vilken dag har ni byte på? Fördel med mitt i veckan eller fredagar eller måndagar?

  • Svar på tråden Vilken är den bästa dagen och ha bytet på?
  • Anonym (Torsdag)

    Vi byter på torsdagar å tycker det är toppen. Äter middag tillsammans å sedan åker barnen hem en av oss. Då är det fredag med allt vad det innebär mör man vaknar upp tillsammans å vi har nära till helgen. Vi har saknat varandra å tiden finns att ha mysigt...

  • Anonym (Häpp)

    Vi byter måndagar, nöjda med det. Barnen tar sig hem efter skolan själva och den lämnande föräldern kommer över med grejer på kvällen. Vi går igenom veckan som gått och vad som kommer.

    Försökte fredagar förut men det var svårt att få till en bra helg när man hade allt på fredagen. Nu kan vi planera helgen tillsammans med barnen och få en bra helg utan stress. 

    Äldsta dottern (12 år) smiter ibland över efter middan på söndagen, hon vill ha en lugnare måndagmorgon. Det funkar bra, man får lite egentid med sonen på söndan och med henne när hon kommer tidigare.

  • AndreaBD

    Måndag efter skolan. Vi funderade först på söndagar, men kom på att det var dumt eftersom det blir ett uppbrott under helgen och man måste lämna över barnen speciellt. Det är mycket enklare och naturligare om de går till den andre föräldern måndag, direkt från skolan. 

  • Jonnynilsson

    Från början måndag men bytte till fredagar efter nått år eller så. Grabben fick helgen på sig att landa och det funkade riktigt bra för oss. 

  • Anonym (Svea)

    Byte mitt i veckan när barnet var litet för att inte behöva ha 10 timmar per dag 5 dagar i sträck. Sen byte torsdag eller fredag beroende på våra arbeten.

  • Anonym (Ex)

    Vi byter fredagar. Passar oss perfekt då det innebär att vi får börja veckan med myskväll och sedan umgås hela helgen.

  • cb66

    Vi började på fredagar men det blev dumt på fredagkvällen. Svårt att planera utan barnen, vi kunde aldrig ha aktiviteter på fredag eller tidgt lördag då vi inte visste hur de hade det med kompisar.

    Måndagar blev bäst, måndagskväll blev lite jobbigt i bytet men favoritmat till middag, inga krav den kvällen och en bra gemensam överlämning så löste det sig. Bättre en kass måndag än en kass fredag. Nu kan vi tillsammans planera helgen i god tid och förbereda oss.

    En annan effekt var att det vara svårt att vara ledig på fredagskväll eller åka bort på helgen när man var barnfri. Det behövdes alltid nån överlämning på fredagskväll, saker som skulle skickas med, läxlistor eller annat som skulle lämnas över. Det var många AW, fester och helgresor som gjorde att vi ständigt fick flytta på fredagsöverlämningen eller göra den stressat.

  • NELJ

    Vi byter på fredag. Jätteskönt att både ha en hel helg ihop med barnen när man längtat efter dem och att få en hel helg för sig själv och allt annat efter en intensiv barnvecka.

  • Anonym (fredag)

    Fredag passade oss bäst. Lite tid att landa.

  • SysterY

    Vi byter måndag eftermiddag oftast. Antingen att vi byter på dagis eller hemma hos någon av oss föräldrar.

  • Anonym (Ex)

    Kanske ska tillägga att bytet sker på fritids så jag och mitt ex träffas bara om det är något avvikande i schemat. Så skönt!

  • Jonnynilsson
    Anonym (Ex) skrev 2018-01-30 17:06:39 följande:

    Kanske ska tillägga att bytet sker på fritids så jag och mitt ex träffas bara om det är något avvikande i schemat. Så skönt!


    Så gjorde vi också. När vi delade oss flyttade exet någon mil men grabben gick kvar på sin gamla förskola och fortsatte sedan med skola i samma stadsdel. Jag träffade exet väldigt sällan vilket passade mig utmärkt.
  • Anonym (Häpp)
    Anonym (Ex) skrev 2018-01-30 17:06:39 följande:

    Kanske ska tillägga att bytet sker på fritids så jag och mitt ex träffas bara om det är något avvikande i schemat. Så skönt!


    Vi träffas på måndag eftermiddag innan barnen kommer och har lite bekräftelsesex, sen kommer ungarna och vi lämnar över och tar hos hem till varandras nya familjer. Skönt när man äter och har kvar kakan
  • Anonym (Ex)
    Anonym (Häpp) skrev 2018-01-31 13:12:58 följande:

    Vi träffas på måndag eftermiddag innan barnen kommer och har lite bekräftelsesex, sen kommer ungarna och vi lämnar över och tar hos hem till varandras nya familjer. Skönt när man äter och har kvar kakan


    Haha! Fy på er! Själv kan jag inte tänka mig något värre än att ha sex med mitt ex. Är glad om jag slipper se honom!
  • Plupp73

    Vi byter söndag eftermiddag ca kl 17. Den som inte haft barnen lagar middag till alla inblandade, sedan äter vi ihop och umgås under kvällen - och så börjar barnen sin skolvecka hos den förälder de sedan skall vara hos fram till söndag.
    Funkar kanoners!

  • SysterY
    Plupp73 skrev 2018-01-31 19:42:48 följande:

    Vi byter söndag eftermiddag ca kl 17. Den som inte haft barnen lagar middag till alla inblandade, sedan äter vi ihop och umgås under kvällen - och så börjar barnen sin skolvecka hos den förälder de sedan skall vara hos fram till söndag.

    Funkar kanoners!


    Låter väldigt trevligt
Svar på tråden Vilken är den bästa dagen och ha bytet på?