• Miss Matilda

Vi som ruvar 2018

Hej! Det här ser ut att vara rätt tråd för mig, så jag hoppar in. :)

Jag är en ensamstående 31-åring och har efter tre misslyckade inseminationer gjort ett IVF, där jag fick fram 6 blastosyter. Det som sattes tillbaka då blev tyvärr inget, men nu två månader senare kunde jag göra ett försök med FET (17/4).

Jag är alltså nu på RD7. Jag har fått testdag 1/5 (RD 14), men kan inte alls hålla mig så jag har testat med testa-tidigt-test från RD5. Tre negativa nu. Imorse tyckte jag att jag eventuellt, kanske, möjligtvis kunde ana något som skulle kunna liknas vid en tillstymmelse till linje. Men det kan lika gärna varit en synvilla. I övrigt känner jag absolut inga symptom och har en ganska trist känsla av att det sket sig denna gången också.

Jag har alltid haft väldigt regelbunden mens. Så även efter min IVF och alla hormonerna. Det är nu bara två dagar kvar till mensen borde komma.

Är det någon här som nu eller tidigare testat positivt efter FET och när skedde det i så fall?

• Miss Matilda

RD 8 idag. Det var nog inbillning igår för idag ser jag ingenting. :( Känner ingenting heller. Hade ni några symptom så här tidigt? Satte ni också in embryo från frysen, eller var det färskförsök?

• Miss Matilda
    Elinmedlängtanombarn skrev 2018-04-24 22:07:15 följande:

Ni som fått plus och gjort tidigt ultraljud-vad pratar man om? Vad ser man på ultraljudet och ?släpper ivfkliniken? oss till ?vanliga? mvc efter det besöket? Berätta gärna. Börjar bli närvös-ska dit på torsdag,är i v 8 då om jag räknat rätt

Vad hände efter den där blödningen du fick på natten?
  • Miss Matilda
    Emyo skrev 2018-04-25 10:30:37 följande:

Jag hade svullen i magen Samt i brösten.

Börja må illa ganska tidigt också.

Men har ju hört flera som inte kände nått.

Hade ett 5 dagars FET.

Okej, tack för svar. Jag känner en stor hopplöshet. Försöker komma på något som är "bra" med att inte bli gravid denna cykel. Det enda jag kan tänka mig är att det kanske inte är den mest ideala BF, 1 januari. ???? Men skulle såklart strunta fullständigt i det om jag väl hade lyckan att bli gravid.
Svar på tråden Vi som ruvar 2018